קידום אתרים בזמני שנות ה90 היה הדבר הכי קל למקדמי אתרים (כמה מעוטים שלא היו), בסך הכל היו צריכים המקדמים להציב כמה מילות מפתח בתג הKEYWORDS, והנה אתר מקודם לראש רשימת החיפוש - גוגל ראו בזה עיקרון ראשוני והגיוני כמובן, אך גם לגלגל המציאו תוספות במשך השנים, כך גם אתרים חדשים בעולם התפתחו וגילו שיטות חדשות לקידום, לדעתי האישית גוגל התפתחו ושינו את רמת הפרמטרים עקב שיטות פסולות ומשונות של עולם קידום האתרים.
גוגל הבינו שבשיטות הישנות כולם משתמשים ואחרי הכול יש בסך הכל 10 מקומות בראש רשימת החיפוש, אם כך - הומצאו פטנטים שונים וחלקם גלויים וחלקם מוסווים למען קידום הגון.
דוגמא גלויה ומוכרת לכולם - PR (פייג' ראנק) מדד איכות של גוגל הנמדד 1-10 לכל עמוד ועמוד באינטרנט, PR לא נקבע לכל האתר כולו אלא לכל עמוד באתר עצמו, לפעמים עמוד ספציפי מקבל PR יותר גבוה משאר בהתאם לפרמטרים של הפייג' ראנק, אחד הפרמטרים המובנים בPR - כמה שיותר אתרים מפנים לאתר המקודם כך הPR גבוה, במידה והאתר המקשר רלוונטי לתחומינו ו/או אתר סמכותי מבחינת גוגל (אתר סמכותי = אתר ממשלתי, אקדמי וכו'...) הקישור מקבל כוח חזק יותר.
דוגמא לפרמטר נוסף בקידום - Phare Rank, גוגל נותן לנו בכל תוצאה בחיפוש שורת "מילים קשורות" כלומר גוגל מבין שמה שאנחנו מחפשים יכול להיות קשור לעוד כמה נושאים, דוגמא - חיפושנו את המילה "קפה", שורת המילים הקשורות תכיל "פודים לקפה" "מכונת קפה" ועוד...
במידה וחלק מן המילים הקשורות נמצאות באתר שעוסק ב"קפה" נמצא כשיר יותר ומתאים יותר לעמוד הראשון של גוגל, כמובן שיש פרמטרים נוספים שאנחנו לא תמיד מכירים אך כמו שגוגל המציאו פרמטרים חדשים כך עלינו על הסברי הפרמטרים הישנים והשונים.
קידום אתרים בגוגל הינו מקצוע חשוב, לפעמים חשוב יותר מכל משרד פרסום ויחסי ציבור, לא לזלזל חס וחלילה אך אחרי הכול, משרד יחסי ציבור חושף אותנו בעיני עולם ומלואו וכמובן בעיניי כל מי שרק עובר ליד שלטי החוצות, קוראי העיתונים ואפילו פרסומות החזקות בטלוויזיה, השאלה הנשאלת היא "האם אלו באמת הלקוחות שלי?"
כאשר אנחנו מקדמים אתר בעמוד הראשון בגוגל תחת (מינימום) כמות מחפשים של 10.000 אנשים,
זה אומר שכל אלו באמת חיפוש נושא רלוונטי לתחומי, לדעתי תמיד 10 לקוחות פוטנציאלים תמיד עדיפים על 100 לקוחות אקראיים.
גוגל הבינו שבשיטות הישנות כולם משתמשים ואחרי הכול יש בסך הכל 10 מקומות בראש רשימת החיפוש, אם כך - הומצאו פטנטים שונים וחלקם גלויים וחלקם מוסווים למען קידום הגון.
דוגמא גלויה ומוכרת לכולם - PR (פייג' ראנק) מדד איכות של גוגל הנמדד 1-10 לכל עמוד ועמוד באינטרנט, PR לא נקבע לכל האתר כולו אלא לכל עמוד באתר עצמו, לפעמים עמוד ספציפי מקבל PR יותר גבוה משאר בהתאם לפרמטרים של הפייג' ראנק, אחד הפרמטרים המובנים בPR - כמה שיותר אתרים מפנים לאתר המקודם כך הPR גבוה, במידה והאתר המקשר רלוונטי לתחומינו ו/או אתר סמכותי מבחינת גוגל (אתר סמכותי = אתר ממשלתי, אקדמי וכו'...) הקישור מקבל כוח חזק יותר.
דוגמא לפרמטר נוסף בקידום - Phare Rank, גוגל נותן לנו בכל תוצאה בחיפוש שורת "מילים קשורות" כלומר גוגל מבין שמה שאנחנו מחפשים יכול להיות קשור לעוד כמה נושאים, דוגמא - חיפושנו את המילה "קפה", שורת המילים הקשורות תכיל "פודים לקפה" "מכונת קפה" ועוד...
במידה וחלק מן המילים הקשורות נמצאות באתר שעוסק ב"קפה" נמצא כשיר יותר ומתאים יותר לעמוד הראשון של גוגל, כמובן שיש פרמטרים נוספים שאנחנו לא תמיד מכירים אך כמו שגוגל המציאו פרמטרים חדשים כך עלינו על הסברי הפרמטרים הישנים והשונים.
קידום אתרים בגוגל הינו מקצוע חשוב, לפעמים חשוב יותר מכל משרד פרסום ויחסי ציבור, לא לזלזל חס וחלילה אך אחרי הכול, משרד יחסי ציבור חושף אותנו בעיני עולם ומלואו וכמובן בעיניי כל מי שרק עובר ליד שלטי החוצות, קוראי העיתונים ואפילו פרסומות החזקות בטלוויזיה, השאלה הנשאלת היא "האם אלו באמת הלקוחות שלי?"
כאשר אנחנו מקדמים אתר בעמוד הראשון בגוגל תחת (מינימום) כמות מחפשים של 10.000 אנשים,
זה אומר שכל אלו באמת חיפוש נושא רלוונטי לתחומי, לדעתי תמיד 10 לקוחות פוטנציאלים תמיד עדיפים על 100 לקוחות אקראיים.