שלום,
לפעמים אנשים מגיעים אלי ומתלוננים שהם חשים תקועים בשלב התיכנוני של הפרזנטציה.
במילים אחרות, הם לא בטוחים כיצד להתחיל.
טיפ שאני ממליץ עליו הוא לנסות ולחשוב מהסוף להתחלה.
נסו לשאול את עצמכם מה הייתם רוצים שהמשתתפים יקחו איתם בסוף הפרזנטציה.
רישמו על דף את כל הדברים שהייתם רוצים שיקרו. לדוגמא:
- הייתי רוצה שהמשתתפים יידעו בעל-פה את המחיר של שלוש המוצרים הכי חשובים שלנו.
- הייתי רוצה שהמשתתפים ייכנסו לאתר שלי בשבוע הקרוב.
- הייתי רוצה שהמשתתפים ייזכרו ארבעה יתרונות של המוצר
הרשימה הזאת תעזור לכם לבנות את הפרזנטציה בצורה יותר מדוייקת.
אתן דוגמא. לא מזמן, הייתה לי סדנא לאנשי מכירות של רשת קמעונאית המוכרת מחשבים וציוד נלווה.
כשישבתי עם המנהל לתכנן את הסדנא, הוא לא היה סגור על התכנים שהוא רוצה להעביר.
ברגע שניסחתי את השאלה בכיוון ההפוך, התבהרו הדברים:
שאלתי אותו, "מה היית רוצה שהם ידעו או ידעו לעשות בסוף הסדנא."
"אה, זה קל," הוא ענה, "הייתי רוצה שהם ידעו כל מיני טכניקות למכור יותר טוב."
ברגע שהוא אמר את זה, דברים התחילו להסתדר. ידענו שהסדנא צריכה להיות מורכבת
מהקניית כלים לשיפור במכירה של אנשי המכירות. ברגע שידענו מה היעד הסופי, היה יותר קל לבנות את הסדנא אחורנית.
אני רוצה להוסיף עוד משהו:
לאנשים יש נטייה לתפוס את המילה פרזנטציה כמשהו עסקי. אבל חשוב לזכור שפרזנטציה זה הצגה של חומר בצורה שמעבירה את המסר כפי שהיינו רוצים שיעבור. מה אני מנסה להגיד? שגם לעמוד מול אישתי ולהסביר לה למה כדאי לה להצטרף אלי למחזה, המלט, זה סוג של פרזנטציה. ואם אני מאוד רוצה לשכנע אותה שתבוא איתי, אז כדאי להשקיע כמה דקות של מחשבה על איך להציג זאת בצורה הנכונה. אנחנו מציגים כל הזמן, לכל העולם. " כל העולם במה," אמר שייקספיר.
אז אם שייקספיר רמז שצריך להשקיע בפרזנטציות אפקטיביות, אולי כדאי שנקשיב. :)
רוצה לקבל סדרת טיפים בחינם לשיפור התקשורת העסקית הגלובלית והאנגלית העסקית?
מירון אבמרסון הינו מנכ"ל חברת Add-Vantage. החברה מתמחה ליווי עסקי לאינטראקציות עם חו"ל, ומציעה סדנאות קבוצתיות, ייעוץ אישי, ושירותים משלימים בתחום התקשורת העסקית הגלובלית.