בשלב זה כבר דיי רבים ניסו את הטוויטר. חלקם עדיין דבקים בו וחלקם נטשוהו לאנחות. פעמים רבות אני שומעת מחבריי, ורואה עמוד משתמש בטוויטר שבעליו שלח מספר זעום של הודעות והצהיר שזה משעמם אותו והוא לא מבין מה ההתלהבות. לקוחות שואלים אותי "מדוע אני צריך את זה? למה זה טוב?" " מה בכלל עושים שם?"
אז מה בעצם הספור של הטוויטר הזה. עד בואו של הטוויטר הכרנו את הרשתות החברתיות שהמפורסמת מכולם היא הפייסבוק. חידשנו שם קשרים עם אנשים נשכחים, מצאנו חדשים, שלחנו מסרים ונדנדנו ברב התלהבות אחד לשני עם אפליקציות שונות ומשונות.
ואז בא הטוויטר וקובע שחוקי המשחק הם : מסר קצר, 140 תווים. אין שיחה, אין דיאלוג, ואחריך עוקבים אנשים שאפילו אינך מכיר . היכן החברתיות בעצם? היכן האינטראקציה ?
אז הסכיתו חברים , שימעו והפנימו.
טוויטר הוא רמקול. לא, לא רמקול, מגאפון.
פשוט "פלטפורמה להפצת מידע".
שתי סיבות להשתמש בטוויטר :
1.יש לכם מה לומר לעולם ורצוי שכמה שיותר ישמעו
2.אתם רוצים לשמוע מה יש לעולם לומר
וכל השאר הם בשוליים.
קטגוריית "יש לי מה לומר לעולם" כוללת בתוכה אנשי PR , אנשי שיווק, אנשים פרטיים וחברות שמעוניינים להעביר מסר. המסר יכול להיות כל דבר החל מ : "אני מגניב ברמות על"(ראה מקרה אשטון קוצ'ר), דרך סוכנויות ידיעות וחברות מדיה המעדכנות במידע וסיפורים חדשים, דרך בלוגים המעדכנים על תוכן חדש, דרך מסע יחסי ציבור למסעדה חדשה בתל אביב הנערך באמצעות קהילת בלוגרים השולחים הודעות לגרות את סקרנות הקהל.
"אתם רוצים לשמוע מה יש לעולם לומר"- אתם עוקבים אחר הסלבריטי שלכם או הגורו שלכם ורוצים לקבל כל עדכון שלו. אתם עיתונאים או כותבי מאמרים הניזונים מעדכונים מידיים ובזמן אמיתי על חומר חדש שמתפרסם. אתם עוקבים אחר מגמות קהל לצרכי מחקר או עסקים.
אז, עשו רגע חושבים עם עצמכם, ואם הגעתם למסקנה שאינם נכנסים לאף אחת משתי הקטגוריות שהוזכרו- עזבו את טוויטר, בהחלט מיותר ,כנראה שלא בשבילכם.
אז מה בעצם הספור של הטוויטר הזה. עד בואו של הטוויטר הכרנו את הרשתות החברתיות שהמפורסמת מכולם היא הפייסבוק. חידשנו שם קשרים עם אנשים נשכחים, מצאנו חדשים, שלחנו מסרים ונדנדנו ברב התלהבות אחד לשני עם אפליקציות שונות ומשונות.
ואז בא הטוויטר וקובע שחוקי המשחק הם : מסר קצר, 140 תווים. אין שיחה, אין דיאלוג, ואחריך עוקבים אנשים שאפילו אינך מכיר . היכן החברתיות בעצם? היכן האינטראקציה ?
אז הסכיתו חברים , שימעו והפנימו.
טוויטר הוא רמקול. לא, לא רמקול, מגאפון.
פשוט "פלטפורמה להפצת מידע".
שתי סיבות להשתמש בטוויטר :
1.יש לכם מה לומר לעולם ורצוי שכמה שיותר ישמעו
2.אתם רוצים לשמוע מה יש לעולם לומר
וכל השאר הם בשוליים.
קטגוריית "יש לי מה לומר לעולם" כוללת בתוכה אנשי PR , אנשי שיווק, אנשים פרטיים וחברות שמעוניינים להעביר מסר. המסר יכול להיות כל דבר החל מ : "אני מגניב ברמות על"(ראה מקרה אשטון קוצ'ר), דרך סוכנויות ידיעות וחברות מדיה המעדכנות במידע וסיפורים חדשים, דרך בלוגים המעדכנים על תוכן חדש, דרך מסע יחסי ציבור למסעדה חדשה בתל אביב הנערך באמצעות קהילת בלוגרים השולחים הודעות לגרות את סקרנות הקהל.
"אתם רוצים לשמוע מה יש לעולם לומר"- אתם עוקבים אחר הסלבריטי שלכם או הגורו שלכם ורוצים לקבל כל עדכון שלו. אתם עיתונאים או כותבי מאמרים הניזונים מעדכונים מידיים ובזמן אמיתי על חומר חדש שמתפרסם. אתם עוקבים אחר מגמות קהל לצרכי מחקר או עסקים.
אז, עשו רגע חושבים עם עצמכם, ואם הגעתם למסקנה שאינם נכנסים לאף אחת משתי הקטגוריות שהוזכרו- עזבו את טוויטר, בהחלט מיותר ,כנראה שלא בשבילכם.
גילה גדעון | אפקטיבה
יועצת למדיה חברתית וניהול גיוס
www.gilagideon.co.il
www.effectiva.co.il
יועצת למדיה חברתית וניהול גיוס
www.gilagideon.co.il
www.effectiva.co.il