יש אנשים שנולדו עם כישורי מנהיגות, עם כריזמה ועם קסם אישי רב ויש שלא, אך אף אחד מאיתנו לא נולד מנהל. גם אנשים שעבודת הניהול טבעית יותר עבורם, יצטרכו ללמוד על בשרם היבטים שונים של ניהול עסקים בבואם לעסוק בכך באופן פרקטי. אין מתודה אחת לניהול ואין תשובה אחת לשאלה מהו מנהל טוב, אך ניתן בהחלט לשים את האצבע על כמה היבטים של ניהול ההופכים מנהל למנהל טוב. עוסקים בניהול? מעוניינים להתקדם לתפקיד ניהולי? מתכננים להקים עסק משלכם ולנהל אותו? לפניכם כמה טיפים שישדרגו את יכולות הניהול שלכם -
* היו קשובים לעובדיכם - העובדים הם המשאב היקר ביותר בארגון ואין כמעט תחליף לעובד טוב, המרוצה ממקום עבודתו ועושה כל שביכולתו בכדי לתרום להצלחתו. לכן, היבט חשוב של ניהול הוא ניהול עובדים נכון - היו קשובים לעובדיכם, דאגו שהם יהיו מרוצים ממקום עבודתם, הקפידו על אווירה חיובית ותומכת, התעניינו בהם ובמשפחתם. ניהול עובדים שמצליח לגרום לעובדים תחושה שמקום העבודה מהווה עבורם בית שני הוא ניהול עובדים נכון והוא יצעיד את העסק קדימה, מאחר והוא יצור מטרה משותפת לכולם ורצון של כולם בהצלחת העסק. עובדים ממורמרים, המרגישים שמקום העבודה אינו דואג להם וכי לבוס שלהם לא באמת אכפת מהם, יהיו עובדים טובים פחות, נאמנים פחות ומכוונים פחות להצלחתה של החברה.
* עבדו עם יועצים מתאימים - לא כל אחד נולד מנהל וגם אלו שנולדו עם כישורי ניהול טובים יותר אינם יודעים הכל. ייעוץ מאנשי מקצוע בעלי ניסיון יכול להועיל לעסק במגוון תחומים - החל מייעוץ כלכלי הנוגע לניהול אשראי או ניהול תזרים מזומנים ועד לייעוץ שיווקי הנוגע לאפיקי שיווק רלוונטיים ושימוש נכון בהם, ייעוץ בסוגיות הנוגעות לניהול עובדים, ייעוץ משפטי או ייעוץ בכל תחום ניהולי אחר.
* לימדו את לקוחותיכם ושמרו על קשר עימם - הלקוחות שלכם הם האחראים להכנסות העסק ולכן חשוב מאוד לטפח אותם. חלק חשוב של ניהול נכון הוא יצירת קשרי לקוחות חמים, לימוד צרכי הלקוחות וחתירה לשיפור מתמיד, על מנת לשמור על שביעות רצון גבוהה. לקוח מרוצה הוא לקוח שלא יעזוב אתכם גם אם יקבל הצעת מחיר זולה בכמה שקלים מהמתחרה שלכם.
גוד רייטינג- עושים את הפרסום בשבילך- לוחות, פרסום עסקים, חדשות, תוכן , ניהול