כתיבת פרופיל חברה לעסק קיים או מתחיל אינה דבר פשוט. פרופיל חברה הינו מסמך מייצג אשר מטרתו לשווק אותנו ללקוחות פוטנציאלים, תוך נתינת כמה שיותר מידע אודות העסק. אחת הבעיות בכתיבת פרופיל חברה, הינה שילוב המונחים המקצועיים מהתחום בו אנו פועלים. לכל תחום מונחים מקצועיים מקובלים. "שפה סודית" המובנת לאותם העוסקים במלאכה. אותם מונחים מקצועיים מובנים אולי לבעל העסק, אך האם נכון לשלב אותם בפרופיל המיועד לקהל לקוחות רחב ואם כן באיזה מינון.
כמו בכל דבר בחיים, גם כאן מילת המפתח היא איזון. שילוב מונחים מקצועיים בכתיבת פרופיל חברה הכרחי מכמה סיבות, על מנת שקהל הלקוחות יבין במה אתם עוסקים ומה אתם נותנים, אתם חייבים לדבר בשפה מקצועית מקובלת. למשל, אם הינכם חברה העוסקת במתן שירותי תמיכה לרשתות מחשוב, שימוש בביטויים כמו תמיכה מרחוק, אינטגרציה של מערכות, הם ביטויים אשר מגדירים את מהות העסק שלכם ולפיכך חייבים להיכלל בפרופיל חברה.
סיבה נוספת לשילוב מונחים מקצועיים בפרופיל, יכולה להיות על מנת לחדד רעיון או שיטת עבודה שיש לכם בעסק, למשל אם הינכם חברה המעניקה את שירותיה בקונסולידציה או בקונסיגנציה, אל תתביישו לכתוב מילים שאולי נראה לכם שהן אינן מובנות אולם מקובלות בקרב הקהל שלכם, אשר מצפה מכם לעבוד בשיטות אילו.
מעבר לכך, שילוב מונחים מקצועיים בכתיבת פרופיל חברה יוצרת אצל המתעניין תחושה שלפניו חברה אשר שולטת בתחום בו היא פועלת. אם אתם מכירים מונחים מעולם המקצועי סימן שאתם דואגים להתעדכן במונחים המקובלים ובעלי ידע מקצועי רחב, בדיוק אותו ידע שצריך לבוא לידי ביטוי בפרופיל חברה.
למרות חשיבות שילוב מונחים מקצועיים בפרופיל חברה, עסקים רבים עדיין חוששים להגזים. כל עסק המעניק שירותים רחבים ולא דווקא למבינים בתחומו, חושש שהפרופיל שלו יהיה מקצועי ולא מובן ובכך ירחיק לקוחות פוטנציאלים. איך ניתן להתגבר על כך
שלבו מונחים מקצועיים בכתיבת הפרופיל, אולם דאגו לתת הסבר קצר אחרי כל מונח מקצועי שנראה לכם בעייתי. אם המונחים המקצועיים שלכם מתייחסים לשיטת עבודה ייחודית או למתן שירות, הסבירו בכמה מילים מהו אותו שירות ולמי הוא מיועד
אל תעמיסו על הקורא יותר מדי מונחים מקצועיים לא רלוונטים, השתדלו להתמקד בכתיבת הפרופיל רק במונחים מקדמים, אשר מסבירים רעיון או את מהות השירות.
תנו למישהו שמבחינתכם מוגדר כלקוח פוטנציאלי לקרוא את הפרופיל ושאלו אותו האם היו דברים שלא הבין או שהפריעו לו במהלך הקריאה, תמיד טוב לקבל אינדיקציה של אדם נוסף שלא מהתחום.