אתר סחר - ההבדל בין גולש של זאפ לגוגל
לצערינו, נטייה של רבים מבעלי אתר סחר (חנות מקוונת), היא להזניח את קידום האתר במנועי החיפוש. באופן טבעי, הדגש באתרי מסחר אלקטרוני הוא להניע את הגולש לבצע פעולת קנייה. עושים זאת על ידי הצגה גראפית איכותית של המוצרים, ניווט ידידותי, כתיבה שיווקית, ממשק רישום ותשלום נוח ודגש על קניה מאובטחת.
אלא שגם אם ביצעתם את כל הפעולות הללו בצורה מקצועית וביעילות המקסימלית, לא בטוח שבסופו של דבר תצאו מרוצים מהיקף המכירות של אתר הסחר שלכם. מטרתו של אתר סחר היא אכן לגרום לגולש לקנות את המוצרים המוצעים בו, אך כאן נשאלת השאלה: מהיכן מגיע הגולש לאתר ואיך מביאים אותו? מגיעים בעיקר מגוגל ומזאפ
הימים בהם הגולש הישראלי הממוצע היה מגיע לאתר מסחר אלקטרוני דרך המלצות, אינדקסים, מודעות פרסום, באנרים וכו' - כמעטו חלפו. שפע אתרי הסחר והחנויות מקוונות, יחד עם שיפור יכולות מנועי החיפוש וגוגל בראשם, יצרו מצב שמספר המקורות מהם מגיעה התנועה לאתרים מסוג זה הצטמצמה מאוד, ולמעשה התרכזה לשניים: זאפ וגוגל.
למי שאינו יודע, זאפ (מקבוצת דפי זהב) הוא מנוע השוואת המחירים השולט בישראל. איכותו נובעת מהעובדה שהוא מספק ביעילות נתונים לגבי מחירי מוצרים של עשרות חנויות מקוונות ברשת. העובדה שניתן למצוא בקלות את המחיר הכי זול שיש ברשת עבור המוצר אותו חיפשת קורצת מאוד לצרכן הישראלי, שנוהג להשתמש בתכיפות ב- ZAP, גם אם הנתונים בו לא תמיד מדויקים - כפי שאפשר ללמוד כאן. זה אינו משנה את העובדה שאחוז החשיפה (אחוז גולשי האינטרנט הישראליים שנכנסים לאתר) של ZAP הוא גבוה מאוד ועומד ב- 2008 על כ- 20 אחוזים.
20 אחוזי חשיפה? הצחקתם את גוגל. מנוע החיפוש המפורסם, מוגדר אצל רבים מאיתנו כדף הבית מתוקף היותו צומת בלעדית לחיפוש מידע ברשת. ככזה, הוא גם המקום בו מתחיל את החיפוש שלנו על מוצר זה או אחר. גוגל זוכה בישראל לחשיפה של מעל 80 אחוזים, ובין מנועי החיפוש הוא תופס נתח של 90 אחוזים. עדיף גולש מגוגל על פני גולש מזאפ
בניהול אתר הסחר האלקטרוני שלך, אתה חייב לתת דגש רחב על המקור ממנו מגיעים הגולשים, כי גם אם האתר שלך יהיה בנוי ומעוצב למשעי ותציע בו מוצרים ייחודיים במחירים אטרקטיביים, זה לא יבטיח לך שבכלל יגיעו גולשים לאתר שלך. חנות, מוצלחת ככל שתהיה, לא שווה הרבה, אם לא ייכנסו אליה אנשים.
אם יש לך אתר סחר אלקטרוני, מומלץ מאוד לרשום אותו בזאפ, אך זכרו שרישום זה עולה כסף. הגולש המחפש מוצר בזאפ, לרוב עושה זאת מתוך רצון למצוא באמת את המוצר הכי זול, ולכן כדי 'לתפוס' אותו יהיה עלייך להוריד במחיר. לעומתו, הגולש שמגיע מגוגל, מעוניין בדרך כלל לקבל מידע על המוצר, ולא מעניין אותו דווקא למצוא את המחיר הכי זול בו הוא נמכר. אם הוא ייכנס לאתר שלך דרך גוגל, וימצא בו את המידע שהוא מחפש כתוב בצורה שיווקית נכונה, קיים סיכוי טוב שהוא יהפוך לקונה.
מיקום גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל תחת שמות מוצרים ממוקדים, הוכח כיעיל ביותר לקידום מכירות באתרי סחר. מיקום זה לא רק שיביא אלייך יותר לקוחות פוטנציאליים, אלא גם ימתג את החנות המקוונת שלך כמקום מרכזי לקניית מוצר זה או אחר.
אלא שגם אם ביצעתם את כל הפעולות הללו בצורה מקצועית וביעילות המקסימלית, לא בטוח שבסופו של דבר תצאו מרוצים מהיקף המכירות של אתר הסחר שלכם. מטרתו של אתר סחר היא אכן לגרום לגולש לקנות את המוצרים המוצעים בו, אך כאן נשאלת השאלה: מהיכן מגיע הגולש לאתר ואיך מביאים אותו? מגיעים בעיקר מגוגל ומזאפ
הימים בהם הגולש הישראלי הממוצע היה מגיע לאתר מסחר אלקטרוני דרך המלצות, אינדקסים, מודעות פרסום, באנרים וכו' - כמעטו חלפו. שפע אתרי הסחר והחנויות מקוונות, יחד עם שיפור יכולות מנועי החיפוש וגוגל בראשם, יצרו מצב שמספר המקורות מהם מגיעה התנועה לאתרים מסוג זה הצטמצמה מאוד, ולמעשה התרכזה לשניים: זאפ וגוגל.
למי שאינו יודע, זאפ (מקבוצת דפי זהב) הוא מנוע השוואת המחירים השולט בישראל. איכותו נובעת מהעובדה שהוא מספק ביעילות נתונים לגבי מחירי מוצרים של עשרות חנויות מקוונות ברשת. העובדה שניתן למצוא בקלות את המחיר הכי זול שיש ברשת עבור המוצר אותו חיפשת קורצת מאוד לצרכן הישראלי, שנוהג להשתמש בתכיפות ב- ZAP, גם אם הנתונים בו לא תמיד מדויקים - כפי שאפשר ללמוד כאן. זה אינו משנה את העובדה שאחוז החשיפה (אחוז גולשי האינטרנט הישראליים שנכנסים לאתר) של ZAP הוא גבוה מאוד ועומד ב- 2008 על כ- 20 אחוזים.
20 אחוזי חשיפה? הצחקתם את גוגל. מנוע החיפוש המפורסם, מוגדר אצל רבים מאיתנו כדף הבית מתוקף היותו צומת בלעדית לחיפוש מידע ברשת. ככזה, הוא גם המקום בו מתחיל את החיפוש שלנו על מוצר זה או אחר. גוגל זוכה בישראל לחשיפה של מעל 80 אחוזים, ובין מנועי החיפוש הוא תופס נתח של 90 אחוזים. עדיף גולש מגוגל על פני גולש מזאפ
בניהול אתר הסחר האלקטרוני שלך, אתה חייב לתת דגש רחב על המקור ממנו מגיעים הגולשים, כי גם אם האתר שלך יהיה בנוי ומעוצב למשעי ותציע בו מוצרים ייחודיים במחירים אטרקטיביים, זה לא יבטיח לך שבכלל יגיעו גולשים לאתר שלך. חנות, מוצלחת ככל שתהיה, לא שווה הרבה, אם לא ייכנסו אליה אנשים.
אם יש לך אתר סחר אלקטרוני, מומלץ מאוד לרשום אותו בזאפ, אך זכרו שרישום זה עולה כסף. הגולש המחפש מוצר בזאפ, לרוב עושה זאת מתוך רצון למצוא באמת את המוצר הכי זול, ולכן כדי 'לתפוס' אותו יהיה עלייך להוריד במחיר. לעומתו, הגולש שמגיע מגוגל, מעוניין בדרך כלל לקבל מידע על המוצר, ולא מעניין אותו דווקא למצוא את המחיר הכי זול בו הוא נמכר. אם הוא ייכנס לאתר שלך דרך גוגל, וימצא בו את המידע שהוא מחפש כתוב בצורה שיווקית נכונה, קיים סיכוי טוב שהוא יהפוך לקונה.
מיקום גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל תחת שמות מוצרים ממוקדים, הוכח כיעיל ביותר לקידום מכירות באתרי סחר. מיקום זה לא רק שיביא אלייך יותר לקוחות פוטנציאליים, אלא גם ימתג את החנות המקוונת שלך כמקום מרכזי לקניית מוצר זה או אחר.
פלוטו בע"מ, מתמחה בפיתוח, אפיון והקמת אתרי אינטרנט ויישומים שונים ברשת, ומשלבת קידמה וניסיון גם יחד
http://www.pluto-group.co.il
http://www.pluto-group.co.il