אוזן קשבת - זה הסיפור
עדי היא נערה בת 15 . אמה רינה , אשה עסוקה - אשת קריירה מחד ומאידך אמא ל-5 ילדים.
מה שרינה רוצה, צריכה זה את היכולת שלה לנהל את חייה גם מחוץ לבית, קרי: להצליח עם הקריירה שלה,
וגם כמובן לנהל את ביתה ואת מערכות היחסים שלה עם ילדיה ובל נשכח גם את חיי הזוגיות שלה - קחו אוויר ..
.ואיפה קצת איזון? זה זמן רינה מתעלמת מהבלגן בחדרה של בתה. "אין לי כוח להתמודד עם גיל ההתבגרות הזה שוב"
( עדי - היא בתה השלישית) "זה החדר שלה והיא אחראית עליו! " כך למדו אותה בכל מיני סדנאות להנחיית הורים.
מצד שני , מה זה בא לה לקום ולצרוח על בתה! מה זה צריך להיות ?? אומרת היא בינה לבינה ,אני חינכתי לסדר ולניקיון, הבית תמיד מסודר , נקי ונעים להיות בו. מה קרה לי? ???למה לא יכולתי לחנך גם את הבת הזו לסדר ולניקיון?
רינה התהלכה עם הרגשה של כישלון בנושא החינוך עם בתה עדי, שגרמה לקצר בתיקשורת גם בנושאים אחרים בחיי בתה.
היא השליכה את חוסר הסדר והניקיון גם לאי רצונה של בתה לעזור בעבודות הבית, גם לחוסר תקשורת של בתה איתה כלומר:
עדי לא שיתפה אותה במה שעובר עליה, בחוויות שלה עם חברותיה וגם לא במה שקורה בלימודים.
רינה צריכה הייתה להזכיר לעצמה שגם עדי היא הבת שצריך לחנך ,זה נכון שיש משהו בדנמיקה המשפחתית שהילדים הבוגרים במשפחה הם "מעבירי חינוך" הם יכולים להיות דוגמא לעשיה כזו או אחרת. אבל כאן הייתה זעקה של הבת וגם של האם "דברי איתי! "
מכוח האנרציה אנחנו שוכחים שכל ילד הוא עולם בפני עצמו , וכל ילד זקוק, צריך לקשר, לקשב של האני = אני קיים, תתייחסו אלי.
רינה מגיעה לתובנה שבעצם מרב עיסוקים רבים במשך היום היא לא יכלה להכיל עוד משימה בחייה,
לא יכלה לעשות "פוס" ולהגיד לעצמה אני רוצה ( לא צריכה) זמן עם הילדה שלי! אבל יותר מכל אני רוצה לזעוק בקול גם אני רוצה זמן לעצמי.
שינוי קטן שעשתה האם עבור בתה ועבורה:
יום יום נכנסה היא לחדר בתה ליטפה את ראש בתה, בלי להגיד דבר ובערב הרימה את הגרביים ( רק גרביים...)
שלוש דקות בזמן מדוד, עשה את עבודת הקשר למשהו יוצא דופן .
זה התחיל שהבת החלה ללטף את יד אמה ואחר כך נוספו "טכסים" נוספים :
החלו פתקים קטנים כתובים לאם מהבת ועד הרגע שהאם נכנסה לחדר של בתה וראה זה פלא החדר מסודר נקי !
בפעם הבאה שהחדר היה מבולגן, והאם לא יכלה לסבול זאת ,היא כבר סידרה אותו בעצמה בשביל עצמה ולא פחות בשביל בתה -מעין מתנה. האימון נעשה בעזרת כלים אימוניים כמו:
1.שינוי בהטיית האוזן לקשב = שינוי בחשיבה, שינוי בהרגשה ,ועיקר העניין שינוי בגישה.
2. "להזכיר לה" את הכישורים והיכולות שלה כיצד היא חינכה את הילדים הבוגרים שלה בעזרת שאלות ושיקוף.
3. קבלת מחוייבות למשימות יומיומיות פשוטות ומעשיות.
היכולת לקרא את העובדות ( כמו שאנו קוראות מפה טופוגרפית )
ולהשקיף עליהן מלמעלה מחזיר את הקשר הפשוט היומיומי עם הבת ועם עצמה.
אין ספק ששינוי זה יהווה אבן דרך להתנהלות בעוד תחומים בחייה. . שכבר נאמר: אחרי המעשים הולכים הלבבות.
*(הדמוית בדויות, כל קשר עם המציאות מקרי בהחלט )
מחפשת את השביל הנכון לך?
רוצה לממש את עצמך ולא יודעת איך?
מרגישה תקועה בחיים?את נמצאת בצומת דרכים?
הצטרפי אלי ויחד נצא למסע לפריצת דרך המתאימה רק לך
יפה פוזס
מאמנת אישית לנשים
להעצמה ,פריצת דרך ושינוי
052-3270681
02-9973434
yaffapo@gmail.com
לפרטים, מאמרים בענייני אימון אישי לנשים
כנסו -http://www.articles.co.il/author/23728
אימון אישי
להצלחה והעצמה נשית
052-3270681