כתיבה לאתרים, או בשמה המקצועי עריכת תוכן, היא מקצוע לכל דבר. בימים אלה, כשהאינטרנט הוא פלטפורמת השיווק הנפוצה לכל הארגון, והרשת היא אמצעי תקשורת המונים ותקשורת פנים אל פנים כאחד, כשמיליוני אנשים מייצרים מידי יום תוכן לא פורמאלי כמו בלוגים, צ'אטים ופורומים, חשוב להגדיר את מהות עריכת התוכן באתרים מקצועיים. הזמן מוכיח, כי חברות וארגונים שהשכילו להקים אתרים דינאמיים ומשוכללים ומגבים אותם בתוכן עדכני, פשוט ותקשורתי מפיקות מכך תועלת עסקית רבה. אם בעבר, נטו מקבלי ההחלטות לחסוך במרכיב התוכן בעלויות הקמה של האתר, היום הם מבינים כי לא כך הדבר. בראש ובראשונה, הגולש מחפש תוכן ברשת. ולכן, יש להגיש לו תוכן מקצועי, איכותי וברמה גבוהה- שעימו יוכל להתקדם ולקבל החלטות. הגולש מוכן לסלוח על תוכן נמוך, לא ענייניי, הכתוב בשפה נמוכה בכל אתר המשרת אותו בחייו הפרטיים או למטרות פנאי. בנוגע לאתר מקצועי, הוא בלתי סלחני בעליל, ואף קפדן. עבורו, כמו עבורנו, האתר של הארגון הוא כרטיס הביקור שלה, וככזה, יש לו ציפיות גבוהות ממנו. אם בתחילת ימי האינטרנט, שבה העיצוב את ליבנו ונתנו שימת לב מיוחדת לאפקטים ולייחודיות בו, כיום נרגענו. אנו, קהל הגולשים, מחפשים עיצוב נקי ומכובד, שמעביר את המסר ובעיקר - משרת את התוכן ואינו מכביד עליו. האתרים הנצפים הם האתרים עמוסי-התוכן, דמויי הפורטלים,שהתנועה בהם היא קלה וגמישה, העיצוב וחלוקת התכנים שלהם מאפשרים דפדוף קל, והם מעניקים תוכן גדוש ורב-תחומי. עורך התוכן
עורך התוכן מקביל לתפקיד המסורתי של עורך ראשי של עיתון. הוא ממפה תכנים, נותן להם כותרות חדשות, מעמד אותן ומעדכן אותם בלי הרף אולם ,בניגוד לעורך העיתון, שאמון על התכנים ולא על הצד המסחרי, המתקבל באמצעות מודעות ופרסומים, עורך התוכן מביא בחשבון גם את ההיבטים העסקיים-שיווקיים.
מאחר שמנהל התוכן פועל בעולם העסקי, עליו לזכור את המטרות שהתוכן מבקש להשיג לא פחות מאשר את התוכן עצמו. עליו לכוון את הכתיבה שלו לקהל היעד ולהפיק ממנה תוצאות, או לשלב אותה במבצעים שיווקיים.
כתיבת תכנים ופיתוח עסקי
ההיבט האחרון החשוב למנהל התוכן - פיתוח עסקי. עליו להבין את התמורות בעולם שמביא המוצר או השירות של הארגון שלו; יכולת האינטגרציה שלו עם מוצרים אחרים; למצוא שיתופי פעולה, אינטראקטיביות וחשיבה יצירתית.
רב תחומיות כקונספט בכתיבה לאתרים
כתיבה לאתרים היא רב-תחומית בהגדרתה, משום שעליה לעשות אינטגרציה בין הרכיבים הבאים:
- שיווק - הבנה תקשורתית עמוקה, ניסיון בהעברת מסרים לקהלי יעד שונים.
- קריאטיב - ניסיון באפיית עוגה - עיבוד תכנים ולישתם.
- טכנולוגיה - הבנה טכנולוגית והכרת סביבת פיתוח, תוך ידיעת הגבולות בין "טכנולוגיה" לבין תוכן".
- פיתוח עסקי - גמישות לעולם המשתנה, הבנה עסקית של תרומת התכנים למוצר.
לשאלות נוספות, אתה מוזמן ליצור קשר עם אילת צורי:
03-6471355
052-3510583
ayelet@ayeletz.co.il
www.ayeletz.co.il
http://www.ayeletz.co.il