אשת קרירה מעסיקה מטפלת או אופר
בחודש שעבר התקשרה אליי מ. סמנכ"ל פיתוח בחברת הייטק ידועה בארץ. "נמאס לי" היא אמרה בקול בכי, כל חודש אותו הדבר, בכל חודש אני שוב נמצאת באותו המקום, מפרסמת מודעה: דרושה מטפלת או אופר לילד מקסים וחברותי בן 5...
ולא עוברים 4 שבועות ואני מקבלת טלפון לעבודה והמזכירה אומרת לי: מטפלת בשם... מבקשת לדבר איתך... ואני כבר יודעת....
נשות ואנשי קריירה מתמודדים עם בעיות שונות בהקשר של מטפלת או אופר המטפלות בילדיהם. כמה מן הבעיות יוזכרו להלן:
1.יחס מבקר ושיפוטי מצד מטפלת או אופר על הזנחת הילדים בשל היעדרות מרובה מהבית. כך לדוגמא יעל (מטפלת במיקה בת התשע ויהלי בת החמש) מתלוננת בפניי: הילדים בכלל לא מעניינים אותה, רק עבודה יש לה בראש, הילדה הגדולה אומרת שאמא שלה בכלל לא אוהבת אותה...
2.לצד לחצים רבים במסגרת מילוי התפקיד במקום העבודה בכלל זה: קבלת החלטות חשובות, ניהול עובדים, מרוץ מישיבה לישיבה ועוד ועוד - פעולות המעמידות את נושאות התפקיד בלא מעט מצבי לחץ נותרות נשות הקריירה נטולות כוח נפשי ופיזי להתמודד גם עם הילדים הנותרים בבית....הן זקוקות למטפלת או אופר בעלות "ראש גדול" שינהלו את המערכה בבית.
3. הקשר בין משפחה לבין מטפלת או אופר הוא אינו כמו קשר רגיל של עובד - מעביד. יחסים אישיים הם חלק בלתי נפרד. דורונית בעליה של חברה גדולה בארץ אמרה לי אני מעסיקה 500 עובדים, מימיי לא נתקלתי בחוסר יכולת לנהל עובדים, בחוסר מוסר עבודה שכזה, בחוסר הערכה של התנאים שהיא מקבלת... בכל יום יש לה סיפור חדש...בשיחה שקיימתי עם אופר המשפחה, הדבר הראשון שאמרה לי: "היא אפילו לא אומרת לי בוקר טוב...".
כותבת המאמר הנה עובדת סוציאלית מומחית לגיל הרך דבר המאפשר לה לאבחן את הצרכים הייחודיים של כל משפחה ומשפחה ולהתאים מטפלת או אופר שיהלמו את הצרכים הייחודיים של משפחה עם אם ואב קרייריסטים אני מנסה לגשר על הפערים. תוך תיאום ציפיות והפכתי לאוזן קשבת הן בעבור מטפלת הילדים או האופר והן בעבור אשת הקריירה...
פרטים נוספים ניתן לראות באתר האינטרנט: www.superstar-kids.com
מאת: זיוית פוסלסקי עודי, סופרסטאר קידס - מטפלות עם/בלי לינה לטיפול בילדים ובבית
בחודש שעבר התקשרה אליי מ. סמנכ"ל פיתוח בחברת הייטק ידועה בארץ. "נמאס לי" היא אמרה בקול בכי, כל חודש אותו הדבר, בכל חודש אני שוב נמצאת באותו המקום, מפרסמת מודעה: דרושה מטפלת או אופר לילד מקסים וחברותי בן 5...
ולא עוברים 4 שבועות ואני מקבלת טלפון לעבודה והמזכירה אומרת לי: מטפלת בשם... מבקשת לדבר איתך... ואני כבר יודעת....
נשות ואנשי קריירה מתמודדים עם בעיות שונות בהקשר של מטפלת או אופר המטפלות בילדיהם. כמה מן הבעיות יוזכרו להלן:
1.יחס מבקר ושיפוטי מצד מטפלת או אופר על הזנחת הילדים בשל היעדרות מרובה מהבית. כך לדוגמא יעל (מטפלת במיקה בת התשע ויהלי בת החמש) מתלוננת בפניי: הילדים בכלל לא מעניינים אותה, רק עבודה יש לה בראש, הילדה הגדולה אומרת שאמא שלה בכלל לא אוהבת אותה...
2.לצד לחצים רבים במסגרת מילוי התפקיד במקום העבודה בכלל זה: קבלת החלטות חשובות, ניהול עובדים, מרוץ מישיבה לישיבה ועוד ועוד - פעולות המעמידות את נושאות התפקיד בלא מעט מצבי לחץ נותרות נשות הקריירה נטולות כוח נפשי ופיזי להתמודד גם עם הילדים הנותרים בבית....הן זקוקות למטפלת או אופר בעלות "ראש גדול" שינהלו את המערכה בבית.
3. הקשר בין משפחה לבין מטפלת או אופר הוא אינו כמו קשר רגיל של עובד - מעביד. יחסים אישיים הם חלק בלתי נפרד. דורונית בעליה של חברה גדולה בארץ אמרה לי אני מעסיקה 500 עובדים, מימיי לא נתקלתי בחוסר יכולת לנהל עובדים, בחוסר מוסר עבודה שכזה, בחוסר הערכה של התנאים שהיא מקבלת... בכל יום יש לה סיפור חדש...בשיחה שקיימתי עם אופר המשפחה, הדבר הראשון שאמרה לי: "היא אפילו לא אומרת לי בוקר טוב...".
כותבת המאמר הנה עובדת סוציאלית מומחית לגיל הרך דבר המאפשר לה לאבחן את הצרכים הייחודיים של כל משפחה ומשפחה ולהתאים מטפלת או אופר שיהלמו את הצרכים הייחודיים של משפחה עם אם ואב קרייריסטים אני מנסה לגשר על הפערים. תוך תיאום ציפיות והפכתי לאוזן קשבת הן בעבור מטפלת הילדים או האופר והן בעבור אשת הקריירה...
פרטים נוספים ניתן לראות באתר האינטרנט: www.superstar-kids.com
מאת: זיוית פוסלסקי עודי, סופרסטאר קידס - מטפלות עם/בלי לינה לטיפול בילדים ובבית
זיוית פוסלסקי-עודי, סופרסטאר קידס, מטפלות לילדים עם/בלי לינה
http://www.superstar-kids.com
052-4353413
http://www.superstar-kids.com
052-4353413