ניוזלטר, או דיוור אלקטרוני, הוא אחד הכלים היעילים ביותר לשיווק באינטרנט.
ניוזלטר הוא מייל הנשלח ללקוחות או לקוחות פוטנציאליים על ידי בעלי האתר. הניוזלטר נשלח לשם חיזוק הקשר בין החברה ללקוחותיה, עידוד הלקוחות לצרוך מוצרים או שירותים של החברה, והעברת עדכונים אינפורמטיביים אודות הפעילויות האחרונות של החברה.
כיצד ניוזלטר מסייע לשיווק באינטרנט של החברה?
העברת מסרים ישירה.
הניוזלטר מאפשר העברת מסרים ישירה וממוקדת לקהל לקוחות קיים ופוטנציאלי, אשר סביר מאד שיהיה מעוניין בתכנים של הניוזלטר כיוון שהוא נרשם לקבלת עדכונים, בגלל שהוא כבר הביע עניין בחברה בעבר, או בגלל שהקוראים כבר השתמשו בעבר בשירותי החברה ואולי יהיו מעוניין לעשות זאת שוב לאחר עידוד נוסף.
שליחה מהירה למספר גדול של נמענים.
שליחת הניוזלטר מהירה יחסית ואין צורך באמצעים נוספים כדי להפיץ אותו, כמו העסקת מפיצים, הדפסה, דיוור ועוד. זוהי פעולה הנעשית בחינם, ובנוסף לכך, רשימת התפוצה תגדל ללא מאמץ אם הנמענים יעבירו את הניוזלטר הלאה לרשימות התפוצה שלהם.
ניתן לחשב בקלות את ה ROI, ערך ההחזר על ההשקעה.
מערכת נתונים סטטיסטיים מאפשרת לבעלי החברה לחשב את כמות האנשים שהגיעו לאתר דרך הניוזלטר. כך ניתן לבדוק את הרווח שהגיע כתוצאה משליחת הניוזלטר, לעומת ההשקעה שנעשתה בעיצוב ניוזלטר.
כניסה לתודעת המשתמש והנעתו לפעולה.
הניוזלטר מהווה מעין זרז ועידוד ללקוח. הניוזלטר מציג פעולות חדשות ושירותים חדשים הניתנים על ידי החברה, וזה מעודד את הלקוח לצרוך שוב את שירותיה של החברה.
בנוסף ליתרונותיו של הניוזלטר, ישנן מספר הגבלות העלולות לפגוע ביעילותו:
אין סטנדרטים מקובלים.
בניגוד לבניית אתר אינטרנט, לעיצוב ניוזלטר אין סטנדרטים בינלאומיים שיש לשמור עליהם, מה שעלול לגרום לכך שהוא לא יישלח לגולשים באופן תקין.
משקל.
ניוזלטרים בעלי משקל כבד יכנסו אוטומטית לספאם.
סקריפטים.
לא ניתן להכניס סקריפטים לניוזלטר.
הגבלות של תיבות האי-מייל.
חלק מתיבות האי-מייל לא מאפשרות הורדה אוטומטית של תמונות וקישורים.
פלאש.
לא ניתן להציג תמונות פלאש בניוזלטרים.
הפצת ניוזלטר חיוני מאד לחשיפה לו זקוקה החברה. בשימוש נכון בכלי זה, חברות יכולות לחזק את מכירותיהן ולהגדיל את מועדון הלקוחות.