דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כרוניקה של השקה ידועה מראש. 

מאת    [ 05/07/2009 ]

מילים במאמר: 651   [ נצפה 2857 פעמים ]

מכירים את ההערה: הפניה מעגלית בתוכנת "אקסל "?
לאלו שלא מבינים למה לוקח לארגונים המון זמן להוציא פרויקטים לנקודות מכירה, נבהיר כמה מהלכים שקורים.אני קורה לזה "אפקט הברברת" וזה מאד דומה להפניה מעגלית!

הערה : במסמך זה הצבעים מסמלים רעיון/קונספט/הבטחה לצרכן
כמו כן- אין לייחס לאירועים ,אנשים אמיתיים למרות שהמסופר קרוב לאמת.

כשמשיקים מוצר או עושים מיתוג מחדש למשל זה מה שקורה:
מנהל חברה א' אומר למזכירתו:
- בעוד חודש נשיק את הלוגו והמוצרים החדשים והסודיים שלנו בפרויקט "איקס " ומקווה שנדהים את השוק בחדשנות והיצירתיות ואגב את תראי שזה לא חייב להיות כרוך בכסף גדול .
ארגני את כל הפגישות וההכנות הנחוצות להשקה ...

המזכירה מתקשרת לאחיה שעובד בהפצה בארגון:
- יש השקה גדולה חודש הבא ,אני מתכוונת להפתיע את הבוס ולהציע לו כמה רעיונות שיש לי . אני הולכת להציע ללכת על קונספט ירוק, בבקשה, אל תספר על זה לאף אחד .

האח מספר לקמעונאים החברים שלו על ההשקה והקונספט המיוחד (של אחותו ) שהכול יהיה ירוק כדי להשוויץ שהוא בסוד העניינים.

הקמעונאים שהם גם החברים של המתחרים מספרים למפיץ של המתחרה הגדול מחברה ב' מה הולך לקרות.

המתחרים מחברה ב' מתכננים מבצעים סביב הקונספט הירוק כדי לחסום את הצלחת ההשקה.

מחסנאי של המתחרה מחברה ב', שפורקים אצלו סחורה ממשאית של יצרן האריזות, מספר על קונספט החסימה שהארגון מתכנן.
הנהג של חברת האריזות מגיע למחרת לאותו ארגון שהולך על ההשקה (חברה א') ומספר למחסנאי מה מחכה להם.

המחסנאי מחברה א' מספר למפיץ שהוא מאותה החברה וידוע שהוא אח של המזכירה של המנכ"ל את מבצעי החסימה המתוכננים .

המפיץ מספר לאחותו את נושא ההשקה הירוקה .

המנכ"ל מחברה א' המום כי הוא ומשרד הפרסום הלכו על הקונספט הסגול אולם הירוק באמת יותר נכון .
הוא מוריד הוראה לסמנכ"ל השיווק לחזק את הקונספט הסגול בטיפה ירוק ולהזדרז ולהקדים את ההשקה.

סמנכ"ל השיווק מוריד הוראה למחלקת השיווק הקמעונאי/טרייד מרקטינג.לטפל בכל נושא ערוצי ההפצה והעזרים לנקודות המכירה ולהכין פלנוגרמות חכמות .

הטרייד מרקטינג מודיע למכירות שיתכוננו למהלך גורף של מיתוג נקודות המכירה .

יוצאים עם בריף לשוק כדי לעצב את האלמנטים הקבועים והזמניים להשקה .

משרד העיצוב שעובד גם עם המתחרים בחברה ב', מתקשה להציע לחברה א' לנוכח הבלבול ולחץ הזמנים קונספט טוטאלי ומגובש ומגיש אסופה של עיצובים , לא מוכרים ,לא פונקציונאליים , מנותקים מהמרקו"ם של המותג.

מנהל התחום של המתחרה מחברה ב' מגיע לסטודיו ומתלהב דווקא מהעיצובים האלו ומגלה שזה סגול עם ירוק וזה של המתחרים מחברה א'. אגב הוא בטוח שהמהלך המוביל היה של חברתו (חברה ב') ולא מעלה על דעתו שארגונו (חברה ב') היא החקיינית.

כשהוא חוזר
למשרד הוא מציע לחשוב על הקונספט הירוק ושואל אם לא כדאי לשלב בו קצת סגול .
בינתיים :
בכנס הקמעונאים מנהל השוק הפרטי של חברה ב' שזה עתה, מנהל התחום הציע לו ולארגונו לשלב סגול, מסתודד עם סמנכ"ל השיווק של המתחרים (מחברה א') אותו אחד שהוריד את הפרויקט לשיווק הקמעונאי ומדבר איתו בפתיחות כי הוא מצפה בעוד חודשיים להיות אצלם(לעבור מחברה ב' לחברה א') מנהל מכירות ארצי בשכר ותנאים התואמים לתפקיד.

סמנכ"ל השיווק חוזר למנכ"ל ומספר לו על תחושת בטן (לאור מה שסיפרו לו בכנס הקמעונאות) שכל המסר השיווקי קצת התחרבש ויש פה בלבול בין סגול לירוק והקונספט לא ברור והמרקו"ם לא שלם עם הכיוונים ושהמכירות לא ממש יספיקו לפרוס השקה נורמאלית ,לפני מבצעי החסימה, של המתחרים (מחברה ב') ומציע לעצור את הכול .
המנכ"ל שמבין שיש פה סיבוך מודיע למזכירתו לבטל את הכול .

ואז כל מעצבי הפרויקט פשוט מועברים לרכש, מה שגומר את הפרויקט בדקות אחדות עם משפטים כמו :
אני צריך שתפרק לי את ההצעה ליותר חלקים
(עד שיראה בברור היכן הרווח ושלא תצליח להסתיר אותו )
חוץ מזה, לא מבין למה מדבקה ירוקה עולה אצלך כל כך הרבה.
או תגיד, אם אנחנו ארגון גדול אז אנחנו סתם שופכים כסף ?ההצעה שלך היא פי שלוש מהתקציב!
או תן לי לחזור אליך אני חייב לבדוק משהו .

ולמחרת משרד הפרסום מתקשר ומודיע למנכ"ל שיש להם רעיון דווקא ללכת לצבע הכחול ושזה יותר מתאים למוצרים ואז עושים קמפיין ענק כי אין זמן חייבים להשיק את המותג החדש...ועכשיו המזכירה מתקשרת לאחיה.....

מבולבלים - גם אנחנו !


איזק סיוה יועץ פרויקטים בקמעונות,משמש כמתווך בין קמעונאים למותגים/ספקים בפרויקטים מסחריים ועיצובים.תהליכי מיתוג ואסטרטגיה לחברות קמעונאיות, ליווי והקמה של מיזמים קמעונאיים. מנכ"ל חברת Veliva עיצוב שמוכר לשעבר. ניסיון של 15 שנה בפרויקטי נראות בקמעונות http://www.b-smartretail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב