טעויות של שפל כלכלי / או אם תרצו אופטימיות מול פסימיות
בתקופות קשות לעסקים יש נטייה לעשות טעויות המאיצות את הידרדרות העסק, טעויות שנגרמות עקב שיקול דעת מוטעה, עקב לחצים כספיים כמובן.
טעויות של שפל כלכלי / או אם תרצו אופטימיות מול פסימיות
בתקופות קשות לעסקים יש נטייה לעשות טעויות המאיצות את הידרדרות העסק, טעויות שנגרמות עקב שיקול דעת מוטעה, עקב לחצים כספיים כמובן.
אחת מהטעויות הנפוצות הינה הקטנה ואף הפסקת הפעילות השיווקית על כל המשתמע ממנה. אך דווקא בתקופה של האטה ומשבר בפעילות , יש צורך בשימת דגש מיוחדת על כל נושא השיווק, שהרי כל המטרה בתקופה של משבר היא להשיג לקוחות חדשים, מקורות הכנסה נוספים, כדי להיחלץ מהמשבר, לצורך השגת מטרות אלה נדרשת פעילו שיווקית, ולא הפסקתה.
טעות נפוצה אחרת היא פיטורי עובדים, אף שלעיתים אין מנוס מכך, אך צעדים של פיטורי עובדים יש לשקול בכובד ראש. יש לזכור כי הכשרת העובדים שלכם הייתה כרוכה במאמץ רב ובהשקעת משאבים רבים, ואינכם רוצים לעשות זאת שוב בעת שתתאוששו מהמשבר.
צמצומים הם כורח בעיתות משבר, צמצמו תחילה בהוצאות המיותרות: דלקים, מתנות, הוצאות חשמל וטלפון, אחזקות רכבים.
לאחר מכן שיקלו צמצום מספר שעות העבודה, ואף קיצור שבוע העבודה ביום שלם אם יש צורך, ובלבד שתמנעו תחילה מצעדים דרסטיים ל פיטורי עובדים.
זכרו כי המוניטין של העסק שלכם נצבר בעמל של שנים ארוכות, ועל כן הישארו נאמנים ללקוחותיכם, כמו גם לספקים השונים איתם העסק שלכם עובד.
וחשוב מכל זיכרו: סופו של משבר לחלוף, וכמה מהר יחלוף, יהיה נתון לא רק למצב הכללי במשק, אלה גם להחלטות שתקבלו, לדרך בה תיערכו, לאמונה שלכם בחוסנו של העסק.
וכן, נכון, קל להשיא עצות, קל לצאת ממשבר במילים, אך בשטח המציאות קשה ולעיתים אף אכזרית אך אין לכם דרך אחרת. האופטימיות והאמונה שלכם ביכולתכם לצאת מהמשבר, היא הנדבך החשוב ביותר להתאוששות העסק.
בתקופות קשות לעסקים יש נטייה לעשות טעויות המאיצות את הידרדרות העסק, טעויות שנגרמות עקב שיקול דעת מוטעה, עקב לחצים כספיים כמובן.
טעויות של שפל כלכלי / או אם תרצו אופטימיות מול פסימיות
בתקופות קשות לעסקים יש נטייה לעשות טעויות המאיצות את הידרדרות העסק, טעויות שנגרמות עקב שיקול דעת מוטעה, עקב לחצים כספיים כמובן.
אחת מהטעויות הנפוצות הינה הקטנה ואף הפסקת הפעילות השיווקית על כל המשתמע ממנה. אך דווקא בתקופה של האטה ומשבר בפעילות , יש צורך בשימת דגש מיוחדת על כל נושא השיווק, שהרי כל המטרה בתקופה של משבר היא להשיג לקוחות חדשים, מקורות הכנסה נוספים, כדי להיחלץ מהמשבר, לצורך השגת מטרות אלה נדרשת פעילו שיווקית, ולא הפסקתה.
טעות נפוצה אחרת היא פיטורי עובדים, אף שלעיתים אין מנוס מכך, אך צעדים של פיטורי עובדים יש לשקול בכובד ראש. יש לזכור כי הכשרת העובדים שלכם הייתה כרוכה במאמץ רב ובהשקעת משאבים רבים, ואינכם רוצים לעשות זאת שוב בעת שתתאוששו מהמשבר.
צמצומים הם כורח בעיתות משבר, צמצמו תחילה בהוצאות המיותרות: דלקים, מתנות, הוצאות חשמל וטלפון, אחזקות רכבים.
לאחר מכן שיקלו צמצום מספר שעות העבודה, ואף קיצור שבוע העבודה ביום שלם אם יש צורך, ובלבד שתמנעו תחילה מצעדים דרסטיים ל פיטורי עובדים.
זכרו כי המוניטין של העסק שלכם נצבר בעמל של שנים ארוכות, ועל כן הישארו נאמנים ללקוחותיכם, כמו גם לספקים השונים איתם העסק שלכם עובד.
וחשוב מכל זיכרו: סופו של משבר לחלוף, וכמה מהר יחלוף, יהיה נתון לא רק למצב הכללי במשק, אלה גם להחלטות שתקבלו, לדרך בה תיערכו, לאמונה שלכם בחוסנו של העסק.
וכן, נכון, קל להשיא עצות, קל לצאת ממשבר במילים, אך בשטח המציאות קשה ולעיתים אף אכזרית אך אין לכם דרך אחרת. האופטימיות והאמונה שלכם ביכולתכם לצאת מהמשבר, היא הנדבך החשוב ביותר להתאוששות העסק.