אפילייט מרקטינג הוא למעשה תחום רחב למדי, כולל אספקטים רבים מעבר ליכולת של משווק שותף להרוויח כסף באינטרנט, שהרעיון שלו פשוט אך גאוני: בעלי מוצרים רוצים למכור את המוצר שלהם באינטרנט ומשתמשים בשיטות שיווק ופרסום קונוונציונליות לשם כך: פרסום במנועי החיפוש, קידום אתר, פרסום באמצעות באנרים וכדומה. דרך נוספת עבורם להגביר חשיפה למוצר ולאתר ולהרוויח יותר כסף באמצעות שליטה במקורות שיווק רבים באינטרנט, היא באמצעות גיוס משווקים פרטיים. ההתחלה החשובה ביותר עבור המשווק (האפילייט) היא בחירת המוצר לשיווק. מאות אלפי מוצרים מחכים לשיווק בידי אפילייט וכמעט כל אחד יכול להתחיל ביום אחד לשווקם.
איך בוחרים מוצר לשיווק שיכול להכניס כסף - אחד השלבים החיוניים בתהליך בחירת מוצר לשיווק, היא בדיקה של נפח הביקוש שלו, במילים אחרות: האם המוצר מספיק פופולרי ברשת ויכול להמכר בקלות כדי שנראה ממנו כסף ועמלות? או שאנו עומדים לשווק ולהשקיע מאמצים במוצר שלא נראה ממנו מכירות? כלומר השלב הראשון, בטרם חישבנו את היכולת של המוצר להרוויח כסף לעומת העלויות הצפויות, היא לראות אם בכלל יש לו סיכוי להמכר ברשת. נתחיל מכך שאנשים אוהבים לקנות ברשת ומוצרים רבים נמכרים ברשת בלי בעיה, ולאנשים אין בעיה לשלם כסף דרך פייפל או שירותי סליקה, אם יש להם מודעות לקניות ברשת. ישנם מוצרים גרועים, שביחס למוצרים מתחרים אף אחד לא יקנה, או מוצרים שאין להם ביקוש כלל. השלב הראשון יהיה בדיקה של נפח הביקוש למוצר.
לשם כך ניעזר בכמה כלים:
1. ראשית, נעשה חיפוש באינטרנט על שם המוצר, נקרא חוות דעת עליו ונברר מהן הסיבות העיקריות שאנשים מחפשים מוצר כזה. כמו כן נבדוק כמה מוצרים מתחרים יש, כמה כסף הם עולים וכדומה. אם אין תחרות בכלל, זוהי נורה אדומה. אם המוצר נמכר בקלות ויכול להכניס הרבה כסף ויש לו ביקוש גדול, נצפה לתחרות לפחות בינונית ומעלה.
2. שנית, ניכנס לכלי מילים, למשל כלי המילים של גוגל ננסח כמה ביטויי חיפוש שבהם עשויים להשתמש אנשים שמחפשים וקונים מוצר כזה (למשל, שם המוצר, סוג המוצר, בעיות שהמוצר פותר, תכונות של המוצר וכדומה) נגדיר עבור איזו מדינה אנחנו מבקשים לראות נתונים (אם אנו משווקים בחו"ל, נגדיר ארה"ב, בריטניה וכדומה) והגדרות שפה מתאימות. נקבל נתונים שמראים לנו כמה חיפושים נעשים בגוגל בחודש לביטוי החיפוש שהקלדנו.
לפיכך נוכל להעריך מהו נפח הביקוש למוצר או לנישה מהסוג שבחרנו ואם יש לנו סיכוי להרוויח הרבה כסף בנישה זו, או שהיא "רדומה".
3. רשתות שותפים מסוימות יספקו לכם מידע אודות הפופולריות של המוצר, כלומר מהם המוצרים בעלי הכי הרבה משווקים, וכן מידע על מכירות של המוצר או כמה כסף הוא הכניס. קליק בנק, למשל, מציגה מדד פופולריות למוצרים, כדאי לבחור מוצר מבין כמה עשרות המוצרים הפופולריים ביותר, ולא לרדת נמוך יותר. שימו לב שלא כדאי לבחור את המוצר הפופולרי ביותר, מכיון שפירוש הדבר גם תחרות גבוהה.
איך בוחרים מוצר לשיווק שיכול להכניס כסף - אחד השלבים החיוניים בתהליך בחירת מוצר לשיווק, היא בדיקה של נפח הביקוש שלו, במילים אחרות: האם המוצר מספיק פופולרי ברשת ויכול להמכר בקלות כדי שנראה ממנו כסף ועמלות? או שאנו עומדים לשווק ולהשקיע מאמצים במוצר שלא נראה ממנו מכירות? כלומר השלב הראשון, בטרם חישבנו את היכולת של המוצר להרוויח כסף לעומת העלויות הצפויות, היא לראות אם בכלל יש לו סיכוי להמכר ברשת. נתחיל מכך שאנשים אוהבים לקנות ברשת ומוצרים רבים נמכרים ברשת בלי בעיה, ולאנשים אין בעיה לשלם כסף דרך פייפל או שירותי סליקה, אם יש להם מודעות לקניות ברשת. ישנם מוצרים גרועים, שביחס למוצרים מתחרים אף אחד לא יקנה, או מוצרים שאין להם ביקוש כלל. השלב הראשון יהיה בדיקה של נפח הביקוש למוצר.
לשם כך ניעזר בכמה כלים:
1. ראשית, נעשה חיפוש באינטרנט על שם המוצר, נקרא חוות דעת עליו ונברר מהן הסיבות העיקריות שאנשים מחפשים מוצר כזה. כמו כן נבדוק כמה מוצרים מתחרים יש, כמה כסף הם עולים וכדומה. אם אין תחרות בכלל, זוהי נורה אדומה. אם המוצר נמכר בקלות ויכול להכניס הרבה כסף ויש לו ביקוש גדול, נצפה לתחרות לפחות בינונית ומעלה.
2. שנית, ניכנס לכלי מילים, למשל כלי המילים של גוגל ננסח כמה ביטויי חיפוש שבהם עשויים להשתמש אנשים שמחפשים וקונים מוצר כזה (למשל, שם המוצר, סוג המוצר, בעיות שהמוצר פותר, תכונות של המוצר וכדומה) נגדיר עבור איזו מדינה אנחנו מבקשים לראות נתונים (אם אנו משווקים בחו"ל, נגדיר ארה"ב, בריטניה וכדומה) והגדרות שפה מתאימות. נקבל נתונים שמראים לנו כמה חיפושים נעשים בגוגל בחודש לביטוי החיפוש שהקלדנו.
לפיכך נוכל להעריך מהו נפח הביקוש למוצר או לנישה מהסוג שבחרנו ואם יש לנו סיכוי להרוויח הרבה כסף בנישה זו, או שהיא "רדומה".
3. רשתות שותפים מסוימות יספקו לכם מידע אודות הפופולריות של המוצר, כלומר מהם המוצרים בעלי הכי הרבה משווקים, וכן מידע על מכירות של המוצר או כמה כסף הוא הכניס. קליק בנק, למשל, מציגה מדד פופולריות למוצרים, כדאי לבחור מוצר מבין כמה עשרות המוצרים הפופולריים ביותר, ולא לרדת נמוך יותר. שימו לב שלא כדאי לבחור את המוצר הפופולרי ביותר, מכיון שפירוש הדבר גם תחרות גבוהה.