"אני לא יודעת מה לעשות קודם ! פשוט קורסת . מעבודה. מעומס. לחוצה בטירוף. מאיפה אני בכלל מתחילה?!" ישבה מולי על סף דמעות א. מנהלת מוכשרת ומוערכת.
אני מלווה את א. כבר זמן מה, מכירה אותה היטב ואת אופי עבודתה המאופיין בעומס רב ולחץ מתמיד. אבל הפעם, אותו הלחץ שמהווה מנוע האנרגיה של א. והמצב בו היא במיטבה, הפך לחסם ומעצור.
כדי שא. תוכל לראות את "האור בקצה המנהרה", ניסינו לתת למילה הגדולה והחוסמת "עומס" - שם ומשמעות, איתם תוכל א. להתמודד.
לשם כך, גייסנו לעזרתנו את אחד הכלים החזקים באימון- הכתיבה.
ארנסט המינגווי אמר "המשימה שאני מנסה להשיג היא, באמצעות כח המילה הכתובה, לגרום לך לשמוע, לגרום לך להרגיש - ולפני הכל לגרום לך לראות. זה - ולא יותר, וזה הכל."
בעוד מילים המופרחות לחלל האוויר מייצרות לא פעם נפח שאין מאחוריו ממש, הרי שלמילה הכתובה יש נוכחות איתה ניתן להתמודד. לעבוד.
א. פירקה את משמעות המילה "עומס" לרשימה ארוכה ומפורטת של משימות , דרגה אותן על פי סדר חשיבות, מיינה למשימות שהיא צריכה לעשות בעצמה, ולאלו שיוכלו אחרים לעשות בהנחייה שלה ובניהולה.
ברגע שראתה את הרשימה שהיא עצמה פירטה, הפך ה"עומס" מענן גדול ושחור, לaction items איתם ניתן לעבוד .
כ" doer" רצינית, נרתמה כמובן א. מיד למשימה, בחרה את אותן משימות שטיפול בהן יקדם את העשייה המשמעותית ביותר להצלחת המחלקה עליה א. ממונה ולהצלחתה של א. בתפקידה כמנהלת.
עצם המעבר מן התחושה שבעל פה, למילה הכתובה, שינה לחלוטין את האנרגיה בחדר, ואיפשר לא. להתחבר למקורות העוצמה והיכולת שלה.
זה היה שם. ברור. כתוב. מובן. חד משמעי. בטרמינולוגיה שלה, ובדרך המובנת לה.
דוגמא נוספת לכוחה של המילה הכתובה ככלי רב ערך באימון, היא ברתימתו של הלקוח וחיבורו למה שהגדיר הוא עצמו כחשוב ורצוי לו , או כפי שהגדיר זאת יפה בנג'מין פרנקלין :
"או שתכתוב משהו ששווה לקרוא, או שתעשה משהו ששווה לכתוב עליו."
"הייתי מוכנה לעשות הכל כדי להתקדם לתפקיד סמנכ"ל" , " אם רק הייתי יכולה לרדת 10 ק"ג, הייתי..." , "לו היה לי זמן, הייתי נרשמת לחדר כושר.." - מוכר?
ההגדרות והשאיפות בעל פה, מהוות לא פעם אבן ריחיים על צוואר ההצלחה.
כל עוד מרחפת הבטחה לא ממומשת, אנו פטורים מהתמודדות עם העשייה המקדמת, ועם הגדרה של יעד אליו אנו מחויבים באמת .
אולי זו הסיבה שאלכסנדר דיומא אמר כי "עט, דיו ונייר מפחידים אותי יותר מחרב ומאקדח."
התחייבות שתתן לעצמך באמת ובכתב, כזו שתוכל לחזור אליה ,לבחון שוב ושוב את רמת ההתחייבות שלך אליה וההתקדמות שלך למימושה - היא כזו שאתה הבעלים של הצלחתה. אתה שלה לא פחות מכך שהיא שלך.
דוגמאות אלה ממחישות עד כמה מהווה הכתיבה כלי ההופך חלומות לפעולה.
מילים למציאות. דרך לאמת אותך עם מחשבותיך, גם הכמוסות שבהן, בדרך ובשפה המובנת לך ומדברת אותך ובכך לאפשר לך לשים בצד את אלו שאינן שלך, אלו שכבר לא שייכות לך, ואלו שמהוות התירוץ שלך שלא לממש את חלומותיך - ולהתעמת עם המאוויים, המציאות והשאיפות שלך . וזה, כשלעצמו, כבר למעלה מחצי הדרך להצלחה !
אני מלווה את א. כבר זמן מה, מכירה אותה היטב ואת אופי עבודתה המאופיין בעומס רב ולחץ מתמיד. אבל הפעם, אותו הלחץ שמהווה מנוע האנרגיה של א. והמצב בו היא במיטבה, הפך לחסם ומעצור.
כדי שא. תוכל לראות את "האור בקצה המנהרה", ניסינו לתת למילה הגדולה והחוסמת "עומס" - שם ומשמעות, איתם תוכל א. להתמודד.
לשם כך, גייסנו לעזרתנו את אחד הכלים החזקים באימון- הכתיבה.
ארנסט המינגווי אמר "המשימה שאני מנסה להשיג היא, באמצעות כח המילה הכתובה, לגרום לך לשמוע, לגרום לך להרגיש - ולפני הכל לגרום לך לראות. זה - ולא יותר, וזה הכל."
בעוד מילים המופרחות לחלל האוויר מייצרות לא פעם נפח שאין מאחוריו ממש, הרי שלמילה הכתובה יש נוכחות איתה ניתן להתמודד. לעבוד.
א. פירקה את משמעות המילה "עומס" לרשימה ארוכה ומפורטת של משימות , דרגה אותן על פי סדר חשיבות, מיינה למשימות שהיא צריכה לעשות בעצמה, ולאלו שיוכלו אחרים לעשות בהנחייה שלה ובניהולה.
ברגע שראתה את הרשימה שהיא עצמה פירטה, הפך ה"עומס" מענן גדול ושחור, לaction items איתם ניתן לעבוד .
כ" doer" רצינית, נרתמה כמובן א. מיד למשימה, בחרה את אותן משימות שטיפול בהן יקדם את העשייה המשמעותית ביותר להצלחת המחלקה עליה א. ממונה ולהצלחתה של א. בתפקידה כמנהלת.
עצם המעבר מן התחושה שבעל פה, למילה הכתובה, שינה לחלוטין את האנרגיה בחדר, ואיפשר לא. להתחבר למקורות העוצמה והיכולת שלה.
זה היה שם. ברור. כתוב. מובן. חד משמעי. בטרמינולוגיה שלה, ובדרך המובנת לה.
דוגמא נוספת לכוחה של המילה הכתובה ככלי רב ערך באימון, היא ברתימתו של הלקוח וחיבורו למה שהגדיר הוא עצמו כחשוב ורצוי לו , או כפי שהגדיר זאת יפה בנג'מין פרנקלין :
"או שתכתוב משהו ששווה לקרוא, או שתעשה משהו ששווה לכתוב עליו."
"הייתי מוכנה לעשות הכל כדי להתקדם לתפקיד סמנכ"ל" , " אם רק הייתי יכולה לרדת 10 ק"ג, הייתי..." , "לו היה לי זמן, הייתי נרשמת לחדר כושר.." - מוכר?
ההגדרות והשאיפות בעל פה, מהוות לא פעם אבן ריחיים על צוואר ההצלחה.
כל עוד מרחפת הבטחה לא ממומשת, אנו פטורים מהתמודדות עם העשייה המקדמת, ועם הגדרה של יעד אליו אנו מחויבים באמת .
אולי זו הסיבה שאלכסנדר דיומא אמר כי "עט, דיו ונייר מפחידים אותי יותר מחרב ומאקדח."
התחייבות שתתן לעצמך באמת ובכתב, כזו שתוכל לחזור אליה ,לבחון שוב ושוב את רמת ההתחייבות שלך אליה וההתקדמות שלך למימושה - היא כזו שאתה הבעלים של הצלחתה. אתה שלה לא פחות מכך שהיא שלך.
דוגמאות אלה ממחישות עד כמה מהווה הכתיבה כלי ההופך חלומות לפעולה.
מילים למציאות. דרך לאמת אותך עם מחשבותיך, גם הכמוסות שבהן, בדרך ובשפה המובנת לך ומדברת אותך ובכך לאפשר לך לשים בצד את אלו שאינן שלך, אלו שכבר לא שייכות לך, ואלו שמהוות התירוץ שלך שלא לממש את חלומותיך - ולהתעמת עם המאוויים, המציאות והשאיפות שלך . וזה, כשלעצמו, כבר למעלה מחצי הדרך להצלחה !
איריס שטרסמן,http://www.m-power.co.il
אימון ויעוץ עסקי למנהלים, הנהלות ומותגים
מנחה סדנאות,תהליכי חשיבה וסיעור מוחות ומעבירה הרצאות בתחומי האסטרטגיה,הניהול, השיווק והאימון
בעלת MBA מביה"ס לניהול של אוניברסיטת תל אביב, ובוגרת קורסי אימון מהאקדמיה לאימון ומיומנויות האימון על פי ה ICF.
עושה סופרוויזן למאמנים מטעם בתי ספר לאימון.
054-5422900
אימון ויעוץ עסקי למנהלים, הנהלות ומותגים
מנחה סדנאות,תהליכי חשיבה וסיעור מוחות ומעבירה הרצאות בתחומי האסטרטגיה,הניהול, השיווק והאימון
בעלת MBA מביה"ס לניהול של אוניברסיטת תל אביב, ובוגרת קורסי אימון מהאקדמיה לאימון ומיומנויות האימון על פי ה ICF.
עושה סופרוויזן למאמנים מטעם בתי ספר לאימון.
054-5422900