מוסך מורשה
בחירת מוסך היא לא בחירה שאפר לעשות בקלות ראש. אף אחד מאיתנו לא באמת מבין באופן רציני במכאניקה של הרכב שלו מה שמשאיר אותנו חסרי אונים מול המוסכניק שיכול לספק אבחנות שאינן בהכרח קשורות למציאות. אי לכך חשוב שנבחר מוסך אמין בו אנו יודעים שהרכב יקבל טיפול מקצועי ואנחנו לא ניאלץ לשלם על תקלות שלא קיימות. בישראל עובדים כיום כ-5,000 מוסכים מורשים כחוק על ידי משרד התחבורה בינהם מוסך יונדאי, מוסך מיצובישי, מוסך פורד ומוסכי מאזדה. הארגון המייצג את המוסכים הוא אגוד המוסכים. המוסכים החסרים באיגוד המוסכים מחויבים למערכת של חוקים, תקנות ונהלים ועובדים תחת פיקוח צמוד.
בחירת מוסך
אז קודם כל, בבואכם לבחור מוסך חשוב לעשות בירור ולבחור מוסך הפועל ברישיון וחבר באגוד המוסכים. במוסכים אלו הסיכוי להוצאות לא הגיוניות - קטן בהרבה והסיכוי לקבל שירות אמין ומקצועי עולה לאין ערוך משום שמוסכים אלו פועלים תחת חוקים מאוד ברורים ומחויבים לעמוד בסטנדרטים שמציב משרד התחבורה.
נסו לקבל המלצות מחברים, משפחה, קולגות או כל מי שאפשר על מוסך טוב בסביבתכם הקרובה, אין תחליף לחוות דעת ממקור ראשון.
אם ברשותכם רכב מסוג מסוים, למשל מיצובישי, בררו אם יש באזור מגוריכם מוסך מיצובישי, ואם לא, כדאי לשקול להרחיק מעט כדי לקבל את הטיפול האמין ביותר והטוב ביותר.
דברים שצריך לדעת על טיפול במוסך
ואחרי שהצלחתם לאתר מוסך שמתאים לצרכים שלכם המספק שירות מקצועי, הנה כמה נקודות לשים אליהן לב:
דאגו לתאם מראש את מועד הכנסת הרכב למוסך ובקשו השערה לגבי מועד סיום הטיפול. שאלו את המוסכניק על החלקים בהם הוא מתכוון להשתמש, התעניינו בטיבם איכותם ומקורם, במידה ורכבכם מתחת לשנתיים על הכביש אל תסכימו לשימוש בחלקים משומשים. עשו סקר שוק לגבי מחיר החלקים ואם תגלו שהמוסך גובה מחיר גבוה מדיי אל תהססו להתמקח. חשוב שתדעו, במידה והתיקון מתפתח לכיוון לא צפוי ומחירו מתייקר במעל ל-20% על המוסך לקבל לכך אישור מכם, ובשום אופן חל עליו איסור לעשות זאת על דעת עצמו. דרשו מהמוסכניק טופס הזמנת תיקון אשר מפרט את שלבי השירות ומשמש כחוזה מחייב בינכם לבין המוסך. בצעו בדיקה מוקדמת לגבי עלות שעת עבודה של המוסך. הוציאו את החפצים האישיים שלכם והמסמכים מהרכב טרם הטיפול, מוסך אינו אחראי לאובדן או נזק שנגרם שלא באשמתו. מהרגע שהכנסתם את הרכב למוסך אתם למעשה מיפים את כוחו של בעל המוסך ו/או עובדיו, ורק אותם, לנהיגה ברכב לצורך טיפול או העברה לעבודות חוץ.
מוסך - סיום הטיפול
בסיום הטיפול בידקו שהתקלה טופלה בצורה מלאה, במידה ולא שובו במהירות האפשרית אל המוסך ודווחו על כך. הוציאו את רכבכם מהמוסך עם סיום הטיפול, רכב שיישאר במוסך מעל לשלושה ימים מיום סיום הטיפול יחויב בדמי אחסון.
ובכן, כל שנותר לנו לאחל הוא שלא תזדקקו לשירותיו של מוסך, אך במידה וכן אתם כבר יודעים מה לעשות.....
בחירת מוסך היא לא בחירה שאפר לעשות בקלות ראש. אף אחד מאיתנו לא באמת מבין באופן רציני במכאניקה של הרכב שלו מה שמשאיר אותנו חסרי אונים מול המוסכניק שיכול לספק אבחנות שאינן בהכרח קשורות למציאות. אי לכך חשוב שנבחר מוסך אמין בו אנו יודעים שהרכב יקבל טיפול מקצועי ואנחנו לא ניאלץ לשלם על תקלות שלא קיימות. בישראל עובדים כיום כ-5,000 מוסכים מורשים כחוק על ידי משרד התחבורה בינהם מוסך יונדאי, מוסך מיצובישי, מוסך פורד ומוסכי מאזדה. הארגון המייצג את המוסכים הוא אגוד המוסכים. המוסכים החסרים באיגוד המוסכים מחויבים למערכת של חוקים, תקנות ונהלים ועובדים תחת פיקוח צמוד.
בחירת מוסך
אז קודם כל, בבואכם לבחור מוסך חשוב לעשות בירור ולבחור מוסך הפועל ברישיון וחבר באגוד המוסכים. במוסכים אלו הסיכוי להוצאות לא הגיוניות - קטן בהרבה והסיכוי לקבל שירות אמין ומקצועי עולה לאין ערוך משום שמוסכים אלו פועלים תחת חוקים מאוד ברורים ומחויבים לעמוד בסטנדרטים שמציב משרד התחבורה.
נסו לקבל המלצות מחברים, משפחה, קולגות או כל מי שאפשר על מוסך טוב בסביבתכם הקרובה, אין תחליף לחוות דעת ממקור ראשון.
אם ברשותכם רכב מסוג מסוים, למשל מיצובישי, בררו אם יש באזור מגוריכם מוסך מיצובישי, ואם לא, כדאי לשקול להרחיק מעט כדי לקבל את הטיפול האמין ביותר והטוב ביותר.
דברים שצריך לדעת על טיפול במוסך
ואחרי שהצלחתם לאתר מוסך שמתאים לצרכים שלכם המספק שירות מקצועי, הנה כמה נקודות לשים אליהן לב:
דאגו לתאם מראש את מועד הכנסת הרכב למוסך ובקשו השערה לגבי מועד סיום הטיפול. שאלו את המוסכניק על החלקים בהם הוא מתכוון להשתמש, התעניינו בטיבם איכותם ומקורם, במידה ורכבכם מתחת לשנתיים על הכביש אל תסכימו לשימוש בחלקים משומשים. עשו סקר שוק לגבי מחיר החלקים ואם תגלו שהמוסך גובה מחיר גבוה מדיי אל תהססו להתמקח. חשוב שתדעו, במידה והתיקון מתפתח לכיוון לא צפוי ומחירו מתייקר במעל ל-20% על המוסך לקבל לכך אישור מכם, ובשום אופן חל עליו איסור לעשות זאת על דעת עצמו. דרשו מהמוסכניק טופס הזמנת תיקון אשר מפרט את שלבי השירות ומשמש כחוזה מחייב בינכם לבין המוסך. בצעו בדיקה מוקדמת לגבי עלות שעת עבודה של המוסך. הוציאו את החפצים האישיים שלכם והמסמכים מהרכב טרם הטיפול, מוסך אינו אחראי לאובדן או נזק שנגרם שלא באשמתו. מהרגע שהכנסתם את הרכב למוסך אתם למעשה מיפים את כוחו של בעל המוסך ו/או עובדיו, ורק אותם, לנהיגה ברכב לצורך טיפול או העברה לעבודות חוץ.
מוסך - סיום הטיפול
בסיום הטיפול בידקו שהתקלה טופלה בצורה מלאה, במידה ולא שובו במהירות האפשרית אל המוסך ודווחו על כך. הוציאו את רכבכם מהמוסך עם סיום הטיפול, רכב שיישאר במוסך מעל לשלושה ימים מיום סיום הטיפול יחויב בדמי אחסון.
ובכן, כל שנותר לנו לאחל הוא שלא תזדקקו לשירותיו של מוסך, אך במידה וכן אתם כבר יודעים מה לעשות.....