כדי לעשות כסף באינטרנט אנחנו צריכים שלושה בסיסים: משהו למכור (מוצר), מישהו למכור לו (קהל יעד), דרך למכור (שיווק).
כדי למכור את המוצר בהצלחה אנו צריכים לקבוע מיהו קהל היעד שמתעניין בקניית מוצר כזה, מוכן לשלם כסף עבור מוצר כמו זה שבחרנו, היכן נמצא קהל היעד הזה ומה בדיוק הוא מחפש, מה מניע אותו ומה גורם לו להוציא כסף מהארנק.
כמה שלבים פשוטים ומעשיים בחקר הלקוחות שלנו:
ערכו חיפוש במנועי החיפוששל מילות המפתח העיקריות הנוגעות למוצר שלכם. בדקו: מה קהל הלקוחות שלכם מחפש, באלו טווחי מחירים, מה הנסיבות העיקריות של אנשים לקנות מוצר כשלכם, באיזה טווח מחירים ואיזו שפה ייחודית משמשת אותם.
ערכו רשימה של מקומות באינטרנט (אתרים, פורומים) שבהם מתקבץ קהל היעד למוצר שלכם: היכן הוא שואב את המידע שלו טרם הרכישה? אלו מקומות ששווים לכם הרבה כסף מכיון שאתם יכולים לא רק לקבל מידע דרך שיטוט באתרים אלו, אלא גם לפרסם באותם אתרים ממש, כך שרגע לפני שהלקוחות שלכם מבצעים קנייה, ובעודם אוספים מידע אחר אלטרנטיבות לקנייה שלהם, הם יראו את המודעה שלכם המציעה להם לרכוש בדיוק את מה שהם מחפשים. בהמשך תרצו לפרסם בדיוק באותם מקומות למשל באמצעות פנייה לבעלי האתרים לשיתוף פעולה או פרסום באתרם.
ניסיון למכור משהו מבלי להבין לעומק את האנשים שלהם אתם מוכרים או שעשויים לקנות מכם הוא טעות מרה. האינטרנט מתעתע בנו - הלקוחות קיימים אך אנו לא רואים אותם, וזו סיבה מבחינתנו לחשוב שאם הם פשוט קיימים וזמינים לא צריך להבין אותם, לדעת מיהם או לנסות לברר מה ההעדפות והרצונות שלהם. לפעולות מכירה כאלה למעשה אי אפשר לקרוא "שיווק" מאחר והן לא חושבות על צרכי הלקוח בשום צורה, ומשום כך יכולת ההצלחה שלהן מבחינה מכירתית, נמוכה.
כדי למכור את המוצר בהצלחה אנו צריכים לקבוע מיהו קהל היעד שמתעניין בקניית מוצר כזה, מוכן לשלם כסף עבור מוצר כמו זה שבחרנו, היכן נמצא קהל היעד הזה ומה בדיוק הוא מחפש, מה מניע אותו ומה גורם לו להוציא כסף מהארנק.
כמה שלבים פשוטים ומעשיים בחקר הלקוחות שלנו:
ערכו חיפוש במנועי החיפוששל מילות המפתח העיקריות הנוגעות למוצר שלכם. בדקו: מה קהל הלקוחות שלכם מחפש, באלו טווחי מחירים, מה הנסיבות העיקריות של אנשים לקנות מוצר כשלכם, באיזה טווח מחירים ואיזו שפה ייחודית משמשת אותם.
ערכו רשימה של מקומות באינטרנט (אתרים, פורומים) שבהם מתקבץ קהל היעד למוצר שלכם: היכן הוא שואב את המידע שלו טרם הרכישה? אלו מקומות ששווים לכם הרבה כסף מכיון שאתם יכולים לא רק לקבל מידע דרך שיטוט באתרים אלו, אלא גם לפרסם באותם אתרים ממש, כך שרגע לפני שהלקוחות שלכם מבצעים קנייה, ובעודם אוספים מידע אחר אלטרנטיבות לקנייה שלהם, הם יראו את המודעה שלכם המציעה להם לרכוש בדיוק את מה שהם מחפשים. בהמשך תרצו לפרסם בדיוק באותם מקומות למשל באמצעות פנייה לבעלי האתרים לשיתוף פעולה או פרסום באתרם.
ניסיון למכור משהו מבלי להבין לעומק את האנשים שלהם אתם מוכרים או שעשויים לקנות מכם הוא טעות מרה. האינטרנט מתעתע בנו - הלקוחות קיימים אך אנו לא רואים אותם, וזו סיבה מבחינתנו לחשוב שאם הם פשוט קיימים וזמינים לא צריך להבין אותם, לדעת מיהם או לנסות לברר מה ההעדפות והרצונות שלהם. לפעולות מכירה כאלה למעשה אי אפשר לקרוא "שיווק" מאחר והן לא חושבות על צרכי הלקוח בשום צורה, ומשום כך יכולת ההצלחה שלהן מבחינה מכירתית, נמוכה.