פרויקט מדינה / מאת : אלי סבג
אילו היו לכם 7 מליון עובדים - אנשי מכירות, שיווק , יחסי ציבור, אנשי לוגיסטיקה, מנהלים ושרשרת הפצה לכל העולם?
ואילו היו לכם כ- 2 מיליארד לקוחות שרק רוצים לקנות את המוצר שלכם... אם תשווק אותו נכון?
מה תהייה התוכנית השיווקית שלכם? מה יהיו היעדים שלכם?
אז איך משווקים את המוצר שניקרא מדינת ישראל. כן, כן - מדינת ישראל .
אני רוצה להתחיל מההנהלה הבכירה.
ההנהלה שלנו (להלן- ראש הממשלה והשרים) צריכים לדעת כיצד ואיך להעביר מסר לעולם כולו (להלן- הלקוחות). המדינה היא המוצר והעובדים (להלן - העם), כמו בכל ארגון, סומכים על המנהלים המשווקים את אותו המוצר, שיובילו אותם להצלחת הארגון שיחזיק שנים תוך רווחיות ושגשוג .
הנהלה בכל חברה צריכה להבין כי לפני שמשווקים מוצר לעולם עושים שיווק פנימי. מציגים את המוצר, את היכולות, את התוכן ואף רצוי להתייעץ לגבי הדרכים לשיווקו עם העובדים "הפשוטים". כך, השיתוף של ההנהלה עם העובדים במידע יוצר שקיפות המובילה לנאמנות דו-כיוונית .
נחזור לפרויקט המדינה- חברי הכנסת ב"ארגון" הם תעודת הזהות של המוצר והם אלו המאפיינים את דרך שיווקו לעולם כולו. אז לפני שיוצאים עם רעיונות והצהרות רצוי להתייעץ ולשתף את העם, או לפחות את הנציגים הזוטרים יותר של ההנהגה, ברעיונות אלו. אם כולנו נדע את המצע לכל רעיון, חוק, או החלטה גם אנחנו נוכל לשווק את הרעיון טוב יותר.
בחברה בריאה, ניהול משאבי אנוש נכון הוא תגמול העובדים - הצבת אתגרים מקצועיים, הכרזה על מסלולי ניהול וקידום לכל עובד המתאים לכך ועוד... רק אם המנגנון העצום הזה יעבוד נכון, אנחנו - העובדים (העם), נוכל לספק את המוצר המוגמר הטוב ביותר ללקוחות העולם כולו וכתוצאה מכך המוצר יימכר לכולם, מיתוגו יתפוס נפח בתודעה הרחבה וכל החלטה שתתקבל תיראה לכולם יותר הגיונית ונכונה.
אם לרגע אני יוצא מהציניות אני חושב שיש לנו את הכלים הנכונים. העם הישראלי יודע לשווק את עצמו היטב, הריי יש לנו ניסיון של כמה אלפי שנים... הנציגים שלנו לא מתחלפים אלא רק משנים כיסאות והניסיון שלהם... נו, כנראה הוא שווה משהו. מה שחסר פה הוא ידע מקצועי, יועצים נכונים, תוכנית שיווקית טובה והחשוב מכולם ש י ת ו ף העם. כך, גם אנחנו נוכל לדעת איך מתי ולמה להמליץ על מדינה שבסופו של דבר היא ארץ זבת חלב ודבש.
אילו היו לכם 7 מליון עובדים - אנשי מכירות, שיווק , יחסי ציבור, אנשי לוגיסטיקה, מנהלים ושרשרת הפצה לכל העולם?
ואילו היו לכם כ- 2 מיליארד לקוחות שרק רוצים לקנות את המוצר שלכם... אם תשווק אותו נכון?
מה תהייה התוכנית השיווקית שלכם? מה יהיו היעדים שלכם?
אז איך משווקים את המוצר שניקרא מדינת ישראל. כן, כן - מדינת ישראל .
אני רוצה להתחיל מההנהלה הבכירה.
ההנהלה שלנו (להלן- ראש הממשלה והשרים) צריכים לדעת כיצד ואיך להעביר מסר לעולם כולו (להלן- הלקוחות). המדינה היא המוצר והעובדים (להלן - העם), כמו בכל ארגון, סומכים על המנהלים המשווקים את אותו המוצר, שיובילו אותם להצלחת הארגון שיחזיק שנים תוך רווחיות ושגשוג .
הנהלה בכל חברה צריכה להבין כי לפני שמשווקים מוצר לעולם עושים שיווק פנימי. מציגים את המוצר, את היכולות, את התוכן ואף רצוי להתייעץ לגבי הדרכים לשיווקו עם העובדים "הפשוטים". כך, השיתוף של ההנהלה עם העובדים במידע יוצר שקיפות המובילה לנאמנות דו-כיוונית .
נחזור לפרויקט המדינה- חברי הכנסת ב"ארגון" הם תעודת הזהות של המוצר והם אלו המאפיינים את דרך שיווקו לעולם כולו. אז לפני שיוצאים עם רעיונות והצהרות רצוי להתייעץ ולשתף את העם, או לפחות את הנציגים הזוטרים יותר של ההנהגה, ברעיונות אלו. אם כולנו נדע את המצע לכל רעיון, חוק, או החלטה גם אנחנו נוכל לשווק את הרעיון טוב יותר.
בחברה בריאה, ניהול משאבי אנוש נכון הוא תגמול העובדים - הצבת אתגרים מקצועיים, הכרזה על מסלולי ניהול וקידום לכל עובד המתאים לכך ועוד... רק אם המנגנון העצום הזה יעבוד נכון, אנחנו - העובדים (העם), נוכל לספק את המוצר המוגמר הטוב ביותר ללקוחות העולם כולו וכתוצאה מכך המוצר יימכר לכולם, מיתוגו יתפוס נפח בתודעה הרחבה וכל החלטה שתתקבל תיראה לכולם יותר הגיונית ונכונה.
אם לרגע אני יוצא מהציניות אני חושב שיש לנו את הכלים הנכונים. העם הישראלי יודע לשווק את עצמו היטב, הריי יש לנו ניסיון של כמה אלפי שנים... הנציגים שלנו לא מתחלפים אלא רק משנים כיסאות והניסיון שלהם... נו, כנראה הוא שווה משהו. מה שחסר פה הוא ידע מקצועי, יועצים נכונים, תוכנית שיווקית טובה והחשוב מכולם ש י ת ו ף העם. כך, גם אנחנו נוכל לדעת איך מתי ולמה להמליץ על מדינה שבסופו של דבר היא ארץ זבת חלב ודבש.
אלי סבג ,
תואר שני למנהלים (EMBA) במנהל עסקים של המכללה למנהל .
תואר שני (EMS) מה- City University of NY
עובד כ 9 שנים בהייטק , כיום מנהל שיווק ומכירות ארצי בחברה אמריקאית .
תואר שני למנהלים (EMBA) במנהל עסקים של המכללה למנהל .
תואר שני (EMS) מה- City University of NY
עובד כ 9 שנים בהייטק , כיום מנהל שיווק ומכירות ארצי בחברה אמריקאית .