פרסום ויראלי
מונח חדש שתופס תאוצה בשנים האחרונות הנקרא "פרסום ויראלי" למה הכוונה -
הכוונה היא לתוכן אינטרנטי בעיקר סרטונים קצרים שדרך ההפצה שלהם היא בין אדם לאדם הגרסה האינטרנטית ל " מפה לאוזן " בניגוד לדעה הרובכת פרסום ויראלי אינו דרך פשוטה לפיצוח וגם לא דרך מהירה להפצה, אז על מה כול המהומה - זול,זול,זול לא צריך לקנות מדיה, לא צריך משרד פרסום כול מה שצריך זה רעיון – ואם רוצים שזה יעבוד אז כדאי שיהיה אחד טוב כזה ששווה לספר לחבר'ה ! גולשי אינטרנט לא ישלחו לחברים שלהם תוכן פירסומי משעמם, הם לא יסמנו אותו בתור סרט מועדף בפרופיל האישי שלהם ביוטיוב והם לא יקשרו עליו מהפייסבוק שלהם.
אז השימוש בויראליות הוא לא פשוט ואין דרך אחת נכונה לעשות את זה – פרסום ויראלי דורש תעוזה רצינית, אומץ ויותר מהכול יצירתיות. שימוש בפרסום ויראלי: הדרך הנפוצה ביותר לשימוש בהפצה ויראלית היא בתור מוצר נילווה למהלך פירסומי קיים, משרדי הפרסום הגדולים משחררים את הפרסומת ליו טיוב וזוכים לתוספת חשיפה דרך האינטרנט לפעמים הם יוצרים גרסה מיוחדת של אותו קונספט במיוחד עבוד המדיה הויראלית.
יתרונות הפרסום הויראלי – אם כי אינני ממליץ להתבסס על פרסום ויראלי בתור חלק מפתח בקמפיין יש לזכור כי לפרסום הויראלי מספר יתרונות בולטים : אין חוקים,אין צנזורה, ולא צריך להשאיר חתימה – פרסום ויראלי יכול להיות אנונימי לחלוטין.
דוגמא לקמפיין ויראלי מוצלח – " apple vs mac " קמפיין ויראלי של חברת אפל, סדרה של סרטים מינימליסטים בני דקה עד שתים בהם נראות שתי דמויות המייצגות דיאלוג בין מחשב פי סי לבין מחשב מאק, הסרטונים זכו לעשרות מיליוני צפיות בזכות הרעיונות הטובים הפשטות וחוש ההומור ששולב בסרטונים.
בנוסף לקמפיין של אפל חברות גדולות כמו רד בול, פורד, ריי באן, אדידס, ועוד מותגים נבחרים טובלים את טבילות האש הראשונות שלהם בתחום כאשר לזכותן ניתן לנקוף מספר הצלחות ומספר כישלונות, הלקח המרכזי הוא שילוב נכון ועדין של המוצר בעלילת הסרטון והימנעות מהוספת סלוגנים או שימוש בשפה פרסומית/שיווקית מוכרת אחרת מעולם הפרסום, הגולשים אינם מעוניינים לפרסם מותגים אך מוכנים לפרגן כול עוד אינם מרגישים מנוצלים. לסיכום – פרסום ויראלי הוא אחד מהכלים החדשים המרגשים והאפקטיביים בידו של הפרסומאי במאה ה21 ניתן רק לחכות ולצפות להרבה הפתעות מהכיוון החדש הזה.
מינוף והתנעת קמפיין ויראלי - כדי לתת לקמפיין ויראלי סיכוי צריך לזהות את קהל היעד ולתת לו את הכלים לשתף את הקמפיין שלך: אפשרות הורדה, שימוש בפורומים, לינק לפייס בוק יוטיוב ועוד מאות אתרי שיתוף ודיון אחרים ברשת.