עת"מ 1656/09, רוזה ויסטל ואח' נ' מדינת ישראל (משרד הפנים)
כב' השופטת: מ' אגמון-גונן
15.06.2009
העובדות:
1. העותרים החלו בהליך המדורג. על פי הנוהל (נוהל 5.2.0009) הגישו העותרים הוכחות לקשר ולחיים משותפים. תמונות משותפות, מכתבים מקרובי משפחה וחברים וחשבונות משותפים. נערכו לעותרים שני שימועים.
2. ביום 3.6.07 ניתנה החלטת הועדה המשפטית. הטפסים בעייתיים ביותר, בתמצית המקרה אמור להופיע שם הפקיד המטפל בתפקידו אולם אלו אינם מופיעים. לאחר מכן, הטופס מחייב פירוט של רישיונות הישיבה שניתנו קודם לכן. על אף שאין מחלוקת שלעותרת ניתנו רישיונות קודמים הדבר אינו מצויין בדו"ח.
3. ביום 4.9.07 יוצא מכתב מאת "אשרות תל אביב" למחלקת "צוות צפון" ובו תמצית סיכום התיק לפיו: "התרשמות בינונית בראיון. הועבר לועדה וסורב מעמד. נתבקשה לצאת. "
ההכרעה:
1. אם זו לא התנהלות בלתי סבירה בעליל איני יודעת מהי התנהלות בלתי סבירה. בני הזוג המציאו מכתבים רבים מחברים ובני משפחה. הם המציאו תמונות משפחתיות ואחרות המעידות על זוגיות. אחת העובדות במשרד הפנים הדס דריקס שהיא נקודת האור היחידה בפרשה סבורה שכדי לבחון את כנות הקשר, יש לבדוק אותו בשטח ועל כן היא מורה או מפנה בקשה ליחידת האכיפה לבחון את הדברים. הדבר לא נעשה ולמרות זאת, חוזרים על הליך בלתי תקין, על טופס לא ברור, הממולא על ידי אנשים שלא טורחים לפרט את שמם ואת תפקידם. עם זאת, הם יודעים לציין כי מדובר בזוגיות מוזרה וטורחים להדגיש את הפרש הגילאים בין בני הזוג.
2. ההתנהלות היא בלתי סבירה הן בפן הפורמלי ועיון בטפסים בתאריכים ובחתימות מעיד על כך יותר מכל, הן בפן המהותי הקשר לא נבדק מעולם בצורה רצינית והתרשמות הגב' ציונה כי מדובר בזוגיות מוזרה אינה מהווה בדיקה סבירה. מעבר לכל האמור לעיל, מדובר באפליה על בסיס גיל שגם לה אין מקום.
3. הגיע הזמן שמשרד הפנים יפעל בצורה תקינה וימלא את הנהלים שלו עצמו ואולי אפשר להתחיל בכך שהטפסים ימולאו כמו שצריך, שיהיה ברור של מי ההמלצות שינתנו לפי סדר הדברים הרגיל ולא שקודם תינתן החלטה ולאחריה ההמלצות ועוד דרישות מאד בסיסיות מהלך מנהלי שלפחות יתחיל להראות תקין.
4. ביהמ"ש מקבל את העתירה במלואה. המדינה תעניק לעותרת מעמד א/5 כפי שהתבקש בעתירה.
כב' השופטת: מ' אגמון-גונן
15.06.2009
העובדות:
1. העותרים החלו בהליך המדורג. על פי הנוהל (נוהל 5.2.0009) הגישו העותרים הוכחות לקשר ולחיים משותפים. תמונות משותפות, מכתבים מקרובי משפחה וחברים וחשבונות משותפים. נערכו לעותרים שני שימועים.
2. ביום 3.6.07 ניתנה החלטת הועדה המשפטית. הטפסים בעייתיים ביותר, בתמצית המקרה אמור להופיע שם הפקיד המטפל בתפקידו אולם אלו אינם מופיעים. לאחר מכן, הטופס מחייב פירוט של רישיונות הישיבה שניתנו קודם לכן. על אף שאין מחלוקת שלעותרת ניתנו רישיונות קודמים הדבר אינו מצויין בדו"ח.
3. ביום 4.9.07 יוצא מכתב מאת "אשרות תל אביב" למחלקת "צוות צפון" ובו תמצית סיכום התיק לפיו: "התרשמות בינונית בראיון. הועבר לועדה וסורב מעמד. נתבקשה לצאת. "
ההכרעה:
1. אם זו לא התנהלות בלתי סבירה בעליל איני יודעת מהי התנהלות בלתי סבירה. בני הזוג המציאו מכתבים רבים מחברים ובני משפחה. הם המציאו תמונות משפחתיות ואחרות המעידות על זוגיות. אחת העובדות במשרד הפנים הדס דריקס שהיא נקודת האור היחידה בפרשה סבורה שכדי לבחון את כנות הקשר, יש לבדוק אותו בשטח ועל כן היא מורה או מפנה בקשה ליחידת האכיפה לבחון את הדברים. הדבר לא נעשה ולמרות זאת, חוזרים על הליך בלתי תקין, על טופס לא ברור, הממולא על ידי אנשים שלא טורחים לפרט את שמם ואת תפקידם. עם זאת, הם יודעים לציין כי מדובר בזוגיות מוזרה וטורחים להדגיש את הפרש הגילאים בין בני הזוג.
2. ההתנהלות היא בלתי סבירה הן בפן הפורמלי ועיון בטפסים בתאריכים ובחתימות מעיד על כך יותר מכל, הן בפן המהותי הקשר לא נבדק מעולם בצורה רצינית והתרשמות הגב' ציונה כי מדובר בזוגיות מוזרה אינה מהווה בדיקה סבירה. מעבר לכל האמור לעיל, מדובר באפליה על בסיס גיל שגם לה אין מקום.
3. הגיע הזמן שמשרד הפנים יפעל בצורה תקינה וימלא את הנהלים שלו עצמו ואולי אפשר להתחיל בכך שהטפסים ימולאו כמו שצריך, שיהיה ברור של מי ההמלצות שינתנו לפי סדר הדברים הרגיל ולא שקודם תינתן החלטה ולאחריה ההמלצות ועוד דרישות מאד בסיסיות מהלך מנהלי שלפחות יתחיל להראות תקין.
4. ביהמ"ש מקבל את העתירה במלואה. המדינה תעניק לעותרת מעמד א/5 כפי שהתבקש בעתירה.
את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il
http://www.takdin.co.il