מיתוג אינטרנטי של ארגונים שאינם למטרות רווח
עוד לפני שהפך לנשיא השחור הראשון של ארה"ב אובמה כבר עשה היסטוריה: מאות מיליוני דולרים שגויסו מתרומות ברשת האינטרנט (למעלה מ- 150 מיליון! בחודש אחד!!!), ושינו את כל מה שאנחנו יודעים על גיוס משאבים שלא למטרות רווח...
כאשר מדברים על מיתוג באינטרנט, הכוונה אינה רק לעסקים הפועלים למטרת רווח, אלא גם לארגונים הפועלים לגיוס משאבים לטובת מטרות חברתיות או אנושיות, ואשר תרומות וחסויות הם הבסיס הכלכלי העיקרי לפעילותם.
בימים של משבר כלכלי, כאשר בעולם העסקי יש האטה בהשקעה החברתית ובתמיכה בארגונים שאינם למטרות רווח, לא פשוט להמשיך ולהזרים הכנסות לגופים חברתיים ואחרים, התלויים בתרומות לקיומם. אבל לפעמים, הרבה תרומות קטנות, יכולות לחפות על אובדן של תרומה אחת גדולה.
כדי להגיע להרבה תורמים של תרומות צנועות מחוץ לרשת האינטרנט, נדרשת לרוב השקעה כספית, שהופכת את כל העניין ללא כדאי. אבל באינטרנט, ניהול נכון של אתר הארגון או העמותה, ומיתוגם בדרך יעילה ברשת, יכול להוביל לגיוס נרחב של תרומות וכוח אדם, בלי השקעה כספית גדולה - וכך גם מי שתורם יודע, שכספו יועד ישירות למטרה, ולא לטובת מנגנון מסורבל ויקר, כמו למשל, במקרה של דיוור ישיר או שיווק טלפוני על-ידי מוקדנים. וכשאנחנו יודעים, שתרומתנו תועבר לטובת המטרות שלשמן אנחנו תורמים, אנחנו מוכנים לתת יותר.
ע"פ מחקר שנעשה לאחרונה, ע"י חברת (ForeSee Results) לארגונים שאינם למטרות רווח, הממתגים את אתריהם בדרך נכונה ברשת, יש יותר סיכוי לגייס תרומות וכוח אדם, מאשר לאחרים. מבקרים, אשר יש להם דעה טובה על האתר בו ביקרו, יתרמו, בשיעור של כ- 49%, לעומת מבקרים שלא התרשמו מאתר הארגון או העמותה, ויתנדבו יותר בשיעור של כ- 38%.
אתרי ארגונים שאינם למטרות רווח, יכולים להפוך למקור המידע המרכזי של גולשים המתעניינים בתחומי עיסוקם - כמו למשל: זכויות עובדים, נוער בסיכון, איכות סביבה ועוד - ובכך, להגדיל עד מאוד את יכולתם לפנות לציבור רחב, ולגייס משאבים כספיים ואנושיים לטובת הפעילות לה הם מחויבים. כאשר אתר של ארגון כזה הופך למקור יעיל וטוב לאינפורמציה בתחומו, התנועה באתר גוברת, ועימה גם ההשתתפות הפעילה של הציבור בפעולותיו של הארגון - הן בתרומה של כסף והן בהתגייסות של מתנדבים (ע"פ המחקר המוזכר, אנשים שתורמים דרך האינטרנט, נוטים לתרום יותר מכפי שהיו תורמים באמצעים אחרים).
יעילותה של מערכת גיוס התרומות באתר היא קריטית, על מנת שתוכל לשרת את הארגון, ולספק לו הכנסות. גם אם התוכן המוצע באתר הוא שימושי עבור הגולש, וגם אם מבחינה אסתטית האתר הוא יפה לעין, אם מערכת גיוס התרומות לא תעורר בגולש תחושה של ביטחון, ולא תהיה יעילה ורצינית, הוא לא יעביר לארגון את תרומתו און-ליין. אבל אם, כמו במקרה של הקמפיין של אובמה לנשיאות ארה"ב, הפעילות של ארגון ברשת מספקת לגולשים גם תוכן מגוון, מעניין ורלוונטי, וגם רצינות ואחריות בדרך גיוס המשאבים - השמים הם הגבול למה שניתן להשיג בה.
הכתבה פורסמה באתר www.peb.co.il
PEB-- Professional E-Branding | חברה ליחסי ציבור מקצועי באינטרנט
עוד לפני שהפך לנשיא השחור הראשון של ארה"ב אובמה כבר עשה היסטוריה: מאות מיליוני דולרים שגויסו מתרומות ברשת האינטרנט (למעלה מ- 150 מיליון! בחודש אחד!!!), ושינו את כל מה שאנחנו יודעים על גיוס משאבים שלא למטרות רווח...
כאשר מדברים על מיתוג באינטרנט, הכוונה אינה רק לעסקים הפועלים למטרת רווח, אלא גם לארגונים הפועלים לגיוס משאבים לטובת מטרות חברתיות או אנושיות, ואשר תרומות וחסויות הם הבסיס הכלכלי העיקרי לפעילותם.
בימים של משבר כלכלי, כאשר בעולם העסקי יש האטה בהשקעה החברתית ובתמיכה בארגונים שאינם למטרות רווח, לא פשוט להמשיך ולהזרים הכנסות לגופים חברתיים ואחרים, התלויים בתרומות לקיומם. אבל לפעמים, הרבה תרומות קטנות, יכולות לחפות על אובדן של תרומה אחת גדולה.
כדי להגיע להרבה תורמים של תרומות צנועות מחוץ לרשת האינטרנט, נדרשת לרוב השקעה כספית, שהופכת את כל העניין ללא כדאי. אבל באינטרנט, ניהול נכון של אתר הארגון או העמותה, ומיתוגם בדרך יעילה ברשת, יכול להוביל לגיוס נרחב של תרומות וכוח אדם, בלי השקעה כספית גדולה - וכך גם מי שתורם יודע, שכספו יועד ישירות למטרה, ולא לטובת מנגנון מסורבל ויקר, כמו למשל, במקרה של דיוור ישיר או שיווק טלפוני על-ידי מוקדנים. וכשאנחנו יודעים, שתרומתנו תועבר לטובת המטרות שלשמן אנחנו תורמים, אנחנו מוכנים לתת יותר.
ע"פ מחקר שנעשה לאחרונה, ע"י חברת (ForeSee Results) לארגונים שאינם למטרות רווח, הממתגים את אתריהם בדרך נכונה ברשת, יש יותר סיכוי לגייס תרומות וכוח אדם, מאשר לאחרים. מבקרים, אשר יש להם דעה טובה על האתר בו ביקרו, יתרמו, בשיעור של כ- 49%, לעומת מבקרים שלא התרשמו מאתר הארגון או העמותה, ויתנדבו יותר בשיעור של כ- 38%.
אתרי ארגונים שאינם למטרות רווח, יכולים להפוך למקור המידע המרכזי של גולשים המתעניינים בתחומי עיסוקם - כמו למשל: זכויות עובדים, נוער בסיכון, איכות סביבה ועוד - ובכך, להגדיל עד מאוד את יכולתם לפנות לציבור רחב, ולגייס משאבים כספיים ואנושיים לטובת הפעילות לה הם מחויבים. כאשר אתר של ארגון כזה הופך למקור יעיל וטוב לאינפורמציה בתחומו, התנועה באתר גוברת, ועימה גם ההשתתפות הפעילה של הציבור בפעולותיו של הארגון - הן בתרומה של כסף והן בהתגייסות של מתנדבים (ע"פ המחקר המוזכר, אנשים שתורמים דרך האינטרנט, נוטים לתרום יותר מכפי שהיו תורמים באמצעים אחרים).
יעילותה של מערכת גיוס התרומות באתר היא קריטית, על מנת שתוכל לשרת את הארגון, ולספק לו הכנסות. גם אם התוכן המוצע באתר הוא שימושי עבור הגולש, וגם אם מבחינה אסתטית האתר הוא יפה לעין, אם מערכת גיוס התרומות לא תעורר בגולש תחושה של ביטחון, ולא תהיה יעילה ורצינית, הוא לא יעביר לארגון את תרומתו און-ליין. אבל אם, כמו במקרה של הקמפיין של אובמה לנשיאות ארה"ב, הפעילות של ארגון ברשת מספקת לגולשים גם תוכן מגוון, מעניין ורלוונטי, וגם רצינות ואחריות בדרך גיוס המשאבים - השמים הם הגבול למה שניתן להשיג בה.
הכתבה פורסמה באתר www.peb.co.il
PEB-- Professional E-Branding | חברה ליחסי ציבור מקצועי באינטרנט
PEB-- Professional E-Branding | יחסי ציבור באינטרנט
הוקמה לאחר שנים של ניסיון והתמחות בשיווק באינטרנט. לרשותנו צוות מומחים מקצועי בתחומי השיווק ברשת, הכולל: יועצי אסטרטגיה ,שיווק ותקשורת שיווקית, מומחי פיתוח וכותבי תכנים מהמובילים בארץ.
a href=http://www.peb.co.il/ target="_blank">חברה ליחסי ציבור באינטרנט
הוקמה לאחר שנים של ניסיון והתמחות בשיווק באינטרנט. לרשותנו צוות מומחים מקצועי בתחומי השיווק ברשת, הכולל: יועצי אסטרטגיה ,שיווק ותקשורת שיווקית, מומחי פיתוח וכותבי תכנים מהמובילים בארץ.
a href=http://www.peb.co.il/ target="_blank">חברה ליחסי ציבור באינטרנט