אם הגעת לכאן, כנראה שברצונך לקנות מקרר. בכדי לקנות מוצר העונה על צרכיך ולא חתול בשק, כדאי להכיר מספר פרמטרים שיעזרו לך בבחירת המקרר המתאים לך מתוך מצאי של מקררים רבים. לשם כך נרצה לבחון את גודלו של המקרר הרצוי ואת כמות הליטרים שהוא מכיל, את עיצובו וכמובן, להכיר את תכניות הקירור והמנגנונים החדשים שהוא מציע.
גודל: כדאי להגיע לחנות לאחר מדידה של המקום בו ברצונך למקם את המקרר. כמו כן, על המקרר להיות צר מן המקום המוקצה לו ב - 4 ס"מ לכל צד (כלומר 8 ס"מ), על מנת לאפשר פתיחה נוחה של הדלת, וכן בעל עומק נמוך
ב- 10 - 15 ס"מ, כדי להותיר מספיק מקום למאוורר בגב המקרר. מבחינת נפחו, מקרר משפחתי סטנדרטי יהיה בגודל של 600 ליטר לפחות, אשר 200 ליטר מהם הינם תא המקפיא.
עיצוב: בעקרון קיימים שלושה סוגים של עיצוב מקררים -
- מקררים בעלי מקפיא עליון
- מקררים בעלי מקפיא תחתון
- מקררים בעיצוב ""Side by Side, כלומר, דלת לצד דלת. אין המלצה קונקרטית לגבי נתון זה, ותוכל לבחור את המקרר היפה בעיניך והנוח לך.
תכונות ומנגנונים:
בקרת קור ופיזורו - בקרת הקור היא אוטומטית כמובן, אך ישנם מקררים בהם קיימת אופציה לשליטה ידנית על בקרת הקור. אופציה זו אינה הכרחית, אך היא יעילה בחסכון בחשמל. מנגנון נוסף הקשור בבקרת קור הינו מנגנון פיזור קור אחיד. מקררים בעלי מנגנון זה מפזרים רמה זהה של קור בכל מדפיהם וחלקיהם. כמו כן, ישנם מקררים בעלי תא קירור מיוחד, שבו ניתן לקבוע טמפרטורה שונה מזו הקיימת בכל המקרר.
Door in Door- מקררים בעלי דלת בתוך דלת הם מקררים נוחים וחסכוניים בחשמל גם יחד. בדלת הנוספת, שהיא בעלת פתיחה עצמאית ובלתי תלויה בדלת הראשית, ממקמים את הפריטים שהשימוש בהם הוא השכיח ביותר (למשל בקבוקי שתייה). כתוצאה מכך, פתיחתה של הדלת הראשית מצטמצם, הקור נשמר במקרר ולכן אין צורך בהשקעה של אנרגיה נוספת בקירור.
גימיקים: מקררים רבים כוללים גימיקים, שלעיתים מפתים מאד בקנייה. נדגיש ונאמר שחשוב יותר שהמקרר יתאים לך מבחינת גודלו ועיצובו. ובכל זאת, נציג שני גימיקים נחמדים:
- מקררים בעלי "קיוסק" שבאמתחתו מכשיר המכין קוביות קרח, ברז למים קרים וגימיקים נוספים.
- מקררים ששרים ומזמרים בכל פעם שמשאירים את הדלת פתוחה.
עתה, כשאתה בקיא בתכונות ובאופציות שמציעים מקררים, תוכל לבחור ביתר קלות את המקרר המתאים לך. זה הזמן למדוד את מיקומו ולהתחיל בתהליך הרכישה.
http://www.aaaa.co.il/board.aspx?id=2