בית ספר יסודי הינו הגרעין הראשוני, המקום הראשון אחרי משחקי גני הילדים אשר לומדים חומרי לימוד אמיתיים, מהתמצאות במפות של ישראל ושל העולם ועד לתרגילי חשבון שיעזרו לנו בעתיד מול הקופאית או מול הרואי חשבון שלנו.
בית ספר יסודי תמיד דואג למסגרת אמיתית ונוקשה בכל הקשור לחינוך, החל משעות הלימוד ועד ל"עוצר" אמיתי במסגרת קותלי בית הספר.
ללמד ילדים לא לצאת מעבר לשטחי בית הספר בשעות הלימודים, ללמד איך לכבד אנשים מבוגרים, כל חינוך ראשוני בבתי ספר יסודיים הינם יסודי החינוך של העולם האמיתי שמחכה להם בימי הבגרות.
בתי ספר על יסודיים מתחילים להסביר לפני התלמידים את העולם האמיתי, כאשר חשבון הופך מתמטיקה וכאשר כלכלת בית הופכת לשיעורי מקצוע כגון נגרות ועוד.
כלל בתי הספר בארץ נותנים את רוב המידע שאפשר בכל הקשור היוצא ממשרדי החינוך, אך בתי ספר טובים אף נותנים את יכולת החינוך המקצועי יותר, שעות לימודים ארוכות אשר מסתיימות גם בחוגי העשרה ולימודי מקצוע מגיל צעיר, לדעת איך לכוון את המח הצעיר לקראת העתיד המקצועי.
מורים יכולים לספר לכם שקשה, התלמידים יכולים לספר לכם שקשה, אך מן הסתם שני הקצוות נהנים מטעם החדש שנוצר בחיים, האחד לחנך והשני לגדול, האחד כמורה דרך והשני כגרעין בשל לחיים מלאי תבונה, נימוסים ומקצועיות. אין להוכיח שבית ספר יותר טוב מהשני כמו שאפשר ללמוד שכל ילד גדל עם נבטים שונים ולבטים שונים, כל ילד במבט אחר על העולם, האחד מחפש איך לעקוף את שיעורי החוק ולהפר את הסדר והשלווה, בעוד שהשני חושב איך עוצרים את אותם פורעי חוק אחת ולתמיד.
בתי ספר בישראל נותנים את מירב כוחותיהם על חינוך מושלם וכלל ידע אשר מונחל בטבעיות ולא בכוח או בסבל (לפעמים) מופנם של התלמידים. ללמד זה קשה, לחנך אף יותר.
לדעת לשים גבולות בין המציאות שבבית לבין המציאות שמחכה להם בסוף שנת הלימודים, בתי ספר יסודיים, על יסודיים ואף אקסטרניים, כולם מכוונים לאותה המטרה - ניצחון רגע הבגרות, גולם הופך לפרפר צבעוני אשר מתעופף לבד ללא עזרת עצים חזקים שהיו לפניו.
בית ספר יסודי תמיד דואג למסגרת אמיתית ונוקשה בכל הקשור לחינוך, החל משעות הלימוד ועד ל"עוצר" אמיתי במסגרת קותלי בית הספר.
ללמד ילדים לא לצאת מעבר לשטחי בית הספר בשעות הלימודים, ללמד איך לכבד אנשים מבוגרים, כל חינוך ראשוני בבתי ספר יסודיים הינם יסודי החינוך של העולם האמיתי שמחכה להם בימי הבגרות.
בתי ספר על יסודיים מתחילים להסביר לפני התלמידים את העולם האמיתי, כאשר חשבון הופך מתמטיקה וכאשר כלכלת בית הופכת לשיעורי מקצוע כגון נגרות ועוד.
כלל בתי הספר בארץ נותנים את רוב המידע שאפשר בכל הקשור היוצא ממשרדי החינוך, אך בתי ספר טובים אף נותנים את יכולת החינוך המקצועי יותר, שעות לימודים ארוכות אשר מסתיימות גם בחוגי העשרה ולימודי מקצוע מגיל צעיר, לדעת איך לכוון את המח הצעיר לקראת העתיד המקצועי.
מורים יכולים לספר לכם שקשה, התלמידים יכולים לספר לכם שקשה, אך מן הסתם שני הקצוות נהנים מטעם החדש שנוצר בחיים, האחד לחנך והשני לגדול, האחד כמורה דרך והשני כגרעין בשל לחיים מלאי תבונה, נימוסים ומקצועיות. אין להוכיח שבית ספר יותר טוב מהשני כמו שאפשר ללמוד שכל ילד גדל עם נבטים שונים ולבטים שונים, כל ילד במבט אחר על העולם, האחד מחפש איך לעקוף את שיעורי החוק ולהפר את הסדר והשלווה, בעוד שהשני חושב איך עוצרים את אותם פורעי חוק אחת ולתמיד.
בתי ספר בישראל נותנים את מירב כוחותיהם על חינוך מושלם וכלל ידע אשר מונחל בטבעיות ולא בכוח או בסבל (לפעמים) מופנם של התלמידים. ללמד זה קשה, לחנך אף יותר.
לדעת לשים גבולות בין המציאות שבבית לבין המציאות שמחכה להם בסוף שנת הלימודים, בתי ספר יסודיים, על יסודיים ואף אקסטרניים, כולם מכוונים לאותה המטרה - ניצחון רגע הבגרות, גולם הופך לפרפר צבעוני אשר מתעופף לבד ללא עזרת עצים חזקים שהיו לפניו.