פרסום ברשתות חברתיות הוא הפירסום החדש והיעיל ביותר בישראל - נקודה. רשתות חברתיות הן אתרים אליהם נרשמים אנשים רבים במטרה להכיר אנשים אחרים כמוהם בעלי תחומי עניין משותפים למטרות שונות כגון הכירויות, שותפים עסקיים, סתם לדבר בשביל להעביר את הזמן וכו'. לאחרונה צברו הרשתות החברתיות תאוצה מטורפת כאשר כיום כבר לא ניתן למצוא אדם שאין לו פייסבוק, או יותר מכך - שלא יודע מה זה ולא שמע את המילה הזו.
הציבור הישראלי הוא ציבור מאוד סקפטי ולא אוהב ש"שוטפים לו את המוח" באמצעות מסרים פרסומיים בוטים. כאשר בטלוויזיה מופיעות פרסומות, רוב האנשים בישראל טוענים כי הולכים למטבח, לשירותים, או סתם מעבירים ערוץ. אין מה לעשות, הפרסום באמצעות הטלוויזיה כבר הרבה פחות אפקטיבי ומעורר הרבה יותר אנטיגוניזם כלפי המוצר והמותג במקום לעורר את ההפך הגמור מכך. אז איך ניתן בכל זאת לפרסם מוצר (הרי צריך להתפרנס איכשהו, לא?) מבלי להכעיס את קהל היעד?
יואב מאור, מנכ"ל יואב מאור תקשורת ואחד האנשים הבולטים בישראל בתחום פרסום ברשתות חברתיות, טוען כי פרסום טוב הוא פרסום שיודע ליצור דיאלוג בין הלקוח לקהל, ולא לתת לו מסרים חד צדדיים בלבד. פרסום טוב הוא פרסום חווייתי, כזה שנותן לקהל לטעום את ערכי המותג באמצעות התנסות וחוויה ולא באמצעות באנרים, מיניסייטים ופרסומות רועשות בטלוויזיה עם קריינים צועקים. כדי למכור מוצר צריך לדעת לדבר אל הקהל, לפנות אליו בגובה העיניים ולהגיד - כן, יש לנו מוצר שאנחנו רוצים שתדע עליו, בוא תתנסה בו, בוא תבדוק אם הוא מתאים לך, בוא תספר עליו לחברים ותבקש מהם גם חוות דעת. רק כך ניתן להגיע לתוצאות מקסימליות.
עוד דרך מדהימה לפרסם היא באמצעות פעילויות אינטראקטיביות - לתת לקהל היעד לחוות את המותג באמצעות משחק כלשהו הקשור למוצר, או תחרות ברוח המותג כשהפרס אליה יכול להיות כל דבר המזוהה עם המותג - לאו דווקא המוצר עצמו! מילת המפתח בענף היא יצירתיות, היא לגרום לקהל לראות אותך באור חיובי ולא בתור עוד מפרסם מעצבן ומיותר. לגרום לקהל לראות אותך על המדף ולומר "היי, הנה זה!" ולא "אויש, הנה המעצבן הזה מהפרסומות".
פרסום ברשתות חברתיות זהו העתיד - בואו נדע להשתמש בו כמו שצריך וכך נעשה לכולם חיים טובים יותר - גם לקהל שרוצה לחוות חוויות חדשות אך מאס כבר בפרסומות, וגם למפרסם שמחפש דרכים כיצד לדבר אל הלקוח בצורה הכי טובה, נעימה ונכונה, ולפעמים פשוט לא יודע איך עושים את זה, לכן מומלץ לפנות לייעוץ תקשורת ומיתוג במדיה החברתית.
הציבור הישראלי הוא ציבור מאוד סקפטי ולא אוהב ש"שוטפים לו את המוח" באמצעות מסרים פרסומיים בוטים. כאשר בטלוויזיה מופיעות פרסומות, רוב האנשים בישראל טוענים כי הולכים למטבח, לשירותים, או סתם מעבירים ערוץ. אין מה לעשות, הפרסום באמצעות הטלוויזיה כבר הרבה פחות אפקטיבי ומעורר הרבה יותר אנטיגוניזם כלפי המוצר והמותג במקום לעורר את ההפך הגמור מכך. אז איך ניתן בכל זאת לפרסם מוצר (הרי צריך להתפרנס איכשהו, לא?) מבלי להכעיס את קהל היעד?
יואב מאור, מנכ"ל יואב מאור תקשורת ואחד האנשים הבולטים בישראל בתחום פרסום ברשתות חברתיות, טוען כי פרסום טוב הוא פרסום שיודע ליצור דיאלוג בין הלקוח לקהל, ולא לתת לו מסרים חד צדדיים בלבד. פרסום טוב הוא פרסום חווייתי, כזה שנותן לקהל לטעום את ערכי המותג באמצעות התנסות וחוויה ולא באמצעות באנרים, מיניסייטים ופרסומות רועשות בטלוויזיה עם קריינים צועקים. כדי למכור מוצר צריך לדעת לדבר אל הקהל, לפנות אליו בגובה העיניים ולהגיד - כן, יש לנו מוצר שאנחנו רוצים שתדע עליו, בוא תתנסה בו, בוא תבדוק אם הוא מתאים לך, בוא תספר עליו לחברים ותבקש מהם גם חוות דעת. רק כך ניתן להגיע לתוצאות מקסימליות.
עוד דרך מדהימה לפרסם היא באמצעות פעילויות אינטראקטיביות - לתת לקהל היעד לחוות את המותג באמצעות משחק כלשהו הקשור למוצר, או תחרות ברוח המותג כשהפרס אליה יכול להיות כל דבר המזוהה עם המותג - לאו דווקא המוצר עצמו! מילת המפתח בענף היא יצירתיות, היא לגרום לקהל לראות אותך באור חיובי ולא בתור עוד מפרסם מעצבן ומיותר. לגרום לקהל לראות אותך על המדף ולומר "היי, הנה זה!" ולא "אויש, הנה המעצבן הזה מהפרסומות".
פרסום ברשתות חברתיות זהו העתיד - בואו נדע להשתמש בו כמו שצריך וכך נעשה לכולם חיים טובים יותר - גם לקהל שרוצה לחוות חוויות חדשות אך מאס כבר בפרסומות, וגם למפרסם שמחפש דרכים כיצד לדבר אל הלקוח בצורה הכי טובה, נעימה ונכונה, ולפעמים פשוט לא יודע איך עושים את זה, לכן מומלץ לפנות לייעוץ תקשורת ומיתוג במדיה החברתית.
יואב מאור - מנכ"ל יואב מאור תקשורת - מספר 1 בפרסום ויחסי ציבור במדיה החברתית
פרסום ברשתות חברתיות
יואב מאור תקשורת
פרסום ברשתות חברתיות
יואב מאור תקשורת