אז האם פרסום הוא נחלתם של הכלל -
בזמני עבר פרסום היה נחלתם הבלעדית של התאגידים הגדולים, הם היו היחידים שיכלו לרכוש מדיה המונית, הם היו היחידים שיכלו לשכור את אנשי הקריאייטיב: המעצבים, הקופירייטרים והצלמים.
הטכנולוגיה הייתה יקרה, ופילוח השוק היה בעייתי, ובעצם פרסום המוני לא ממש מתאים לעסקים קטנים ובינוניים והמענה היחיד של אותם עסקים היה מקומונים ומגזיני נישה קטנים.
הזמנים השתנו ! יש שיטת פרסום חדשה, מתאימה לכול מפרסם – מהמגלומן שמתכנן להשתלט על העולם ועד לאינסטלטור שרוצה להגדיל ב 20 % את מעגל הלקוחות שלו.
פרסום מבוסס תוצאות – שיטת פרסום זאת נשענת על האינטרנט ומאפשרת למפרסם לבחור כול תקציב שיבחר כאשר הוא יודע על מה בדיוק הוא משלם !, 5 ש"ח ללקוח, 20 ש"ח ללקוח הכול בהתאם לתחרות בתחום, אבל התקציב בשליטה ושום שקל לא הולך לאיבוד, שליטה מלאה בקמפיין הבנה מלאה של המהלך עם יכולת לשנות בכול זמן את התקציב את המסר או את קהל היעד.
אז איך בדיוק זה עובד ומה בדיוק הכלים שעומדים בידי מפרסם אינטרנטי :
1.פרסום במנועי חיפוש וברשתות תוכן, ע"פ מילת חיפוש –
מנועי החיפוש וגוגל המוביל שבהם מפעילים שירותי פרסום יעילים ביותר :
א. המפרסם מקים אתר אינטרנט במידה ואין לו עדיין הוא מקים עמוד נחיתה יעודי לקמפיין (מיניסייט).
המפרסם בוחר מילות חיפוש רלבנטיות לעסק שלו לדוגמא : אם בעל העסק הוא חברת ניקיון הוא יבחר קבוצת מילים גדולה ורלבנטית ע"י ביצוע מחקר פשוט.
ג. מילים לדוגמא לחברת ניקיון משרדים ומבנים :
ניקיון, נקיון, חברת ניקיון, שירותי ניקיון, ניקיון משרדים, ניקוי חלונות, ניקוי חלונות בסנפלינג, ניקוי שטיחים,
ניקוי שטיחים וריפודים, פוליש, פוליש וניקיון.
המודעה שלו תופיע רק לאנשים שמחפשים את השירותים שהוא מציע.
ה. איך וכמה משלמים תמורת השירות הזה -
התשלום הוא על ידי שיטת המכרז: המפרסם קובע כמה הוא מוכן לשלם להקלקה (משלמים רק אם גולש לחץ על המודעה ונכנס לאתר) המחיר משתנה בהתאם לתחרות המפרסמים בזמן שהקמפיין באוויר) המחירים נעים בין 0.5 עד 20 ש"ח להקלקה.
2.רכישת לידים – אתרי אינטרנט רבים ברשת מפעילים שירותי השוואת מחירים בשיטה זאת הלקוח משאיר פרטים ומחכה שנותן השירות יצור עימו קשר בחזרה, בעל האתר שקיבל את פרטי הלקוח המתעניין בשירות מוכר את הפרטים לספקי שירות מתאימים.
3.פרסום באתרי נישה – בעולם האינטרנט לכול תחום יש אתר שמסקר את התחום ומתפרנס ממכירת שטחי פרסום למפרסמים רלבנטים לדוגמא אינדקס אירועים וחתונות, אינדקס מסעדות וכו...
4.רשתות שותפים – תחום ענק שווה כתבה מלאה ולא מספר שורות אבל אנסה לתמצת אותו – בעל עסק יבואן או יצרן פותח את שעריו לכול המשווקים האינטרנטים כאשר המשווקים מתפרנסים מעמלות המכירה, המשווקים משתמשים בכול הכלים שברשותם כדי למכור את המוצר. פרסום במנועי חיפוש באתרי הבית שלהם, eBay ועוד שיטות רבות.
לסיכום – יש להשקיע בפרסום רק מתוך הבנה כי הכסף יוחזר ובריבית דריבית.
האינטרנט הוא עולם מקביל, פשוט להבין אותו עם מתייחסים אליו כאל עולם פיזי – אני ינסה להסביר את שיטת המחשבה שלי על ידי דוגמא אישית – משרדי חברת נטמרקר ממוקמים בעיר גוגל ישראל ברחוב "שיווק באינטרנט 4" פינת "יעוץ אסטרטגי 3". חפשו את המילים בגוגל ותראו מה הכוונה.
אנשים רבים צועדים להם ברחבי האינטרנט, חשוב לדעת איפה לעמוד כדי לספר להם על שירותי החברה שלך.
נכתב ע"י אלכס רוזן מנהל תוכן וקופירייטינג בחברת נטמרקר.
alex@netmarker.co.il