תרגילים לפיתוח דימוי הגוף
ילדים הסובלים מליקויי למידה, לוקים פעמים רבות בדימוי גוף פגום.
הליקוי מפריע לילד לזהות את עצמו בראי ובתמונות ,להכיר את אברי גופו ותפקידם
וחוסר תחושה של הקבלת אברי הגוף הזוגיים.
הליקוי מסרבל את התנועות וגורם לתאונות כיון שהילד אינו מצליח לחוש את גופו ולדעת באיזה באיזה מרחב הוא מסוגל לעבור. דוגמא לכך היא ילד רחב מימדים שבטוח שהוא יכול לעבור בין שתי מכוניות שהמרחק ביניהם הוא קטן.
לתירגול בדימוי הגוף יש צורך בהגברת תחושת הגוף , ביחס לעצמו ולמרחב סביבו.
הפעילות בתרגילים ליציבה והתמצאות מרחבית מגבירים תחושת גוף.
רצוי לתרגל מגע ברמות שונות - דחיפות ומשיכות, מישוש באיברים שונים, תחושות- כובד, כמות , מידות חום, תכונות צבירה של חומרים ועוד.
כמו כן ללמד שמות האיברים ותפקידיהם, באמצעות ליווי מילולי .
תרגיליo
הפעלת הגוף בתנוחות שונות בליווי מילולי: עמידה, ישיבה , שכיבה והליכה
הרכבת תמונות של גוף ופנים, השלמת וזיהוי החסר
פירוש הבעות פנים ( התבוננות בראי, בתמונות
תיאור בגדים וחלקי לבוש לאיברים השונים.
מישוש בעיניים עצומות בפנים של אחרים.
זיהוי איברים ודמויות מול הראי,
זיהוי איברים ודמויות בתמונות אנשים.
ציור הילד על הרצפה. זיהוי איברים ותפקידיהם.
השלמת החלקים החסרים בציור גוף ופנים.
זיהוי אברים עצמי ואחרים בעיניים עצומות.
זיהוי האיברים לבובה מכוסה בסדין באמצעות המישוש.
פנטומימה של נשיאת חפצים בגדלים ומשקלים שונים (מזוודה קלה, כבדה, ביצה טריה, כוס מלאה מים)
לימוד תנועות של הפעלת מכשירים שונים ללא המכשירים כגון: כתיבה בעפרון, לטאטא , עבודה בפטיש מחדד וכו'
שינוי מקום חפצים בסביבה יחד עם תיאור מילולי של תנועות הגוף הדרושות לפעולה.
שינוי מקום חפצים באמצעות רגל אחת , וציון שם הפעולה : אחיזה, דחיפה
פירוק מילולי של תנועות " מה עושות הידיים בשעת ריצה ?" וכו'
מילוי פקודות מילוליות וחיפוש דרכים שונות למילוי ההוראה דוגמא : להחביא כפות ידיים אפשר מאחורי הגב, לכסות, לשבת עליהן ,להכניס לכיסים.
תרגול מעשי של מושגים ביחס לגוף- דחיפה, מתיחה, משיכה, כיווץ שחרור.
תרגילי מישוש : זיהוי חפץ על פי מישוש , חיפוש חפץ על פי מישוש בקופסת מישוש, חפץ על פי מישוש על פי תיאורו (רך וגדול, רך ומחוספס)
צבעי אצבעות, ציור באצבעות הרגליים.
שאלות על תפקידי האיברים השונים לדוגמא: מה אפשר לעשות ברגליים?
(ללכת , לקפוץ, לדרוך במקום, לרוץ, לעמוד)
ילדים הסובלים מליקויי למידה, לוקים פעמים רבות בדימוי גוף פגום.
הליקוי מפריע לילד לזהות את עצמו בראי ובתמונות ,להכיר את אברי גופו ותפקידם
וחוסר תחושה של הקבלת אברי הגוף הזוגיים.
הליקוי מסרבל את התנועות וגורם לתאונות כיון שהילד אינו מצליח לחוש את גופו ולדעת באיזה באיזה מרחב הוא מסוגל לעבור. דוגמא לכך היא ילד רחב מימדים שבטוח שהוא יכול לעבור בין שתי מכוניות שהמרחק ביניהם הוא קטן.
לתירגול בדימוי הגוף יש צורך בהגברת תחושת הגוף , ביחס לעצמו ולמרחב סביבו.
הפעילות בתרגילים ליציבה והתמצאות מרחבית מגבירים תחושת גוף.
רצוי לתרגל מגע ברמות שונות - דחיפות ומשיכות, מישוש באיברים שונים, תחושות- כובד, כמות , מידות חום, תכונות צבירה של חומרים ועוד.
כמו כן ללמד שמות האיברים ותפקידיהם, באמצעות ליווי מילולי .
תרגיליo
הפעלת הגוף בתנוחות שונות בליווי מילולי: עמידה, ישיבה , שכיבה והליכה
הרכבת תמונות של גוף ופנים, השלמת וזיהוי החסר
פירוש הבעות פנים ( התבוננות בראי, בתמונות
תיאור בגדים וחלקי לבוש לאיברים השונים.
מישוש בעיניים עצומות בפנים של אחרים.
זיהוי איברים ודמויות מול הראי,
זיהוי איברים ודמויות בתמונות אנשים.
ציור הילד על הרצפה. זיהוי איברים ותפקידיהם.
השלמת החלקים החסרים בציור גוף ופנים.
זיהוי אברים עצמי ואחרים בעיניים עצומות.
זיהוי האיברים לבובה מכוסה בסדין באמצעות המישוש.
פנטומימה של נשיאת חפצים בגדלים ומשקלים שונים (מזוודה קלה, כבדה, ביצה טריה, כוס מלאה מים)
לימוד תנועות של הפעלת מכשירים שונים ללא המכשירים כגון: כתיבה בעפרון, לטאטא , עבודה בפטיש מחדד וכו'
שינוי מקום חפצים בסביבה יחד עם תיאור מילולי של תנועות הגוף הדרושות לפעולה.
שינוי מקום חפצים באמצעות רגל אחת , וציון שם הפעולה : אחיזה, דחיפה
פירוק מילולי של תנועות " מה עושות הידיים בשעת ריצה ?" וכו'
מילוי פקודות מילוליות וחיפוש דרכים שונות למילוי ההוראה דוגמא : להחביא כפות ידיים אפשר מאחורי הגב, לכסות, לשבת עליהן ,להכניס לכיסים.
תרגול מעשי של מושגים ביחס לגוף- דחיפה, מתיחה, משיכה, כיווץ שחרור.
תרגילי מישוש : זיהוי חפץ על פי מישוש , חיפוש חפץ על פי מישוש בקופסת מישוש, חפץ על פי מישוש על פי תיאורו (רך וגדול, רך ומחוספס)
צבעי אצבעות, ציור באצבעות הרגליים.
שאלות על תפקידי האיברים השונים לדוגמא: מה אפשר לעשות ברגליים?
(ללכת , לקפוץ, לדרוך במקום, לרוץ, לעמוד)
ד"ר רינה מורדו PHD
מאבחנת ומטפלת ריגשית ומתמחה במערכות יחסים
מעבירה הרצאות וסדנאות חויתיות ויצירתיות ברוח היהדות במגוון נושאים: גבולות וסמכות, חלקי האישיות סגנונות תקשורת, מודעות עצמית, העצמה אישית, אמונה ובטחון ,משברים ואתגרים בנישואין ובהורות, רפואה משלימה.
אבחון בציורי ילדים, נר הופי, פלאם רפלקסולוגי תרפי, פרחי באך קוסמטיקה ורוקחות טיבעית, תרגילי מוח E.F.T לשיפור תיפקודים ולשחרור ריגשי .
מתאים גם לכנסים ימי עיון ,קייטנות מוסדות ופרטיים.
ובנוסף סדנא יחודית להכנת קרמים מחומרים טיבעיים
ליצירת קשר http://rina-phd.com
rina_phd@walla.com
0506535147 לא בשבת
מאבחנת ומטפלת ריגשית ומתמחה במערכות יחסים
מעבירה הרצאות וסדנאות חויתיות ויצירתיות ברוח היהדות במגוון נושאים: גבולות וסמכות, חלקי האישיות סגנונות תקשורת, מודעות עצמית, העצמה אישית, אמונה ובטחון ,משברים ואתגרים בנישואין ובהורות, רפואה משלימה.
אבחון בציורי ילדים, נר הופי, פלאם רפלקסולוגי תרפי, פרחי באך קוסמטיקה ורוקחות טיבעית, תרגילי מוח E.F.T לשיפור תיפקודים ולשחרור ריגשי .
מתאים גם לכנסים ימי עיון ,קייטנות מוסדות ופרטיים.
ובנוסף סדנא יחודית להכנת קרמים מחומרים טיבעיים
ליצירת קשר http://rina-phd.com
rina_phd@walla.com
0506535147 לא בשבת