כמעט ולא נמצא אדם עלי אדמות, שלא אוהב מוסיקה.
המבחר הוא אדיר, הסגנונות שונים ומגוונים ומאפשרים למאזין ולמבצע לבחור את הסגנון המתאים לו אישית.
לעתים קרובות הבחירות המוסיקליות שלנו משקפות את טעמנו האישי, את האידיאולוגיה שלנו, וגם את הסביבה התרבותית, שאיתה אנו בוחרים להזדהות מבחינות חברתיות.
לעיתים קרובות נבחר להתקרב לצלילים ולסולמות מוסיקליים, המוכרים לנו עוד מימי ילדותנו, כי אוזננו מאומנת בהבנת צלילים אלו.
התקרבות לסגנון חדש ובלתי מוכר תדרוש מהמאזין סבלנות וראש פתוח, סקרנות אמיתית ונכונות מלאה לפתוח דלת אל עולם חדש, זר ובלתי מוכר.
המוסיקה אם כן, היא כלי מדהים לתקשורת בין בני אדם . יש בה משהו המחבר בין כל העמים, העדות והתרבויות עלי אדמות. בכוחה לקרב גם דרך הזדהות עם הרגש המובע דרכה , באמצעות כלי הנגינה השונים, השירה והתוכן הטקסטואלי.
מכל כלי הנגינה הקיימים, המעניין ביותר בעיניי הוא גוף האדם עצמו, היודע להפיק צליל דרך מיתרי הקול שלו.
רבים סבורים שנגינה על מיתרי הקול אינה דורשת לימוד מיוחד, הכוונה ופיתוח-ויש בזה משהו. השירה היא כלי אקספרסיבי נפלא מעצם היותה כלי נגינה בלתי אמצעי ופשוט להפעלה. מי מאתנו לא אוהב לשיר שיר ערש לתינוק הקטן? או במקלחת? או בדרך לעבודה במכונית לקול צליליו של הרדיו? מגיל צעיר אנו למדים לשיר בגן הילדים, בבית הכנסת ובערבי חג, בטיולים שנתיים, בשירה בציבור, באירועים חברתיים ועוד ועוד.
המבחר הוא אדיר, הסגנונות שונים ומגוונים ומאפשרים למאזין ולמבצע לבחור את הסגנון המתאים לו אישית.
לעתים קרובות הבחירות המוסיקליות שלנו משקפות את טעמנו האישי, את האידיאולוגיה שלנו, וגם את הסביבה התרבותית, שאיתה אנו בוחרים להזדהות מבחינות חברתיות.
לעיתים קרובות נבחר להתקרב לצלילים ולסולמות מוסיקליים, המוכרים לנו עוד מימי ילדותנו, כי אוזננו מאומנת בהבנת צלילים אלו.
התקרבות לסגנון חדש ובלתי מוכר תדרוש מהמאזין סבלנות וראש פתוח, סקרנות אמיתית ונכונות מלאה לפתוח דלת אל עולם חדש, זר ובלתי מוכר.
המוסיקה אם כן, היא כלי מדהים לתקשורת בין בני אדם . יש בה משהו המחבר בין כל העמים, העדות והתרבויות עלי אדמות. בכוחה לקרב גם דרך הזדהות עם הרגש המובע דרכה , באמצעות כלי הנגינה השונים, השירה והתוכן הטקסטואלי.
מכל כלי הנגינה הקיימים, המעניין ביותר בעיניי הוא גוף האדם עצמו, היודע להפיק צליל דרך מיתרי הקול שלו.
רבים סבורים שנגינה על מיתרי הקול אינה דורשת לימוד מיוחד, הכוונה ופיתוח-ויש בזה משהו. השירה היא כלי אקספרסיבי נפלא מעצם היותה כלי נגינה בלתי אמצעי ופשוט להפעלה. מי מאתנו לא אוהב לשיר שיר ערש לתינוק הקטן? או במקלחת? או בדרך לעבודה במכונית לקול צליליו של הרדיו? מגיל צעיר אנו למדים לשיר בגן הילדים, בבית הכנסת ובערבי חג, בטיולים שנתיים, בשירה בציבור, באירועים חברתיים ועוד ועוד.
אורן פרוקצ'ה
http://www.shirshow.co.il
http://www.shirshow.co.il