שפה הגוגלית המתפתחת והולכת אנחנו מדברים על השגת מיקום גבוה בתוצאות האורגניות של מנועי החיפוש.
לא צריך להיבהל, זו לא הצעה לאכילת מזון בריא ולא קריאה לעבור לשקיות בד בסופרמרקט (אף כי אנחנו בעד). מדובר על התנהלות חכמה ומקצועית בקידום האתר שלכם, בשאיפה להצגתו במקומות הראשונים במנוע החיפוש גוגל.
השלב הראשון הוא כמובן הקמת האתר שלכם.
השלב השני הוא כתיבת תכנים לאתר, קופירייטינג או כתיבה שיווקית, או אם תרצו תוכן לאתרים.
שמות נוספים שתפגשו ברשת מדברים על תוכן שיווקי, תוכן לאינטרנט, כתיבה שיווקית לאינטרנט ועוד. כל אלה גם יחד מדברים על אותו עניין עצמו: כתיבת תכנים לאתרים בהתאם לכללי הרשת. בדיוק כמו שלעיצוב האתר יש משמעות בהקשר להצגתו בגוגל, כך גם לתכני האתר משמעות חשובה ביותר בהשגת מיקום גבוה בדפי גוגל. הקופירייטר, בהקשר זה, הוא אמן ואומן גם יחד. יש לו המעוף היצירתי והקסם המילולי, הוא יפליא לתאר את המוצר או המוצרים שלכם במילים המדויקות, בטקסט שעליו חלמתם, אבל יש לו גם כלי עבודה אינטרנטיים שבלעדיהם כל מעוף נועד להתרסקות וכל קסם - להתפוגגות... ובעיקר - לא תמצאו את האתר שלכם במיקום גבוה
בתוצאות גוגל.
אחת לתקופה סורק העכביש, ה - spider של גוגל, את כל דפי האינטרנט הקיימים. העכביש הוא בעצם הכלי העיקרי של מנוע החיפוש גוגל, המקטלג ומדרג את כל האתרים על פי מילה או ביטוי מסוים, באמצעות נוסחה מתמטית (אלוגריתם). כדאי לדעת שהנוסחה הזו משתנה כל העת ובעיקר - נשארת סודית תמיד. כך, העכביש הוא האחראי בעצם על חשיפת האתר שלכם לעיני הגולשים. נשמע מסובך? בהחלט, אבל, לא בלתי אפשרי. האתגר שמציב העכביש לקופירייטר הוא שילוב מילות מפתח או מילות חיפוש באופן אינהרנטי
בתכני האתר שלכם. אלה צריכים להיות ביטויים שגוגל יידע לזהות ובעזרתם למקם את האתר שלכם גבוה ככל האפשר.
אלה למעשה המילים אותן יקליד מי שמחפש מוצר מסוים. מי שזקוק, נניח, לנאום יקליד כתיבת נאומים או כתיבת נאום, מי שצריך דרשה לבר מצוה, יקליד כתיבת דרשה, וכן הלאה. כתיבת תכנים היא חלק חשוב בתהליך האופטימיזציה ההופך את האתר שלכם לידידותי למנועי חיפוש, הן מבחינת העיצוב והן בהיבט הכתיבה. העכביש יודע לזהות אתרים ידידותיים והוא מדרג אותם גבוה.