הפרסומאי שלך מציג לך סקיצה של שלט חוצות?
אתה יכול במספר צעדים פשוטים, להרוס את עבודתו, למרר את חייו, ולהפוך שלט חוצות מבריק לעוד פסל רחוב יקר ומיותר - והכל במו ידיך.
אמנה כאן מספר משפטים שתוכל להגיד לפרסומאי שלך כדי להרוס את עבודתו. אחרי כל משפט יבוא ההסבר למה, בעצם הוא כל-כך יתנגד.
למד, שנן, והיה מוכן לכל תשובה.
"יש עוד מלא מקום על השלט, בא נכניס גם את מספרי הטלפון של כל הסניפים, את כתובת אתר האינטרנט, וגם "נפתח מחדש בהנהלת ציון" ואם ישאר מקום - מבצע מיוחד".
לא. אין הרבה מקום על השלט. גודל השלט יחסית למרחק הקריאה דומה למודעת אינטשים בעיתון, בגודל קופסת סיגריות. הקטץ' הוא, שאת מה שכתוב על קופסת הסיגריות הזו צריך לקרוא בזמן של כ-2.5 שניות, ובד"כ - במהירות נסיעה של 50 קמ"ש או יותר.
זו הסיבה שאין להשתמש ביותר מ-3 אלמנטים בשלט (ויזואל, כותרת ומספר טלפון. או: צילום מוצר, מחיר וכותרת) ולא יותר מ-7 מילים. המחקרים מראים שאם יש יותר מילים או אלמנטים - הצופה לא מצליח לפענח את השלט ולמעשה מתעלם מכולו.
"הצבעים נראים לי צעקניים מדי. אולי תעשה משהו יותר יפה. חמותי הביא לי פרוספקט מדהים של מכון עיסוי ברומניה והם עשו את הלוגויים שלהם בבהיר על כל הרקע עם צל כזה עדין. זה נראה מאד איכותי".
הצבעים צריכים לשרת את המטרה. והמטרה היא קריאות גבוהה ואפשרות פיענוח מהירה. אם יש למוצר צבעים המזוהים איתו (אורנג', אינטרנט זהב, פלאפון, הוט, וכו') עדיף להשתמש בהם כדי שהשלט יזוהה מיד וישוייך ל"איזור" הנכון במוח של הצופה. מצד שני אסור לצבעוניות הזו לבוא על חשבון הקריאות. בשלט חוצות יש להשתמש בניגודיות (קונטרסט) גבוהה, להשתדל להמנע ממשחקי גוונים, מעברים, צללים רכים וכו'.
גם בבחירת הפונט ובקביעת הריווחים בין האותיות והשורות יש לזכור שהצופה חייב לצלם, לפענח ו"להבין" את השלט תוך 2.5 שניות. השלט צריך להיות ברור וקריא גם בתוכו, וגם ביחס לסביבה בה הוא מוצב.
"השם של המוצר לא בולט מספיק. תבליט לי את השם של המוצר, את הלוגו שלנו, ואת מספר הטלפון. וגם את הכתובת. ואת המחיר."
הרעיון בהבלטה הוא, שכאשר משהו מובלט - האחרים בולטים פחות. אי אפשר להבליט את הכל. נכון - הכל חשוב, אבל צריך להחליט מה חשוב, מה יותר חשוב, ומה הכי חשוב. מיקוד זה שם המשחק, או כמו שאומר רפי גינת: "פוקוס, פוקוס, פוקוס".
זכור, הפרסומאי שלך יתעקש על 5 כללים:
1. לא יותר מ-3 אלמנטים.
2. לא יותר מ-7 מילים.
3. צבעוניות קונטרסטית ורלוונטית.
4. היררכיה נכונה (חשוב, יותר חשוב, הכי חשוב).
5. מסרים קלים לפיענוח.
ואתה? אתה תמיד תוכל לשלוף לו: "אשתי הציעה שנעשה את הכל בגוונים של צהבהב (זה מאד הולך עכשיו), ואני כל כך רוצה לשמח אותה."
אתה יכול במספר צעדים פשוטים, להרוס את עבודתו, למרר את חייו, ולהפוך שלט חוצות מבריק לעוד פסל רחוב יקר ומיותר - והכל במו ידיך.
אמנה כאן מספר משפטים שתוכל להגיד לפרסומאי שלך כדי להרוס את עבודתו. אחרי כל משפט יבוא ההסבר למה, בעצם הוא כל-כך יתנגד.
למד, שנן, והיה מוכן לכל תשובה.
"יש עוד מלא מקום על השלט, בא נכניס גם את מספרי הטלפון של כל הסניפים, את כתובת אתר האינטרנט, וגם "נפתח מחדש בהנהלת ציון" ואם ישאר מקום - מבצע מיוחד".
לא. אין הרבה מקום על השלט. גודל השלט יחסית למרחק הקריאה דומה למודעת אינטשים בעיתון, בגודל קופסת סיגריות. הקטץ' הוא, שאת מה שכתוב על קופסת הסיגריות הזו צריך לקרוא בזמן של כ-2.5 שניות, ובד"כ - במהירות נסיעה של 50 קמ"ש או יותר.
זו הסיבה שאין להשתמש ביותר מ-3 אלמנטים בשלט (ויזואל, כותרת ומספר טלפון. או: צילום מוצר, מחיר וכותרת) ולא יותר מ-7 מילים. המחקרים מראים שאם יש יותר מילים או אלמנטים - הצופה לא מצליח לפענח את השלט ולמעשה מתעלם מכולו.
"הצבעים נראים לי צעקניים מדי. אולי תעשה משהו יותר יפה. חמותי הביא לי פרוספקט מדהים של מכון עיסוי ברומניה והם עשו את הלוגויים שלהם בבהיר על כל הרקע עם צל כזה עדין. זה נראה מאד איכותי".
הצבעים צריכים לשרת את המטרה. והמטרה היא קריאות גבוהה ואפשרות פיענוח מהירה. אם יש למוצר צבעים המזוהים איתו (אורנג', אינטרנט זהב, פלאפון, הוט, וכו') עדיף להשתמש בהם כדי שהשלט יזוהה מיד וישוייך ל"איזור" הנכון במוח של הצופה. מצד שני אסור לצבעוניות הזו לבוא על חשבון הקריאות. בשלט חוצות יש להשתמש בניגודיות (קונטרסט) גבוהה, להשתדל להמנע ממשחקי גוונים, מעברים, צללים רכים וכו'.
גם בבחירת הפונט ובקביעת הריווחים בין האותיות והשורות יש לזכור שהצופה חייב לצלם, לפענח ו"להבין" את השלט תוך 2.5 שניות. השלט צריך להיות ברור וקריא גם בתוכו, וגם ביחס לסביבה בה הוא מוצב.
"השם של המוצר לא בולט מספיק. תבליט לי את השם של המוצר, את הלוגו שלנו, ואת מספר הטלפון. וגם את הכתובת. ואת המחיר."
הרעיון בהבלטה הוא, שכאשר משהו מובלט - האחרים בולטים פחות. אי אפשר להבליט את הכל. נכון - הכל חשוב, אבל צריך להחליט מה חשוב, מה יותר חשוב, ומה הכי חשוב. מיקוד זה שם המשחק, או כמו שאומר רפי גינת: "פוקוס, פוקוס, פוקוס".
זכור, הפרסומאי שלך יתעקש על 5 כללים:
1. לא יותר מ-3 אלמנטים.
2. לא יותר מ-7 מילים.
3. צבעוניות קונטרסטית ורלוונטית.
4. היררכיה נכונה (חשוב, יותר חשוב, הכי חשוב).
5. מסרים קלים לפיענוח.
ואתה? אתה תמיד תוכל לשלוף לו: "אשתי הציעה שנעשה את הכל בגוונים של צהבהב (זה מאד הולך עכשיו), ואני כל כך רוצה לשמח אותה."
י' קורן הוא מנהל קריאטיב במשרדי פרסום כבר כ-20 שנה.
מרצה וכותב על פרסום, ועל קריאטיב בפרסום. מומחה בבניית מותגים, ובטיפול, שיקום ותחזוקת מותגים, פרסום ובניית קמפיינים ב-Google AdWords.
www.yudkoren.co.il
מרצה וכותב על פרסום, ועל קריאטיב בפרסום. מומחה בבניית מותגים, ובטיפול, שיקום ותחזוקת מותגים, פרסום ובניית קמפיינים ב-Google AdWords.
www.yudkoren.co.il