במשך שנים אופציות השיווק B to B שעומדות לרשות חברות ההיי-טק הוא מצומצם .
אני מוצא את עצמי כיום מנתח את העשור האחרון ורואה את אופציות השיווק שעמדו לרשותי ואני מבין שלתעשיית האלקטרוניקה אין אמצעי שיווק מהפכניים שייצרו באזז ויביאו לקוחות חדשים .
אני חייב לנתח עבורכם את המצב כיום בכדי שתבינו את התמונה ואולי יגיח משיח לתעשייה
כיום, עומדים לרשותי שלושה ערוצים מרכזיים לפרסום/שיווק הארגון:
הערוץ הראשון - פרסום במגזינים המקצועיים כגון מגזין אלקטרוניקה, וויב-טק, טכנולוגיות ועוד.. אך כולם כעיקרון זהים במהותם .שלא ימכרו לכם משהו אחר- פרסמתי בכולם ואני עד היום מקבל את כולם. וחשוב לי להדגיש: כולם מציגים את אותו הפורמט שאינו משיג תוצאה שיווקית רצינית!לשם הדוגמא: אני מפרסם באחד העיתונים כבר שנים רבות ובכל השנים הללו קיבלתירק פנייה אחת כשעלויות הפרסום בשנה אחת מסתכמות באלפי דולרים. איפה הפרופורציות?! אין כאן בכדי להשמיץ עיתון זה או אחר !!! אך העורך שיבצע מתיחת פנים וישנה את אופי הפרסום והכתבות יכול לגרוף הצלחה מסחררת בקרב הקוראים .
ערוץ השיווק השני הוא תערוכות מקצועיות- כל מגזין עורך מספר תערוכות בשנה ומקדיש את המהדורה הבאה שלו לנושא הכנס. הכנסים נחלקים לפלחים בתעשיה כגון: תערוכת R&D, תערוכת טכנולוגיות, תערוכת זיווד וכו'... במשך השנים כמות התערוכות גדלה והיות וכל אחד רוצה לארגן כנס כמות המציגים ירדה משנה לשנה ובעקבות זאת גם המשתתפים. צריך לציין כי אופציית התערוכות פרחה בתחילת שנות האלפיים אך דעכה במשך השנים ועדיין משמש כערוץ עיקרי לאיתור קהל יעד פוטנציאלי וכמובן למפגש עם לקוחות קיימים .
הערוץ שלישי והיקר ביותר הוא ארגון כנס של החברה- אחת לשנה החברה מארגנת כנס חד-יומי אשר מציג את מגוון החידושים שלה. עלויות הכנס וארגונו הם גבוהים מאוד, מדובר במאות אלפי שקלים ואי לכך תכיפותו נמוכה. חשיבות הכנס היא גבוהה היות ולקוחות החברה מגיעים ונחשפים לטכנולוגיות חדשות .... אך !!! עדיין לא ניתן להגיע ללקוחות חדשים רבים היות ואנו נתקלים בחוקי הספאם וההפצות.
ישנם ערוצים סטנדרטים נוספים כגון אתר האינטרנט ופרסום ישיר שכמעט ואינם משמשים ב B to B היות ותעשיות רבות אינן נגישות לאינטרנט (תעשיות צבאיות למשל) ושנית, אתרים אלו משמשים להעברת מידע טכני ויבש.
מסקנה !!! התעשייה מזדקנת, ערוצי התקשורת עם הלקוחות רופפים והחברות משוועות לערוץ חדש וצעיר שימנף את הענף.
המשך דיון : http://cafe.themarker.com/view.php?t=1064944
אני מוצא את עצמי כיום מנתח את העשור האחרון ורואה את אופציות השיווק שעמדו לרשותי ואני מבין שלתעשיית האלקטרוניקה אין אמצעי שיווק מהפכניים שייצרו באזז ויביאו לקוחות חדשים .
אני חייב לנתח עבורכם את המצב כיום בכדי שתבינו את התמונה ואולי יגיח משיח לתעשייה
כיום, עומדים לרשותי שלושה ערוצים מרכזיים לפרסום/שיווק הארגון:
הערוץ הראשון - פרסום במגזינים המקצועיים כגון מגזין אלקטרוניקה, וויב-טק, טכנולוגיות ועוד.. אך כולם כעיקרון זהים במהותם .שלא ימכרו לכם משהו אחר- פרסמתי בכולם ואני עד היום מקבל את כולם. וחשוב לי להדגיש: כולם מציגים את אותו הפורמט שאינו משיג תוצאה שיווקית רצינית!לשם הדוגמא: אני מפרסם באחד העיתונים כבר שנים רבות ובכל השנים הללו קיבלתירק פנייה אחת כשעלויות הפרסום בשנה אחת מסתכמות באלפי דולרים. איפה הפרופורציות?! אין כאן בכדי להשמיץ עיתון זה או אחר !!! אך העורך שיבצע מתיחת פנים וישנה את אופי הפרסום והכתבות יכול לגרוף הצלחה מסחררת בקרב הקוראים .
ערוץ השיווק השני הוא תערוכות מקצועיות- כל מגזין עורך מספר תערוכות בשנה ומקדיש את המהדורה הבאה שלו לנושא הכנס. הכנסים נחלקים לפלחים בתעשיה כגון: תערוכת R&D, תערוכת טכנולוגיות, תערוכת זיווד וכו'... במשך השנים כמות התערוכות גדלה והיות וכל אחד רוצה לארגן כנס כמות המציגים ירדה משנה לשנה ובעקבות זאת גם המשתתפים. צריך לציין כי אופציית התערוכות פרחה בתחילת שנות האלפיים אך דעכה במשך השנים ועדיין משמש כערוץ עיקרי לאיתור קהל יעד פוטנציאלי וכמובן למפגש עם לקוחות קיימים .
הערוץ שלישי והיקר ביותר הוא ארגון כנס של החברה- אחת לשנה החברה מארגנת כנס חד-יומי אשר מציג את מגוון החידושים שלה. עלויות הכנס וארגונו הם גבוהים מאוד, מדובר במאות אלפי שקלים ואי לכך תכיפותו נמוכה. חשיבות הכנס היא גבוהה היות ולקוחות החברה מגיעים ונחשפים לטכנולוגיות חדשות .... אך !!! עדיין לא ניתן להגיע ללקוחות חדשים רבים היות ואנו נתקלים בחוקי הספאם וההפצות.
ישנם ערוצים סטנדרטים נוספים כגון אתר האינטרנט ופרסום ישיר שכמעט ואינם משמשים ב B to B היות ותעשיות רבות אינן נגישות לאינטרנט (תעשיות צבאיות למשל) ושנית, אתרים אלו משמשים להעברת מידע טכני ויבש.
מסקנה !!! התעשייה מזדקנת, ערוצי התקשורת עם הלקוחות רופפים והחברות משוועות לערוץ חדש וצעיר שימנף את הענף.
המשך דיון : http://cafe.themarker.com/view.php?t=1064944
אלי סבג ,
תואר שני למנהלים (EMBA) במנהל עסקים של המכללה למנהל .
תואר שני (EMS) מה- City University of NY
עובד כ 9 שנים בהייטק , כיום מנהל שיווק ומכירות ארצי בחברה אמריקאית .
תואר שני למנהלים (EMBA) במנהל עסקים של המכללה למנהל .
תואר שני (EMS) מה- City University of NY
עובד כ 9 שנים בהייטק , כיום מנהל שיווק ומכירות ארצי בחברה אמריקאית .