בית קטן בערבה
כשנכנסים לשכונת הבנים הממשיכים במושב עין יהב שבערבה קשה להאמין שמדובר באחד האזורים הצחיחים במדינת ישראל.
דשא ירוק עם רחובות ,דקלים ופרחים בשלל צבעים מקשטים רחוב שלם של בתים חדשים יפים ומעניינים. בין כל הבתים בולט לעין בית אחד, אותו מכנים תושבי עין יהב "הבית הכחול" אשר נבנה תוך שימוש בעקרונות אקולוגיים ע"י האדריכלים שרית ורון פלד ממשרד Echo Design
עיצוב הבית בערבה היא משימה לא פשוטה. נושאים של כיווני רוח וגשם, סופות חול וטמפרטורות גבוהות דורשים בראש וראשונה ניתוח שטח מעמיק והבנה באלמנטים אדריכליים התורמים לפתרון סוגיות אלו. לאילוצים האקלימיים והטופוגרפים, הצטרפו אילוצים נוספים:
* על השטח עמד בית קטן בשטח 80 מ"ר. ההחלטה היתה שלא להרוס מבנה זה, אלא לשלב אותו כחלק מהמבנה החדש. כתוצאה מהחלטה זו נוצר חלל משפחה גדול הכולל גם מעבר לחדרים. חלל זה הוסב לפינת משפחה, חדר מגורים נוסף, בעל אופי משפחתי ואינטימי אשר הפך לאחד החללים השימושיים ביותר בעיצוב הבית.
· לבית יש למעשה שתי חזיתות, אחת הפונה לרחוב ההולנדי והשניה פונה לכביש. במקרה הפרטי הזה,לחזית הפונה לכביש יש חשיבות מרובה שכן בעלת הבית מנהלת סטודיו הנמצא בחלק האחורי של הבית. העובדה כי אזור זה היה מועדף על המשפחה כאזור הגינה, והוא פונה לצפון צפון מזרח, הביאה את המתכננים להחלטה כי כל הפונקציות ה"ציבוריות" יפנו לאזור האחורי של הבית ויהנו גם מהגנה רבה יותר מפני השמש והרוחות. העובדה שלבית יש שתי חזיתות השפיעה על ההחלטה למקם את הדלת באמצע הבית, נקודת חיבור בין שתי החזיתות.
· במבואת הכניסה תוכנן "פיר אוורור",אשר ממוקם בנקודת החיבור בין כל חללי הבית הנמצאים בגבהים שונים ותקרתו הוגבהה בעוד מטר אחד .אלמנט זה לקוח מן הבניה האפריקאית.בפיר מיקמנו חלונות הפונים לצפון למזרח ולמערב. החלונות בעלי שליטה חשמלית ובפתיחתם נוצרת יניקת האויר החם המתנקז ממילא למעלה. אלמנט זה לטענת הדיירים מצליח לקרר את הבית בין 5 - 8 מעלות בחום הכבד, ויש לכך השלכות גם בצריכת החשמל. דבר נוסף הוא שהפיר משמש כמקור אור תמידי לאורך כל היום ומפחית את הצורך בתאורה.
· בני הבית דרשו קשר מתמיד בין עיצוב הבית לכל הפונקציות הציבוריות: המטבחים , בפינת המשפחה , חדר המגורים, ופינת האוכל. לשם כך תוכנן המטבח כחלל פתוח עם אי מרכזי גדול הפונה לכיוון הבית ולא החוצה. אי זה תאם גם את רצונם של בני הבית במטבח שתהיה בו אפשרות אירוח המשלבת גם את תהליך הבישול וההכנות- כך שניתן יהיה גם לארח וגם להכין אוכל בן זמנית.
· כחלק מעיצוב הבית ביקשו בני הבית היה שחדר ההורים יהיה קרוב לחדרי הילדים, אך לא צמוד אליהם. יחד עם זאת ביקשו ההורים שחדר אחד יהיה בעל נגישות גבוהה במקרה ויהיה עוד תינוק במשפחה. לכן, תוכננה יחידת ההורים כך שמעבר רחב בו ממוקמת פינת עבודה קטנה מוביל לחדר השינה. מעבר זה מרחיק את חדר ההורים מפינת המשפחה ומחדרי הילדים, למעט צלע אחת של חדר השינה הגובלת בחדר לתינוק עתידי.
· כל החללים הפונים דרומה משמשים לפונקציות של שרות ואחסון: מחסן, חדר כביסה, מקלחת.
· חלונות- כל הפתחים הגדולים פונים לכיוון צפון וצפון מזרח. בכיוון דרום מוקמו פתחים קטנים בלבד .והינם חלק מרכזי בעיצוב הבית
· העובדה שלבית היה יותר מחזית אחת דרש למעשה טיפול בכל החזיתות והפיכתן למעניינות ולא כפי שניתן למצוא הרבה בבניה פרטית חזית אחת עיקרית אליה מופנית תשומת הלב.
הרעיון האדריכלי והעיצובי של עיצוב הבית נרקם כתוצאה של אילוצים אקלימיים וטופוגרפיים בשילוב של רצונות וחלומות של בני הבית. בעל הבית תושב המקום חיפש בית שמקרין יציבות,חספוס ושימוש בחומרים מן הטבע ,בעוד בעלת הבית חלמה מאז ומעולם על בית עץ כפרי.השילוב בין שניהם היה בנית בית גדול וגבוה בעל קווים ריבועיים ושימוש נרחב של עץ גושני החודר גם לתוך הבית ושימוש בפרקט בעל גוון חם לריצוף כל הבית למעט המטבח.
הצבעוניות של הבית היתה תוצאת אהבתה של בעלת הבית לגווני הכחול. הבית טויח כולו בטיח כחול בהיר, רצפת המטבח רוצפה באריחים כחולים ואפילו חדרי האמבטיה כוסו בפסיפס בגווני כחול. כמענה לשימוש הנרחב בכחול וכדי לחמם את האווירה בחלל השתמשו המתכננים בטיח אדום עמוק בחדר המגורים והקיר במטבח הכחול צופה באריחים בגוון אדום.
הפתחים הרבים בבית הודגשו באלומיניום באפור כהה הבולט היטב על רקע הטיח הכחול.
המתכננים, נתנו דעתם בעיצוב הבית גם ליצירת הרמוניה על פי עקרונות הפנג שוואי:
· עץ - הפרקט והשימוש הנרחב בעץ גושני כמו גם הצמחיה הרבה העוטפת את הבית.
· אש - שימוש בטיח ובקרמיקה בגוונים אדומים.
· אדמה - המבנה בעל הקווים הריבועיים וצבע החול הטבעי השולט בקירות הבית
· מתכת - מאסות גדולות של פתחים מאלומיניום בגוון כהה.
· מים - הטיח הכחול ושאר האלמנטים הכחולים בבית.
נקודה נוספת עליה נתנו המתכננים תשומת לב בעיצוב הבית הוא תכנון תאורה הן בתוך הבית והן מחוצה לו.התאורה מאפשרת יצירת אוירה על ידי משחקי תאורה
דשא ירוק עם רחובות ,דקלים ופרחים בשלל צבעים מקשטים רחוב שלם של בתים חדשים יפים ומעניינים. בין כל הבתים בולט לעין בית אחד, אותו מכנים תושבי עין יהב "הבית הכחול" אשר נבנה תוך שימוש בעקרונות אקולוגיים ע"י האדריכלים שרית ורון פלד ממשרד Echo Design
עיצוב בית בערבה היא משימה לא פשוטה. נושאים של כיווני רוח וגשם, סופות חול וטמפרטורות גבוהות דורשים בראש וראשונה ניתוח שטח מעמיק והבנה באלמנטים אדריכליים התורמים לפתרון סוגיות אלו. לאילוצים האקלימיים והטופוגרפים, הצטרפו אילוצים נוספים:
* על השטח עמד בית קטן בשטח 80 מ"ר. ההחלטה היתה שלא להרוס מבנה זה, אלא לשלב אותו כחלק מהמבנה החדש. כתוצאה מהחלטה זו נוצר חלל משפחה גדול הכולל גם מעבר לחדרים. חלל זה הוסב לפינת משפחה, חדר מגורים נוסף, בעל אופי משפחתי ואינטימי אשר הפך לאחד החללים השימושיים ביותרבעיצוב הבית.
· לבית יש למעשה שתי חזיתות, אחת הפונה לרחוב ההולנדי והשניה פונה לכביש. במקרה הפרטי הזה,לחזית הפונה לכביש יש חשיבות מרובה שכן בעלת הבית מנהלת סטודיו הנמצא בחלק האחורי של הבית. העובדה כי אזור זה היה מועדף על המשפחה כאזור הגינה, והוא פונה לצפון צפון מזרח, הביאה את המתכננים להחלטה כי כל הפונקציות ה"ציבוריות" יפנו לאזור האחורי של הבית ויהנו גם מהגנה רבה יותר מפני השמש והרוחות. העובדה שלבית יש שתי חזיתות השפיעה על ההחלטה למקם את הדלת באמצע הבית, נקודת חיבור בין שתי החזיתות.
· במבואת הכניסה תוכנן "פיר אוורור",אשר ממוקם בנקודת החיבור בין כל חללי הבית הנמצאים בגבהים שונים ותקרתו הוגבהה בעוד מטר אחד .אלמנט זה לקוח מן הבניה האפריקאית.בפיר מיקמנו חלונות הפונים לצפון למזרח ולמערב. החלונות בעלי שליטה חשמלית ובפתיחתם נוצרת יניקת האויר החם המתנקז ממילא למעלה. אלמנט זה לטענת הדיירים מצליח לקרר את הבית בין 5 - 8 מעלות בחום הכבד, ויש לכך השלכות גם בצריכת החשמל. דבר נוסף הוא שהפיר משמש כמקור אור תמידי לאורך כל היום ומפחית את הצורך בתאורה.
· בני הבית דרשו קשר מתמיד בין עיצוב הבית לכל הפונקציות הציבוריות: המטבח, בפינת המשפחה , חדר המגורים, ופינת האוכל. לשם כך תוכנן המטבח כחלל פתוח עם אי מרכזי גדול הפונה לכיוון הבית ולא החוצה. אי זה תאם גם את רצונם של בני הבית במטבח שתהיה בו אפשרות אירוח המשלבת גם את תהליך הבישול וההכנות- כך שניתן יהיה גם לארח וגם להכין אוכל בן זמנית.
· כחלק מעיצוב הבית ביקשו בני הבית היה שחדר ההורים יהיה קרוב לחדרי הילדים, אך לא צמוד אליהם. יחד עם זאת ביקשו ההורים שחדר אחד יהיה בעל נגישות גבוהה במקרה ויהיה עוד תינוק במשפחה. לכן, תוכננה יחידת ההורים כך שמעבר רחב בו ממוקמת פינת עבודה קטנה מוביל לחדר השינה. מעבר זה מרחיק את חדר ההורים מפינת המשפחה ומחדרי הילדים, למעט צלע אחת של חדר השינה הגובלת בחדר לתינוק עתידי.
· כל החללים הפונים דרומה משמשים לפונקציות של שרות ואחסון: מחסן, חדר כביסה, מקלחת.
· חלונות- כל הפתחים הגדולים פונים לכיוון צפון וצפון מזרח. בכיוון דרום מוקמו פתחים קטנים בלבד .והינם חלק מרכזי בעיצוב הבית
· העובדה שלבית היה יותר מחזית אחת דרש למעשה טיפול בכל החזיתות והפיכתן למעניינות ולא כפי שניתן למצוא הרבה בבניה פרטית חזית אחת עיקרית אליה מופנית תשומת הלב.
הרעיון האדריכלי והעיצובי של עיצוב הבית נרקם כתוצאה של אילוצים אקלימיים וטופוגרפיים בשילוב של רצונות וחלומות של בני הבית. בעל הבית תושב המקום חיפש בית שמקרין יציבות,חספוס ושימוש בחומרים מן הטבע ,בעוד בעלת הבית חלמה מאז ומעולם על בית עץ כפרי.השילוב בין שניהם היה בנית בית גדול וגבוה בעל קווים ריבועיים ושימוש נרחב של עץ גושני החודר גם לתוך הבית ושימוש בפרקט בעל גוון חם לריצוף כל הבית למעט המטבח.
הצבעוניות של הבית היתה תוצאת אהבתה של בעלת הבית לגווני הכחול. הבית טויח כולו בטיח כחול בהיר, רצפת המטבח רוצפה באריחים כחולים ואפילו חדרי האמבטיה כוסו בפסיפס בגווני כחול. כמענה לשימוש הנרחב בכחול וכדי לחמם את האווירה בחלל השתמשו המתכננים בטיח אדום עמוק בחדר המגורים והקיר במטבח הכחול צופה באריחים בגוון אדום.
הפתחים הרבים בבית הודגשו באלומיניום באפור כהה הבולט היטב על רקע הטיח הכחול.
המתכננים, נתנו דעתם בעיצוב הבית גם ליצירת הרמוניה על פי עקרונות הפנג שוואי:
· עץ - הפרקט והשימוש הנרחב בעץ גושני כמו גם הצמחיה הרבה העוטפת את הבית.
· אש - שימוש בטיח ובקרמיקה בגוונים אדומים.
· אדמה - המבנה בעל הקווים הריבועיים וצבע החול הטבעי השולט בקירות הבית
· מתכת - מאסות גדולות של פתחים מאלומיניום בגוון כהה.
· מים - הטיח הכחול ושאר האלמנטים הכחולים בבית.
נקודה נוספת עליה נתנו המתכננים תשומת לב בעיצוב הבית הוא תכנון תאורה הן בתוך הבית והן מחוצה לו.התאורה מאפשרת יצירת אוירה על ידי משחקי תאורה.
כשנכנסים לשכונת הבנים הממשיכים במושב עין יהב שבערבה קשה להאמין שמדובר באחד האזורים הצחיחים במדינת ישראל.
דשא ירוק עם רחובות ,דקלים ופרחים בשלל צבעים מקשטים רחוב שלם של בתים חדשים יפים ומעניינים. בין כל הבתים בולט לעין בית אחד, אותו מכנים תושבי עין יהב "הבית הכחול" אשר נבנה תוך שימוש בעקרונות אקולוגיים ע"י האדריכלים שרית ורון פלד ממשרד Echo Design
עיצוב הבית בערבה היא משימה לא פשוטה. נושאים של כיווני רוח וגשם, סופות חול וטמפרטורות גבוהות דורשים בראש וראשונה ניתוח שטח מעמיק והבנה באלמנטים אדריכליים התורמים לפתרון סוגיות אלו. לאילוצים האקלימיים והטופוגרפים, הצטרפו אילוצים נוספים:
* על השטח עמד בית קטן בשטח 80 מ"ר. ההחלטה היתה שלא להרוס מבנה זה, אלא לשלב אותו כחלק מהמבנה החדש. כתוצאה מהחלטה זו נוצר חלל משפחה גדול הכולל גם מעבר לחדרים. חלל זה הוסב לפינת משפחה, חדר מגורים נוסף, בעל אופי משפחתי ואינטימי אשר הפך לאחד החללים השימושיים ביותר בעיצוב הבית.
· לבית יש למעשה שתי חזיתות, אחת הפונה לרחוב ההולנדי והשניה פונה לכביש. במקרה הפרטי הזה,לחזית הפונה לכביש יש חשיבות מרובה שכן בעלת הבית מנהלת סטודיו הנמצא בחלק האחורי של הבית. העובדה כי אזור זה היה מועדף על המשפחה כאזור הגינה, והוא פונה לצפון צפון מזרח, הביאה את המתכננים להחלטה כי כל הפונקציות ה"ציבוריות" יפנו לאזור האחורי של הבית ויהנו גם מהגנה רבה יותר מפני השמש והרוחות. העובדה שלבית יש שתי חזיתות השפיעה על ההחלטה למקם את הדלת באמצע הבית, נקודת חיבור בין שתי החזיתות.
· במבואת הכניסה תוכנן "פיר אוורור",אשר ממוקם בנקודת החיבור בין כל חללי הבית הנמצאים בגבהים שונים ותקרתו הוגבהה בעוד מטר אחד .אלמנט זה לקוח מן הבניה האפריקאית.בפיר מיקמנו חלונות הפונים לצפון למזרח ולמערב. החלונות בעלי שליטה חשמלית ובפתיחתם נוצרת יניקת האויר החם המתנקז ממילא למעלה. אלמנט זה לטענת הדיירים מצליח לקרר את הבית בין 5 - 8 מעלות בחום הכבד, ויש לכך השלכות גם בצריכת החשמל. דבר נוסף הוא שהפיר משמש כמקור אור תמידי לאורך כל היום ומפחית את הצורך בתאורה.
· בני הבית דרשו קשר מתמיד בין עיצוב הבית לכל הפונקציות הציבוריות: המטבחים , בפינת המשפחה , חדר המגורים, ופינת האוכל. לשם כך תוכנן המטבח כחלל פתוח עם אי מרכזי גדול הפונה לכיוון הבית ולא החוצה. אי זה תאם גם את רצונם של בני הבית במטבח שתהיה בו אפשרות אירוח המשלבת גם את תהליך הבישול וההכנות- כך שניתן יהיה גם לארח וגם להכין אוכל בן זמנית.
· כחלק מעיצוב הבית ביקשו בני הבית היה שחדר ההורים יהיה קרוב לחדרי הילדים, אך לא צמוד אליהם. יחד עם זאת ביקשו ההורים שחדר אחד יהיה בעל נגישות גבוהה במקרה ויהיה עוד תינוק במשפחה. לכן, תוכננה יחידת ההורים כך שמעבר רחב בו ממוקמת פינת עבודה קטנה מוביל לחדר השינה. מעבר זה מרחיק את חדר ההורים מפינת המשפחה ומחדרי הילדים, למעט צלע אחת של חדר השינה הגובלת בחדר לתינוק עתידי.
· כל החללים הפונים דרומה משמשים לפונקציות של שרות ואחסון: מחסן, חדר כביסה, מקלחת.
· חלונות- כל הפתחים הגדולים פונים לכיוון צפון וצפון מזרח. בכיוון דרום מוקמו פתחים קטנים בלבד .והינם חלק מרכזי בעיצוב הבית
· העובדה שלבית היה יותר מחזית אחת דרש למעשה טיפול בכל החזיתות והפיכתן למעניינות ולא כפי שניתן למצוא הרבה בבניה פרטית חזית אחת עיקרית אליה מופנית תשומת הלב.
הרעיון האדריכלי והעיצובי של עיצוב הבית נרקם כתוצאה של אילוצים אקלימיים וטופוגרפיים בשילוב של רצונות וחלומות של בני הבית. בעל הבית תושב המקום חיפש בית שמקרין יציבות,חספוס ושימוש בחומרים מן הטבע ,בעוד בעלת הבית חלמה מאז ומעולם על בית עץ כפרי.השילוב בין שניהם היה בנית בית גדול וגבוה בעל קווים ריבועיים ושימוש נרחב של עץ גושני החודר גם לתוך הבית ושימוש בפרקט בעל גוון חם לריצוף כל הבית למעט המטבח.
הצבעוניות של הבית היתה תוצאת אהבתה של בעלת הבית לגווני הכחול. הבית טויח כולו בטיח כחול בהיר, רצפת המטבח רוצפה באריחים כחולים ואפילו חדרי האמבטיה כוסו בפסיפס בגווני כחול. כמענה לשימוש הנרחב בכחול וכדי לחמם את האווירה בחלל השתמשו המתכננים בטיח אדום עמוק בחדר המגורים והקיר במטבח הכחול צופה באריחים בגוון אדום.
הפתחים הרבים בבית הודגשו באלומיניום באפור כהה הבולט היטב על רקע הטיח הכחול.
המתכננים, נתנו דעתם בעיצוב הבית גם ליצירת הרמוניה על פי עקרונות הפנג שוואי:
· עץ - הפרקט והשימוש הנרחב בעץ גושני כמו גם הצמחיה הרבה העוטפת את הבית.
· אש - שימוש בטיח ובקרמיקה בגוונים אדומים.
· אדמה - המבנה בעל הקווים הריבועיים וצבע החול הטבעי השולט בקירות הבית
· מתכת - מאסות גדולות של פתחים מאלומיניום בגוון כהה.
· מים - הטיח הכחול ושאר האלמנטים הכחולים בבית.
נקודה נוספת עליה נתנו המתכננים תשומת לב בעיצוב הבית הוא תכנון תאורה הן בתוך הבית והן מחוצה לו.התאורה מאפשרת יצירת אוירה על ידי משחקי תאורה
דשא ירוק עם רחובות ,דקלים ופרחים בשלל צבעים מקשטים רחוב שלם של בתים חדשים יפים ומעניינים. בין כל הבתים בולט לעין בית אחד, אותו מכנים תושבי עין יהב "הבית הכחול" אשר נבנה תוך שימוש בעקרונות אקולוגיים ע"י האדריכלים שרית ורון פלד ממשרד Echo Design
עיצוב בית בערבה היא משימה לא פשוטה. נושאים של כיווני רוח וגשם, סופות חול וטמפרטורות גבוהות דורשים בראש וראשונה ניתוח שטח מעמיק והבנה באלמנטים אדריכליים התורמים לפתרון סוגיות אלו. לאילוצים האקלימיים והטופוגרפים, הצטרפו אילוצים נוספים:
* על השטח עמד בית קטן בשטח 80 מ"ר. ההחלטה היתה שלא להרוס מבנה זה, אלא לשלב אותו כחלק מהמבנה החדש. כתוצאה מהחלטה זו נוצר חלל משפחה גדול הכולל גם מעבר לחדרים. חלל זה הוסב לפינת משפחה, חדר מגורים נוסף, בעל אופי משפחתי ואינטימי אשר הפך לאחד החללים השימושיים ביותרבעיצוב הבית.
· לבית יש למעשה שתי חזיתות, אחת הפונה לרחוב ההולנדי והשניה פונה לכביש. במקרה הפרטי הזה,לחזית הפונה לכביש יש חשיבות מרובה שכן בעלת הבית מנהלת סטודיו הנמצא בחלק האחורי של הבית. העובדה כי אזור זה היה מועדף על המשפחה כאזור הגינה, והוא פונה לצפון צפון מזרח, הביאה את המתכננים להחלטה כי כל הפונקציות ה"ציבוריות" יפנו לאזור האחורי של הבית ויהנו גם מהגנה רבה יותר מפני השמש והרוחות. העובדה שלבית יש שתי חזיתות השפיעה על ההחלטה למקם את הדלת באמצע הבית, נקודת חיבור בין שתי החזיתות.
· במבואת הכניסה תוכנן "פיר אוורור",אשר ממוקם בנקודת החיבור בין כל חללי הבית הנמצאים בגבהים שונים ותקרתו הוגבהה בעוד מטר אחד .אלמנט זה לקוח מן הבניה האפריקאית.בפיר מיקמנו חלונות הפונים לצפון למזרח ולמערב. החלונות בעלי שליטה חשמלית ובפתיחתם נוצרת יניקת האויר החם המתנקז ממילא למעלה. אלמנט זה לטענת הדיירים מצליח לקרר את הבית בין 5 - 8 מעלות בחום הכבד, ויש לכך השלכות גם בצריכת החשמל. דבר נוסף הוא שהפיר משמש כמקור אור תמידי לאורך כל היום ומפחית את הצורך בתאורה.
· בני הבית דרשו קשר מתמיד בין עיצוב הבית לכל הפונקציות הציבוריות: המטבח, בפינת המשפחה , חדר המגורים, ופינת האוכל. לשם כך תוכנן המטבח כחלל פתוח עם אי מרכזי גדול הפונה לכיוון הבית ולא החוצה. אי זה תאם גם את רצונם של בני הבית במטבח שתהיה בו אפשרות אירוח המשלבת גם את תהליך הבישול וההכנות- כך שניתן יהיה גם לארח וגם להכין אוכל בן זמנית.
· כחלק מעיצוב הבית ביקשו בני הבית היה שחדר ההורים יהיה קרוב לחדרי הילדים, אך לא צמוד אליהם. יחד עם זאת ביקשו ההורים שחדר אחד יהיה בעל נגישות גבוהה במקרה ויהיה עוד תינוק במשפחה. לכן, תוכננה יחידת ההורים כך שמעבר רחב בו ממוקמת פינת עבודה קטנה מוביל לחדר השינה. מעבר זה מרחיק את חדר ההורים מפינת המשפחה ומחדרי הילדים, למעט צלע אחת של חדר השינה הגובלת בחדר לתינוק עתידי.
· כל החללים הפונים דרומה משמשים לפונקציות של שרות ואחסון: מחסן, חדר כביסה, מקלחת.
· חלונות- כל הפתחים הגדולים פונים לכיוון צפון וצפון מזרח. בכיוון דרום מוקמו פתחים קטנים בלבד .והינם חלק מרכזי בעיצוב הבית
· העובדה שלבית היה יותר מחזית אחת דרש למעשה טיפול בכל החזיתות והפיכתן למעניינות ולא כפי שניתן למצוא הרבה בבניה פרטית חזית אחת עיקרית אליה מופנית תשומת הלב.
הרעיון האדריכלי והעיצובי של עיצוב הבית נרקם כתוצאה של אילוצים אקלימיים וטופוגרפיים בשילוב של רצונות וחלומות של בני הבית. בעל הבית תושב המקום חיפש בית שמקרין יציבות,חספוס ושימוש בחומרים מן הטבע ,בעוד בעלת הבית חלמה מאז ומעולם על בית עץ כפרי.השילוב בין שניהם היה בנית בית גדול וגבוה בעל קווים ריבועיים ושימוש נרחב של עץ גושני החודר גם לתוך הבית ושימוש בפרקט בעל גוון חם לריצוף כל הבית למעט המטבח.
הצבעוניות של הבית היתה תוצאת אהבתה של בעלת הבית לגווני הכחול. הבית טויח כולו בטיח כחול בהיר, רצפת המטבח רוצפה באריחים כחולים ואפילו חדרי האמבטיה כוסו בפסיפס בגווני כחול. כמענה לשימוש הנרחב בכחול וכדי לחמם את האווירה בחלל השתמשו המתכננים בטיח אדום עמוק בחדר המגורים והקיר במטבח הכחול צופה באריחים בגוון אדום.
הפתחים הרבים בבית הודגשו באלומיניום באפור כהה הבולט היטב על רקע הטיח הכחול.
המתכננים, נתנו דעתם בעיצוב הבית גם ליצירת הרמוניה על פי עקרונות הפנג שוואי:
· עץ - הפרקט והשימוש הנרחב בעץ גושני כמו גם הצמחיה הרבה העוטפת את הבית.
· אש - שימוש בטיח ובקרמיקה בגוונים אדומים.
· אדמה - המבנה בעל הקווים הריבועיים וצבע החול הטבעי השולט בקירות הבית
· מתכת - מאסות גדולות של פתחים מאלומיניום בגוון כהה.
· מים - הטיח הכחול ושאר האלמנטים הכחולים בבית.
נקודה נוספת עליה נתנו המתכננים תשומת לב בעיצוב הבית הוא תכנון תאורה הן בתוך הבית והן מחוצה לו.התאורה מאפשרת יצירת אוירה על ידי משחקי תאורה.