ישראייר
הקדמה
ישראייר היא חברת תעופה שמקורה בתל אביב. ישראייר הוקמה בשנת 1996, לאחר שיצא חוק ממשלתי המאפשר תחרות בין חברות תעופה שונות, לא יותר מונופול של חברת תעופה חזקה אחת וגדולה קרי אל על, חוק שבסיסו מדיניות השמיים הפתוחים, כלומר השמיים פתוחים לחברות נוספות שרוצות להטיס נוסעים ליעדים שונים ברחבי הגלובוס.
ישראייר היא חברת בת של גנדן תיירות בבעלותו של נוחי דנקר. חברת ישראייר טסה בתוך מדינת ישראל בטיסות פנים: אל נמל התעופה אילת, נמל התעופה חיפה, נמל התעופה בן גוריון ומשדה דוב. כמו כן ישראייר מפעילה טיסות צ'רטר ברחבי אירופה, אגן הים התיכון וניו - יורק. ישראייר היא החברה השלישית בגודלה בישראל והיא מונה כיום 350 עובדים.
מידע כללי
בשנת 1989 הוקמה חברת תעופה בשם " כנפי העמק " ששינתה את שמה ב - 1996 לישראייר. בהתחלה הפעילה ישראייר טיסות בתוך ישראל לאילת והייתה בתחרות עם חברת ארקיע. מאוחר יותר בשנת 1998 החלה לטוב ברחבי אגן הים התיכון בעיקר לטורקיה, קפריסין ויוון. ישראייר החלה לטוס לסלובניה וללטביה בשנת 2003 כשברשותה מטוסי בואינג 747, ושנה לאחר מכן החלה לטוס צ'רטר לאירופה וליעדים נוספים באגן הים התיכון, ניו - יורק ומזרח אפריקה. יש לציין כי כיום ישראייר אינה טסה יותר למזרח אפריקה. בשנת 2004 הטיסה חברת ישראייר כ - 580,000 נוסעים ושנה אחר כך הטיסה חברת ישראייר כ - 700,000 נוסעים.
ישראייר הפכה את קו תל - אביב ניו - יורק לקו קבוע וסדיר שלה בראשון למאי 2006 והייתה לחברת התעופה השנייה בישראל עם מעמד של מובילת קו, עד אז חברת התעופה אל על הייתה בעלת השליטה הבלעדית בקו סדיר, רווחי ומבוקש זה מנמל התעופה הבן לאומי בן גוריון לניו - יורק. ההחלטה בדבר מתן האפשרות לישראייר לקיים קו סדיר זה מתל - אביב לניו - יורק הייתה של בית הדין הגבוה לצדק (בג"צ), שנתנו אישור רשמי לישראייר לבצע את קו הטיסות הזה באופן סדיר, בכך הפסיקו את המונופול שהיה לאל על.
בשנת 2008 החליטה ישראייר להפסיק את טיסותיה לניו יורק לאלתר.
ישראייר החלה לטוס במטוסי איירבוס מסוג A320 ו - A330 והייתה לראשונה בישראל שהשתמשה במטוסים מסוג זה. בשלב מסוים החליטו בחברת ישראייר להחזיר את מטוס האיירבוס מסוג A330 לחברה האיטלקית eurofly האיטלקית.
הקדמה
ישראייר היא חברת תעופה שמקורה בתל אביב. ישראייר הוקמה בשנת 1996, לאחר שיצא חוק ממשלתי המאפשר תחרות בין חברות תעופה שונות, לא יותר מונופול של חברת תעופה חזקה אחת וגדולה קרי אל על, חוק שבסיסו מדיניות השמיים הפתוחים, כלומר השמיים פתוחים לחברות נוספות שרוצות להטיס נוסעים ליעדים שונים ברחבי הגלובוס.
ישראייר היא חברת בת של גנדן תיירות בבעלותו של נוחי דנקר. חברת ישראייר טסה בתוך מדינת ישראל בטיסות פנים: אל נמל התעופה אילת, נמל התעופה חיפה, נמל התעופה בן גוריון ומשדה דוב. כמו כן ישראייר מפעילה טיסות צ'רטר ברחבי אירופה, אגן הים התיכון וניו - יורק. ישראייר היא החברה השלישית בגודלה בישראל והיא מונה כיום 350 עובדים.
מידע כללי
בשנת 1989 הוקמה חברת תעופה בשם " כנפי העמק " ששינתה את שמה ב - 1996 לישראייר. בהתחלה הפעילה ישראייר טיסות בתוך ישראל לאילת והייתה בתחרות עם חברת ארקיע. מאוחר יותר בשנת 1998 החלה לטוב ברחבי אגן הים התיכון בעיקר לטורקיה, קפריסין ויוון. ישראייר החלה לטוס לסלובניה וללטביה בשנת 2003 כשברשותה מטוסי בואינג 747, ושנה לאחר מכן החלה לטוס צ'רטר לאירופה וליעדים נוספים באגן הים התיכון, ניו - יורק ומזרח אפריקה. יש לציין כי כיום ישראייר אינה טסה יותר למזרח אפריקה. בשנת 2004 הטיסה חברת ישראייר כ - 580,000 נוסעים ושנה אחר כך הטיסה חברת ישראייר כ - 700,000 נוסעים.
ישראייר הפכה את קו תל - אביב ניו - יורק לקו קבוע וסדיר שלה בראשון למאי 2006 והייתה לחברת התעופה השנייה בישראל עם מעמד של מובילת קו, עד אז חברת התעופה אל על הייתה בעלת השליטה הבלעדית בקו סדיר, רווחי ומבוקש זה מנמל התעופה הבן לאומי בן גוריון לניו - יורק. ההחלטה בדבר מתן האפשרות לישראייר לקיים קו סדיר זה מתל - אביב לניו - יורק הייתה של בית הדין הגבוה לצדק (בג"צ), שנתנו אישור רשמי לישראייר לבצע את קו הטיסות הזה באופן סדיר, בכך הפסיקו את המונופול שהיה לאל על.
בשנת 2008 החליטה ישראייר להפסיק את טיסותיה לניו יורק לאלתר.
ישראייר החלה לטוס במטוסי איירבוס מסוג A320 ו - A330 והייתה לראשונה בישראל שהשתמשה במטוסים מסוג זה. בשלב מסוים החליטו בחברת ישראייר להחזיר את מטוס האיירבוס מסוג A330 לחברה האיטלקית eurofly האיטלקית.