קידום סרטונים ביוטיוב :
לאחר פיצוח הקונספט הקריאטיבי ואחרי שצילמתם סרטון ברמה שגם סבתא שלכם הייתה שולחת אותו לכול חוג הבריג' שלה בפייסבוק אפשר להתחיל לעבוד על קידום סרטונים ביוטיוב וכמובן שלב ההפצה הויראלית :
1. Seeding (זריעה) :
העלאת הסרטון לאתרים המאפשרים צפייה, לדוגמא : יוטיוב, פליקס, מטקפה, ועוד ...
חשוב לבצע מחקר מילות מפתח עוד בשלב בחירת שם הקובץ, ניתן לייצר העתקים ושכפולים של קובץ המקור למספר קהלי יעד לפי קבוצות מילות מפתח שעלו במחקר.
2. הפצה ושיווק דרך רשתות חברתיות -
מנועי החיפוש נותנים ערך מוסף לתוכן שהגולשים משתתפים בהפצתו, חשוב להפיץ את הסרטון בפורומים רשתות חברתיות ובלוגים למיניהם, הערך הקידומי הוא הוא ענק וכמובן שכמות הצופים גדלה עם כול צעד.
3. הפצה דרך רשימות מייל -
שימוש ברשימות מייל הוא כלי מצוין אך חשוב להשתמש בו בזהירות בעקבות חוק דוא"ל הזבל, להשתמש ברשימות תפוצה לגיטימיות.
5. יצירת מעורבות של קהילת הצופים עם הסרטון -
ניתן לפתוח משתמשים פיקטיביים על מנת לייצור את השיחה הראשונית תחת הסרטון, מעורבות גולשים תגובות ודיונים מוסיפים המון למהלך קידום הסרטון ביוטיוב ובשאר מנועי חיפוש הסרטים.
6. הפצה ממומנת -
באתר יוטיוב ניתן לשלם ולהגדיל את החשיפה של הגולשים לסרטון, השיטה פועלת בגישה דומה לפרסום צמוד מילות חיפוש, ניתן להשתמש בטכניקה זאת אך חשוב להבין מספר חסרונות לשיטה זאת -
א. עלות
ב. במידה והתוכן אמור לעשות רושם של סרטון אמיתי ( לא פרסומת ) הופעה של הסרטון כסרטון ממומן מורידה את האמינות שלו. לאפס.
חשוב לציין כי כל שלב בתהליך הוא מדיד וניתן לנתח את ההתקדמות בצורה מדויקת חשוב להיות גמישים בשלבים הראשונים ולחזק את המאמצים עם קהלים שמשתפים פעולה.
נכתב ע"י אלכס רוזן