מכירה ברשת בשיטת הדרופשיפינג היא דרך מצויינת להכנסה נוספת כאשר אין ברשותך מוצרים, אך יש בה סיכונים שיש להיזהר מהם. המאמר סוקר את העיקריים שבהם.
הדרופשיפינג הינה שיטת מכירה ברשת האינטרנט של מוצרים שאינך רואה פיזית ואינך מחזיק כל מלאי. אינך צריך לדאוג למשלוח או לארוז את המוצר ואפילו לא לגשת לסניף הדואר הקרוב.
כיצד פועלת המכירה בשיטת הדרופשיפינג?
1. בשלב הראשון פתחו חנות באינטרנט, או פתחו חשבון באתר מכירות פומביות כמו אי ביי וכן חשבון פייפאל.
2. החליטו על מוצר/ים שתרצו למכור.
3. אתרו ספק כלשהו , גם מחוץ לישראל, שמוכר את המוצר ונותן שירותי דרופשיפינג. בדרך כלל תוכלו לראות באתר הספק אם יש לו שרות כזה - חפשו את המונח Dropship . הירשמו אצלו דרך האתר.
4. הספק יאפשר לכם להשתמש בתיאורי המוצרים והתמונות אותם תוכלו להעלות לחנות או לאתר המכירות והציע אותם למכירה.
5. מחיר המוצר שתקבלו מהספק הינו מחיר סיטונאי שבדרך כלל מאפשר רווח של 20 - 50 אחוז.
6. לאחר שהמוצר נמכר, הקונה מעביר לחשבונכם את עלותו כולל המשלוח כפי שקבעתם באתר שלכם או בדף
המכירה.
7. לאחר שהקונה שילם את ערך המוצר כולל משלוח , רק אז אתם מבצעים הזמנה באתר הספק הכוללת את פרטי
הקונה וכתובתו לצורך משלוח ומעבירים לספק את התשלום עפ"י המחיר הסיטונאי (המיוחד לכם).
8. לאחר שהשלמתם את תהליך התשלום לספק הוא ישלח את המוצר ממחסניו ישירות לקונה, ללא סימני זיהוי
שלו , עם שמכם ושם העסק שלכם.
9. הקונה מקבל את המוצר שקנה מכם ארוז יפה , עם פרטיכם כאילו אתם שלחתם.
10. ברכות !! השלמתם את התהליך, והכי חשוב - שילשלתם לחשבונכם את הרווח מהעסקה וכל זאת
בכמה קליקי עכבר מחדר העבודה שלכם בבית.
יחד עם זאת יש בשיטת מכירה זו מספר סיכונים שיש לקחת אותם בחשבון, שאם לא כן הם יגרמו לכם עגמת נפש רבה גם מול הלקוחות:
1. רמות מלאים - היות והספק מחזיק מלאי מסויים ומוגבל , והוא מספק את המוצרים למוכרים נוספים כמוכם
בכל רחבי העולם, סביר להניח כי רמת המלאי שלו תרד במהלך פרסום המוצר על ידכם באתר אי ביי או
אחר. יכול להיווצר מצב שכשהמוצר שלכם יימכר הוא כבר לא יהיה במלאי אצל הספק. זהו מצב לא נעים
ותמצאו את עצמכם מחפשים את המוצר מתחת לאדמה ע"מ לעמוד בהתחייבות שלכם כלפי הקונה שזכה
במוצר ואפילו תיאלצו לקנות אותו מספק אחר במחיר מופקע.
מה עושים? כדי להימנע ממצב זה , תעלו מוצרים שרמת המלאי שלהם אצל הספק היא גבוהה. אני תמיד
בוחר במוצרים שיש להם רמת מלאי של 100 לפחות. כמו כן תעקבו מידי פעם ותוודאו שהמוצר עדיין קיים ,
שאם לא כן עדיף שתסיימו את המכירה.
2. מוצר שלא הגיע לקונה - לעיתים מסיבה כזו או אחרת הקשורה בעיקר בשירותי המשלוח המוצר לא מגיע
לקונה שלכם. הדואר בארה"ב מצטיין באבדן חבילות. במקרה כזה הקונה יבקש מכם לדעת מה קורה אך
ההסבר נמצא אצל הספק שלכם ששלח את המוצר, ואז נוצרת לכם בעייה של מחוייבות כלפי הקונה שלכם
ללא אפשרות לפתור את הבעייה וכמובן שאינכם יכולים לחשוף את העובדה שהוא קנה באמצעות דרופשיפר.
מה עושים? כדי להימנע ממצבים כאלו יש לוודא כי הספק שלכם שולח באמצעות UPS עם Tracking #
וכך תוכלו לדעת בודאות מה קורה עם המוצר. כמו כן תבצעו תמיד את הקניה והמכירה דרך פייפאל ,
שנותנת בטחון לכסף שלכם ושל הקונה שלכם. ובפעם הראשונה שזה קורה לכם - תגידו שלום ולא להתראות
לספק שלכם.
3. הפרת זכויות יוצרים - יש ספקים המציגים מוצרים ללא שמירה על זכויות יוצרים , דהיינו אין ברשותם
אישור לפרסום התמונה של המוצר או תיאורו או בכלל שימוש בו. במקרה כזה , אם תעלו את המוצר באי ביי
תסתכנו בהשעייה.
מה עושים? מוודאים שהספק מוגן בעניין זה ומוודאים איתו שיש לו זכיון מכירה של המוצרים וניתן להשתמש
בתמונות לשימושכם. בדרך כלל הוא יציין זאת מפורשות ויציג אישורים באתר שלו.
4. מוצרים מזוייפים או חיקויים - הזהרו מספקים המפרסמים מוצרים מזוייפים או חיקויים. הסינים טובים מאד
בחיקויים כאלו ובדרך כלל קשה להבחין , אולם אם תהיו חדי עיין תוכלו לראות זאת. גם כאן אם תעלו
מוצרים כאלו באי ביי תזכו להשעייה מיידית.
מה עושים? פותחים 7 עיניים ומוודאים.
5. תשובות למיילים או לפניות - לעיתים רבות תצטרכו תשובות מהספק בנושאים שונים.בדרך כלל תעשו את
זה באמצעות המונח Ticket , מעין הודעה שנשלחת ישירות לספק. קיימים ספקים שעונים תוך 24 שעות ,
אך יש כאלה ששבוע שלם לא תשמעו מהם. וזו בעייה במקרה של ספק שלא פגשתם מעולם וזו הדרך היחידה
להתקשרות איתו.
מה עושים? לפני שפותחים במערכת יחסים הדוקה עם ספק כזה, מנסים את מהירות התגובה שלו במייל או
שניים. רק לאחר שהתשובות מהירות וענייניות , אתם יכולים להתקדם איתו.
אלו הן רק חלק מהבעיות והעיקריות שבהן. הדרופשיפינג היא דרך מצויינת להכנסה נוספת ואני מעודד להשתמש בה וממליץ עליה בחום רב, אך יחד עם זאת יש לשים לב לנושאים הללו ולהיות מודעים אליהם.
בהצלחה!!
הדרופשיפינג הינה שיטת מכירה ברשת האינטרנט של מוצרים שאינך רואה פיזית ואינך מחזיק כל מלאי. אינך צריך לדאוג למשלוח או לארוז את המוצר ואפילו לא לגשת לסניף הדואר הקרוב.
כיצד פועלת המכירה בשיטת הדרופשיפינג?
1. בשלב הראשון פתחו חנות באינטרנט, או פתחו חשבון באתר מכירות פומביות כמו אי ביי וכן חשבון פייפאל.
2. החליטו על מוצר/ים שתרצו למכור.
3. אתרו ספק כלשהו , גם מחוץ לישראל, שמוכר את המוצר ונותן שירותי דרופשיפינג. בדרך כלל תוכלו לראות באתר הספק אם יש לו שרות כזה - חפשו את המונח Dropship . הירשמו אצלו דרך האתר.
4. הספק יאפשר לכם להשתמש בתיאורי המוצרים והתמונות אותם תוכלו להעלות לחנות או לאתר המכירות והציע אותם למכירה.
5. מחיר המוצר שתקבלו מהספק הינו מחיר סיטונאי שבדרך כלל מאפשר רווח של 20 - 50 אחוז.
6. לאחר שהמוצר נמכר, הקונה מעביר לחשבונכם את עלותו כולל המשלוח כפי שקבעתם באתר שלכם או בדף
המכירה.
7. לאחר שהקונה שילם את ערך המוצר כולל משלוח , רק אז אתם מבצעים הזמנה באתר הספק הכוללת את פרטי
הקונה וכתובתו לצורך משלוח ומעבירים לספק את התשלום עפ"י המחיר הסיטונאי (המיוחד לכם).
8. לאחר שהשלמתם את תהליך התשלום לספק הוא ישלח את המוצר ממחסניו ישירות לקונה, ללא סימני זיהוי
שלו , עם שמכם ושם העסק שלכם.
9. הקונה מקבל את המוצר שקנה מכם ארוז יפה , עם פרטיכם כאילו אתם שלחתם.
10. ברכות !! השלמתם את התהליך, והכי חשוב - שילשלתם לחשבונכם את הרווח מהעסקה וכל זאת
בכמה קליקי עכבר מחדר העבודה שלכם בבית.
יחד עם זאת יש בשיטת מכירה זו מספר סיכונים שיש לקחת אותם בחשבון, שאם לא כן הם יגרמו לכם עגמת נפש רבה גם מול הלקוחות:
1. רמות מלאים - היות והספק מחזיק מלאי מסויים ומוגבל , והוא מספק את המוצרים למוכרים נוספים כמוכם
בכל רחבי העולם, סביר להניח כי רמת המלאי שלו תרד במהלך פרסום המוצר על ידכם באתר אי ביי או
אחר. יכול להיווצר מצב שכשהמוצר שלכם יימכר הוא כבר לא יהיה במלאי אצל הספק. זהו מצב לא נעים
ותמצאו את עצמכם מחפשים את המוצר מתחת לאדמה ע"מ לעמוד בהתחייבות שלכם כלפי הקונה שזכה
במוצר ואפילו תיאלצו לקנות אותו מספק אחר במחיר מופקע.
מה עושים? כדי להימנע ממצב זה , תעלו מוצרים שרמת המלאי שלהם אצל הספק היא גבוהה. אני תמיד
בוחר במוצרים שיש להם רמת מלאי של 100 לפחות. כמו כן תעקבו מידי פעם ותוודאו שהמוצר עדיין קיים ,
שאם לא כן עדיף שתסיימו את המכירה.
2. מוצר שלא הגיע לקונה - לעיתים מסיבה כזו או אחרת הקשורה בעיקר בשירותי המשלוח המוצר לא מגיע
לקונה שלכם. הדואר בארה"ב מצטיין באבדן חבילות. במקרה כזה הקונה יבקש מכם לדעת מה קורה אך
ההסבר נמצא אצל הספק שלכם ששלח את המוצר, ואז נוצרת לכם בעייה של מחוייבות כלפי הקונה שלכם
ללא אפשרות לפתור את הבעייה וכמובן שאינכם יכולים לחשוף את העובדה שהוא קנה באמצעות דרופשיפר.
מה עושים? כדי להימנע ממצבים כאלו יש לוודא כי הספק שלכם שולח באמצעות UPS עם Tracking #
וכך תוכלו לדעת בודאות מה קורה עם המוצר. כמו כן תבצעו תמיד את הקניה והמכירה דרך פייפאל ,
שנותנת בטחון לכסף שלכם ושל הקונה שלכם. ובפעם הראשונה שזה קורה לכם - תגידו שלום ולא להתראות
לספק שלכם.
3. הפרת זכויות יוצרים - יש ספקים המציגים מוצרים ללא שמירה על זכויות יוצרים , דהיינו אין ברשותם
אישור לפרסום התמונה של המוצר או תיאורו או בכלל שימוש בו. במקרה כזה , אם תעלו את המוצר באי ביי
תסתכנו בהשעייה.
מה עושים? מוודאים שהספק מוגן בעניין זה ומוודאים איתו שיש לו זכיון מכירה של המוצרים וניתן להשתמש
בתמונות לשימושכם. בדרך כלל הוא יציין זאת מפורשות ויציג אישורים באתר שלו.
4. מוצרים מזוייפים או חיקויים - הזהרו מספקים המפרסמים מוצרים מזוייפים או חיקויים. הסינים טובים מאד
בחיקויים כאלו ובדרך כלל קשה להבחין , אולם אם תהיו חדי עיין תוכלו לראות זאת. גם כאן אם תעלו
מוצרים כאלו באי ביי תזכו להשעייה מיידית.
מה עושים? פותחים 7 עיניים ומוודאים.
5. תשובות למיילים או לפניות - לעיתים רבות תצטרכו תשובות מהספק בנושאים שונים.בדרך כלל תעשו את
זה באמצעות המונח Ticket , מעין הודעה שנשלחת ישירות לספק. קיימים ספקים שעונים תוך 24 שעות ,
אך יש כאלה ששבוע שלם לא תשמעו מהם. וזו בעייה במקרה של ספק שלא פגשתם מעולם וזו הדרך היחידה
להתקשרות איתו.
מה עושים? לפני שפותחים במערכת יחסים הדוקה עם ספק כזה, מנסים את מהירות התגובה שלו במייל או
שניים. רק לאחר שהתשובות מהירות וענייניות , אתם יכולים להתקדם איתו.
אלו הן רק חלק מהבעיות והעיקריות שבהן. הדרופשיפינג היא דרך מצויינת להכנסה נוספת ואני מעודד להשתמש בה וממליץ עליה בחום רב, אך יחד עם זאת יש לשים לב לנושאים הללו ולהיות מודעים אליהם.
בהצלחה!!
בעל תואר שני במנהל עסקים התמחות בשיווק. ניסיון בניהול חברות בארץ ובחו"ל.יועץ בנושא מסחר אלקטרוני ,חנויות ותוכניות שותפים באינטרנט.
ויקטור כנפי
ויקטור כנפי