הישרדות - זהירות בכבישים
אופנוע, כלי רכב מהיר ומסוכן. מפתה, זמין ומטריף את כל החושים...
אך מה שכחנו? המתכונן לא יופתע גבירותיי ורבותיי!
רכיבה רציפה, חלקה ושקולה תציל חיים!
רוכב המרוכז ברכיבה והמפעיל שק"ד (שיקול דעת) בכל רגע ורגע נתון, לא רק שיחזור הביתה בריא ושלם, אלא גם ישמור על הסובבים אותו! (לא פחות חשוב).
להלן מספר "חוקים" אשר אימצתי מנסיוני, שיעזרו לכל רוכב להשמר מאחרים ולרכב בטוח:
1. ברכיבה, דאג כי סביבך תמיד יהיה שטח נקי מרכבים. אל תתן כי רכב יתקרב אליך יתר על המידה, שמור מרחק מהרכב שלפניך, והתרחק ו/או תן לרכב הנצמד מאחוריך לעבור אותך.
אופנוען הרוכב רחוק משאר הרכבים מונע כל אפשרות של תאונת התנגשות!
2. בנסיעה בעיר יש לרכב בנתיב נסיעתך במרחק של דלת וחצי לפחות משורת הרכבים החונים! זאת לבטל כל אפשרות של פתיחת דלת בהפתעה או התפרצות רכב חונה אל תוך נתיב נסיעתך.
3. בתנועה צפופה, שהנה מסוכנת מאד, יש לרכב בנתיב נסיעתך באופן שכזה שתוכל לצאת ממנו ולהחליף נתיבים על כל צרה שלא תבוא.
4. אין לרכב במרכז הנתיב, לרבות בעיר, היות וכל הליכלוך והשמן הנוזל מהרכבים מרוכז שם.
5. יש לרכב כאשר אצבע יד ימין על מנוף הבלם! (הקדמי כמובן).
6. בבלימת חירום אין לנעול את הגלגל הקדמי! קרי הבלימה תהה על סף נעילת הגלגל.
7. כמו כן בלימת חירום יעילה ומירבית תתבצע בשילוב הבלמים הקדמי והאחורי, ושוב, על סף הנעילה.
8. יש להכיר את האופנוע היטב וכמה שיותר מהר כך ייטב. משקל, התנהגות הכביש+ הצמיגים, הבלמים, היגוי וכו'.
9. בצמתים!! כל צומת, כל פינת רחוב, כל יציאה מחניה והשתלבות של כל דרך בנתיב נסיעתכם, יש להאט(!) ולצפות האם בא רכב בנתיב נסיעתכם שבתא השטח הבא.
10. ובהמשך לנושא זה...אין להכנס לצומת מרומזר או לחצות צומת באור ירוק(!) בנתיב נסיעתכם, אלא לאחר שבדקתם שאין רכב אחר העומד לחצות את הצומת באור אדום(!) האמינו לי שבהתנגשות , חו"ח, הרכב ינצח...
11. בכבישים הקרובים למקומות הומי אדם בהם גם ילדים, כבתי ספר וגנים, תחנות אוטובוס, ומקומות צפופים, סעו לאט או זיחלו! זה ישתלם לכם האמינו לי!
12. ולסיום החשוב מכל, צפה את הבלתי צפוי, צפה כל תרחיש אפשרי של רכב שלפניך העלול לבצע פניית פרסה, לחסום את נתיב נסיעתך או שיאט נסיעתו ללא כל הצדקה הנראת לעין.
אלה רוב הכללים המוכרים לי המיושמים דקה דקה, רכיבה רכיבה!!
אתם חושבים שאייני חושש תוך כדי הרכיבה? אני "רועד מפחד" אבל אני עירני, חד, זריז ו...זהיר! (רוכב על CBR ו R1).
היה ותאמצו שיטת רכיבה זהירה בעלת חושים חדים, תוכלו לשלב רכיבה מהירה וזריזה עם רכיבה בטוחה, ותזכו לשרוד וליהנות מרכיבה כייפית אמיתית כפי שאני נהנה כבר 20 שנה.
בברכת רכיבה זהירה ומהנה!
ענב אורלב
אופנוע, כלי רכב מהיר ומסוכן. מפתה, זמין ומטריף את כל החושים...
אך מה שכחנו? המתכונן לא יופתע גבירותיי ורבותיי!
רכיבה רציפה, חלקה ושקולה תציל חיים!
רוכב המרוכז ברכיבה והמפעיל שק"ד (שיקול דעת) בכל רגע ורגע נתון, לא רק שיחזור הביתה בריא ושלם, אלא גם ישמור על הסובבים אותו! (לא פחות חשוב).
להלן מספר "חוקים" אשר אימצתי מנסיוני, שיעזרו לכל רוכב להשמר מאחרים ולרכב בטוח:
1. ברכיבה, דאג כי סביבך תמיד יהיה שטח נקי מרכבים. אל תתן כי רכב יתקרב אליך יתר על המידה, שמור מרחק מהרכב שלפניך, והתרחק ו/או תן לרכב הנצמד מאחוריך לעבור אותך.
אופנוען הרוכב רחוק משאר הרכבים מונע כל אפשרות של תאונת התנגשות!
2. בנסיעה בעיר יש לרכב בנתיב נסיעתך במרחק של דלת וחצי לפחות משורת הרכבים החונים! זאת לבטל כל אפשרות של פתיחת דלת בהפתעה או התפרצות רכב חונה אל תוך נתיב נסיעתך.
3. בתנועה צפופה, שהנה מסוכנת מאד, יש לרכב בנתיב נסיעתך באופן שכזה שתוכל לצאת ממנו ולהחליף נתיבים על כל צרה שלא תבוא.
4. אין לרכב במרכז הנתיב, לרבות בעיר, היות וכל הליכלוך והשמן הנוזל מהרכבים מרוכז שם.
5. יש לרכב כאשר אצבע יד ימין על מנוף הבלם! (הקדמי כמובן).
6. בבלימת חירום אין לנעול את הגלגל הקדמי! קרי הבלימה תהה על סף נעילת הגלגל.
7. כמו כן בלימת חירום יעילה ומירבית תתבצע בשילוב הבלמים הקדמי והאחורי, ושוב, על סף הנעילה.
8. יש להכיר את האופנוע היטב וכמה שיותר מהר כך ייטב. משקל, התנהגות הכביש+ הצמיגים, הבלמים, היגוי וכו'.
9. בצמתים!! כל צומת, כל פינת רחוב, כל יציאה מחניה והשתלבות של כל דרך בנתיב נסיעתכם, יש להאט(!) ולצפות האם בא רכב בנתיב נסיעתכם שבתא השטח הבא.
10. ובהמשך לנושא זה...אין להכנס לצומת מרומזר או לחצות צומת באור ירוק(!) בנתיב נסיעתכם, אלא לאחר שבדקתם שאין רכב אחר העומד לחצות את הצומת באור אדום(!) האמינו לי שבהתנגשות , חו"ח, הרכב ינצח...
11. בכבישים הקרובים למקומות הומי אדם בהם גם ילדים, כבתי ספר וגנים, תחנות אוטובוס, ומקומות צפופים, סעו לאט או זיחלו! זה ישתלם לכם האמינו לי!
12. ולסיום החשוב מכל, צפה את הבלתי צפוי, צפה כל תרחיש אפשרי של רכב שלפניך העלול לבצע פניית פרסה, לחסום את נתיב נסיעתך או שיאט נסיעתו ללא כל הצדקה הנראת לעין.
אלה רוב הכללים המוכרים לי המיושמים דקה דקה, רכיבה רכיבה!!
אתם חושבים שאייני חושש תוך כדי הרכיבה? אני "רועד מפחד" אבל אני עירני, חד, זריז ו...זהיר! (רוכב על CBR ו R1).
היה ותאמצו שיטת רכיבה זהירה בעלת חושים חדים, תוכלו לשלב רכיבה מהירה וזריזה עם רכיבה בטוחה, ותזכו לשרוד וליהנות מרכיבה כייפית אמיתית כפי שאני נהנה כבר 20 שנה.
בברכת רכיבה זהירה ומהנה!
ענב אורלב
משפטן LL.B לקראת ההסמכה כעו"ד. התמחה במשרד עורכי הדין חג'ג' בוכניק ויינשטיין בתל אביב בתחום המשפט האזרחי מסחרי בדגש על דיני המקרקעין. עוסק בתחום הנדל"ן ושמאות מקרקעין כ-20 שנה. תושב רחובות.
לתגובות - ענב אורלב דוא"ל tfast4u@walla.com
לתגובות - ענב אורלב דוא"ל tfast4u@walla.com