מדריך למנהל החדש
12 טיפים יישומיים להצלחה בתפקיד ניהולי
זהו, נכנסת לתפקיד חדש.
אתה מלא תשוקה להצליח. מנגד, מלא פחדים וחששות שמא לא תצלח הדרך. כל תיאוריה ניהולית עלי אדמות תאמר לך, שישנם דברים, שכל מנהל חייב לעשות, ובהם תלוייה הצלחתו; משוב, מחמאות, הקשבה, גישה חיובית, מטרות בהירות, שיתוף, פשטות, 'מילה היא מילה' ועוד.
1. תן מחמאות כשזה מגיע
תחמיא לעובדים שלך אפילו על שיפור זעיר. למה?, כי מחמאה קטנה פותחת פתח לשינוי גדול, ובכל מקרה מחזקת את העובדים שלך, ובנוסף, היא בחינם.
2. שיפור ההגשה מאפשר השגה
תשפר את הביצועים על ידי שינוי הגישה שלך- אל תברח, אל תקפא ואל תיכנס למגננה או לדיכאון, רק תשנה במעט את נקודת המוצא ותראה שהמציאות שלך תשתנה.
3. תזכור שארס מייצר הרס
אל תזלזל בכוחן של מילים לטוות גשרים, לגשר על פערים וגם...להרוס- המילים הנכונות, בעוצמה הנכונה ובאינטונציית הקול המתאימה מקצרות את הדרך שלך למטרה.
4. תפנים שמי שמשתנה משנה
אל תמעיט ביכולת שלך לשנות ולהשתנות- בתהליך השינוי אתה בונה ספינה תוך כדי מסע בים סוער, לכן זה קשה, אבל כדאי ואפשרי.
5. אמץ את הסיסמא: זו גדולה לומר "טעיתי"
תשתמש בשגיאות שלך כהזדמנות לגלות דברים שלא ידעת, ועדיף רגע לפני אחרים. עשית טעות, לא נורא, בקש סליחה ובדוק מה הלקח שלך בטעות.
6. חשוב KISS - פשוט, הכי פשוט שאתה יכול
חשוב פשוט, דבר פשוט ותשיג הכל- היסוסים, התפתלויות וסיבוכים מעכבים התקדמות, מציגים אותך ילדותי וחסר ביטחון.
7. זכור: אין בעיה דחופה יש בעייה דחוייה
עדיף לך למנוע בעיה מאשר לטפל בה- תקשיב לקול הפנימי, הוא יאמר לך מה חורק ואז תדע אם להיזהר, לשנות או לזוז קדימה.
8. הגדר לך מטרות ברורות
צייר לך מטרות שאתה יכולה לראות, לדמיין ובעיקר להאמין בהן. ככל שתהיה מובנה וברור לעצמך, כך תהיה הדרך אל המטרה קצרה וקלה יותר.
9. הבטח רק מה שתוכל לקיים
אל תפריח בלונים של הבטחות שווא, שלא תוכל לעמוד בהן- עדיף לך ללמוד ולהתאמן על אמירת "לאו", מאשר לחפש תירוצים, לשקר או לברוח.
10. וותר על מלחמות שווא
תפנים, שלמלחמה יוצאים עם חיצים ולא עם הלב- למה? כי רק כך מנצחים. בדרך האחרת אתה עלול להישאר ממורמרת לאורך זמן.
11. השתמש בפה ויותר ב- 2 האזניים
תזכור שמצב תקשורתי אינו ניתן לשכפול- כל סיטואציה היא חד- פעמית וצריך למצותה כי היא שנית לא תחזור.
12. תן משוב ממקום של אהבה לעובד
תקפיד לבדוק בכל סיטואציה את שלושת ה- ש: שימור (+) שינוי (-) שיפור (?)
תזכור, ליהנות מכל רגע בתהליך... ותעביר לאנשים שאתה חפץ ביקרם.
12 טיפים יישומיים להצלחה בתפקיד ניהולי
זהו, נכנסת לתפקיד חדש.
אתה מלא תשוקה להצליח. מנגד, מלא פחדים וחששות שמא לא תצלח הדרך. כל תיאוריה ניהולית עלי אדמות תאמר לך, שישנם דברים, שכל מנהל חייב לעשות, ובהם תלוייה הצלחתו; משוב, מחמאות, הקשבה, גישה חיובית, מטרות בהירות, שיתוף, פשטות, 'מילה היא מילה' ועוד.
1. תן מחמאות כשזה מגיע
תחמיא לעובדים שלך אפילו על שיפור זעיר. למה?, כי מחמאה קטנה פותחת פתח לשינוי גדול, ובכל מקרה מחזקת את העובדים שלך, ובנוסף, היא בחינם.
2. שיפור ההגשה מאפשר השגה
תשפר את הביצועים על ידי שינוי הגישה שלך- אל תברח, אל תקפא ואל תיכנס למגננה או לדיכאון, רק תשנה במעט את נקודת המוצא ותראה שהמציאות שלך תשתנה.
3. תזכור שארס מייצר הרס
אל תזלזל בכוחן של מילים לטוות גשרים, לגשר על פערים וגם...להרוס- המילים הנכונות, בעוצמה הנכונה ובאינטונציית הקול המתאימה מקצרות את הדרך שלך למטרה.
4. תפנים שמי שמשתנה משנה
אל תמעיט ביכולת שלך לשנות ולהשתנות- בתהליך השינוי אתה בונה ספינה תוך כדי מסע בים סוער, לכן זה קשה, אבל כדאי ואפשרי.
5. אמץ את הסיסמא: זו גדולה לומר "טעיתי"
תשתמש בשגיאות שלך כהזדמנות לגלות דברים שלא ידעת, ועדיף רגע לפני אחרים. עשית טעות, לא נורא, בקש סליחה ובדוק מה הלקח שלך בטעות.
6. חשוב KISS - פשוט, הכי פשוט שאתה יכול
חשוב פשוט, דבר פשוט ותשיג הכל- היסוסים, התפתלויות וסיבוכים מעכבים התקדמות, מציגים אותך ילדותי וחסר ביטחון.
7. זכור: אין בעיה דחופה יש בעייה דחוייה
עדיף לך למנוע בעיה מאשר לטפל בה- תקשיב לקול הפנימי, הוא יאמר לך מה חורק ואז תדע אם להיזהר, לשנות או לזוז קדימה.
8. הגדר לך מטרות ברורות
צייר לך מטרות שאתה יכולה לראות, לדמיין ובעיקר להאמין בהן. ככל שתהיה מובנה וברור לעצמך, כך תהיה הדרך אל המטרה קצרה וקלה יותר.
9. הבטח רק מה שתוכל לקיים
אל תפריח בלונים של הבטחות שווא, שלא תוכל לעמוד בהן- עדיף לך ללמוד ולהתאמן על אמירת "לאו", מאשר לחפש תירוצים, לשקר או לברוח.
10. וותר על מלחמות שווא
תפנים, שלמלחמה יוצאים עם חיצים ולא עם הלב- למה? כי רק כך מנצחים. בדרך האחרת אתה עלול להישאר ממורמרת לאורך זמן.
11. השתמש בפה ויותר ב- 2 האזניים
תזכור שמצב תקשורתי אינו ניתן לשכפול- כל סיטואציה היא חד- פעמית וצריך למצותה כי היא שנית לא תחזור.
12. תן משוב ממקום של אהבה לעובד
תקפיד לבדוק בכל סיטואציה את שלושת ה- ש: שימור (+) שינוי (-) שיפור (?)
תזכור, ליהנות מכל רגע בתהליך... ותעביר לאנשים שאתה חפץ ביקרם.
שירית בן- ישראל
יועצת אסטרטגית
ומאמנת למצויינות אישית, עסקית וניהולית
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
MSM במנהל עסקים ו-20 שנות נסיון
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
מנכ"ל חברת STEPS TO SUCCESSS בע"מ
לעיצוב ארגונים מובילים
* * * * * * * * * * * * * * * * * * *
ליצירת קשר באימייל: sts4u@bezeqint.net
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
יועצת אסטרטגית
ומאמנת למצויינות אישית, עסקית וניהולית
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
MSM במנהל עסקים ו-20 שנות נסיון
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
מנכ"ל חברת STEPS TO SUCCESSS בע"מ
לעיצוב ארגונים מובילים
* * * * * * * * * * * * * * * * * * *
ליצירת קשר באימייל: sts4u@bezeqint.net
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _