אימון ילדים והורים - יחד - הופכים חולשה לעוצמה.
אימון ילדים זו חוויה כי הילד בא עם תודעה פתוחה.
הרבה פחות צריבות, אכזבות או פחדים נטועים בנשמתו הרכה של הילד וגם אלו שכבר ניטעו טרם הספיקו לגדל את השורשים לעומק רב.
אימון ילדים הוא חוויה נהדרת גם להורים , גם לילדים וכמובן גם למאמן.
כשמגיע ילד עם פחד, חרדה, ממבחנים, מחברים, אנו יכולים לראות עד כמה הוא סגור.
יש כל מיני ומיני אפשרויות :
ילד יכול להיות סגור כי הוא מופנם או יכול לסגור את עצמו באמצעות דיבור יתר, יכול לסגור את עצמו באמצעות מעשים אשר יאמרו לסביבה אל תסמכו עליי, או מעשים שיאמרו לסביבתו, תיזהרו אני לא פרייר!
כשעובדים עם ילדים באימון לניווט התודעה מדהים לראות עד כמה הם מודעים למה שזרוע להם בתוך התודעה.
אנו משחקים עם הילד, מציירים, מטיילים. חלק מהתהליך הילד לבד, חלק מהתהליך ההורה והילד ביחד, חלק מהתהליך ההורה לבד.
אני משחקת עם הילד ודרך המשחק הילד מזהה ומספר לי, ממה הוא פוחד, כיצד הפחד מנהל אותו,
מה מעניין אותו.
היכולת של הילד למצוא את הערך המניע אותו אל עבר ההצלחות, הערך שמניע אותו לשמחת חיים, הערך שמניע אותו....
היכולת לזהות את הערך הזה היא מאוד גדולה, ומאוד משמעותית ליציאתו מהמצב אליו ניקלע, אך היא יותר משמעותית להמשך הדרך.....
ילד שמכיר היטב את הערכים האישיים המניעים אותו לפעולה, יוכל להתמיד במציאת פיתרונות גם בקשיים רבים בהמשך
"ערכים לבני האדם, הם כמו שורשים לעצים,
ללא שורשים עצים נופלים ברוחות סער עזות,
ללא ערכים בני אדם נופלים כשמכים בהם משברי הקיום "
(קרלוס ריילס)
התהליך עם ילדים יכול להיות מאוד מהיר
כי הזיהוי מהיר, ושורשי הפחד, הכאב, או החוסר, אינם עמוקים.
אך כאן באה המשימה האמיתית, של שינוי ההרגלים
לילד נדרשת עזרה של הוריו, התמסרות של ההורה עבור ילדו.
פעמים רבות מתפרשים לגמרי שונה מעשיהם של הוריהם
הילד מחבר למעשה מניע בראשו.
כילד עושה זאת הולכת ונבנית תיאוריה שלימה אצל הילד בהקשר ללמה, איך, ומדוע
הוריו מתנהגים אליו כך, ולמישהו אחר אחרת, ותמיד השאלה שלו וההצהרה שלו
כלפי עצמו תהיה " מה זה אומר עלי " ומכאן נוצרת התנהגות חדשה , מציאות חדשה.
היא אמנם מבוססת על מחשבה שהוצמדה באופן מקרי למעשה של הוריו,
ואילו היה משתף את הוריו בנושא - ההורה היה מספר לו את המניע האמיתי למעשה,
ובכך שרשרת שלימה של יצירת מציאות מעכבת הייתה או תהיה חדלה מלהתרחש בחייו של הילד. אך אם לא הופרח הקשר מקרי זה - הילד הופך לנער, ובסופו של דבר לאיש בוגר.
המושך לתוך חייו מציאות מעכבת.
אימון ילדים הוא מתנה של הורה לילד אשר כבר מצא את עצמו עם קשיי תקשורת ,
פחדים, חוסר הסתגלות.
אני רוצה לתת מס' דוגמאות להכרת מחשבות שהתקבעו בבית.
רכשו לעצמכם משחק מורכב כמו למשל היי קיוב - קוביות גאוניות ,או משחק כמו מבוך הקסם, או משחק הפירמידה הקטנה, אילו דוגמאות למשחקים המפעילים את התודעה.
שחקו עם הילד במשחקים שמפעילים את התודעה ומאלצים את הילד להתמודד עם רמות קושי, עם אכזבות. שחקו עם הילד וכתבו לעצמכם בצד את התגובות, את המילים, את הקיטורים.
אל תעירו לילד רק רשמו לעצמכם.
שחקו מס' פעמים ועשו טבלה אילו סוגי אירועים גורמים לילד לקטר, להתלונן, להתלהב. הניחו את מה שכתבתם בצד ואל תדברו עם הילד על כך ( אלו יהיו נתונים להמשך המשחק).
כעת בקשו מהילד שיכתוב עבורכם, את התגובות שלכם במהלך המשחקים הבאים.
שחקו מס' פעמים ושמישהו יכתוב את התגובות שלכם, בדיוק כמו שכתבתם עבור ילדכם
כעת רשמו לעצמכם כל תגובה איך היא מופיעה במציאות בתוך החיים .- כלומר:
בהקשר ליחסים בעבודה, בהקשר ליחסים עם ההורים שלכם ובהקשר ליחסים שלכם עם הכסף. אחרי שעשיתם את העבודה הזאת הראו לילד שלכם מה עשיתם וספרו לו אילו תובנות יש לכם לגבי עצמכם, לא לגביו.
כעת בחנו אם יש לו את הרצון גם לעשות רשימה זו גם עבורו.
אני רוצה להזכירכם : לא להגיד לו מי הוא, הוא ידע זאת בעצמו והפתרון שהוא יתן יפתיע גם אתכם
ומהירות היכולת שלו לשנות כשהוא ראה לבד את הפתרון, היא הרבה יותר גבוהה.
אני יודעת שקשה לנו לא לייעץ, להניח לו לעשות את העבודה בעצמו כי נדמה לנו שהוא קטן שהוא לא מבין, אני אגיד לכם בסודי סודות, מבלי שאף אחד ישמע , לגבי החיים שלו לגבי הבעיות והפחדים שהוא יצר בראשו, הוא המומחה הגדול ביותר. תאמינו בו הוא ימצא את הדרך לפתור את הפלונטר!
כשאני מקשיבה להם מספיק זמן הם מביאים את הפתרון ובד"כ הפתרונות שלם עובדים מצוין.
זאת ועוד- הרבה יותר קל להם להתמיד ולשמור על הפתרון שרכשו בעצמם כי הם יודעים את ההיגיון, כי הוא מרגש אותם כי דרך העבודה, על חיזוק השרירים התודעתיים בדרך אל הפתרון היא כיפית, היא תמיד סוג של משחק, היא תמיד בזווית שהם אוהבים, הנכונה להם
לכן אני מציעה לכם לנסות ואם אתם נתקלים בקושי, כתבו לי למייל ואני אענה, ואשמח לסייע.
אימון ילדים זו חוויה כי הילד בא עם תודעה פתוחה.
הרבה פחות צריבות, אכזבות או פחדים נטועים בנשמתו הרכה של הילד וגם אלו שכבר ניטעו טרם הספיקו לגדל את השורשים לעומק רב.
אימון ילדים הוא חוויה נהדרת גם להורים , גם לילדים וכמובן גם למאמן.
כשמגיע ילד עם פחד, חרדה, ממבחנים, מחברים, אנו יכולים לראות עד כמה הוא סגור.
יש כל מיני ומיני אפשרויות :
ילד יכול להיות סגור כי הוא מופנם או יכול לסגור את עצמו באמצעות דיבור יתר, יכול לסגור את עצמו באמצעות מעשים אשר יאמרו לסביבה אל תסמכו עליי, או מעשים שיאמרו לסביבתו, תיזהרו אני לא פרייר!
כשעובדים עם ילדים באימון לניווט התודעה מדהים לראות עד כמה הם מודעים למה שזרוע להם בתוך התודעה.
אנו משחקים עם הילד, מציירים, מטיילים. חלק מהתהליך הילד לבד, חלק מהתהליך ההורה והילד ביחד, חלק מהתהליך ההורה לבד.
אני משחקת עם הילד ודרך המשחק הילד מזהה ומספר לי, ממה הוא פוחד, כיצד הפחד מנהל אותו,
מה מעניין אותו.
היכולת של הילד למצוא את הערך המניע אותו אל עבר ההצלחות, הערך שמניע אותו לשמחת חיים, הערך שמניע אותו....
היכולת לזהות את הערך הזה היא מאוד גדולה, ומאוד משמעותית ליציאתו מהמצב אליו ניקלע, אך היא יותר משמעותית להמשך הדרך.....
ילד שמכיר היטב את הערכים האישיים המניעים אותו לפעולה, יוכל להתמיד במציאת פיתרונות גם בקשיים רבים בהמשך
"ערכים לבני האדם, הם כמו שורשים לעצים,
ללא שורשים עצים נופלים ברוחות סער עזות,
ללא ערכים בני אדם נופלים כשמכים בהם משברי הקיום "
(קרלוס ריילס)
התהליך עם ילדים יכול להיות מאוד מהיר
כי הזיהוי מהיר, ושורשי הפחד, הכאב, או החוסר, אינם עמוקים.
אך כאן באה המשימה האמיתית, של שינוי ההרגלים
לילד נדרשת עזרה של הוריו, התמסרות של ההורה עבור ילדו.
פעמים רבות מתפרשים לגמרי שונה מעשיהם של הוריהם
הילד מחבר למעשה מניע בראשו.
כילד עושה זאת הולכת ונבנית תיאוריה שלימה אצל הילד בהקשר ללמה, איך, ומדוע
הוריו מתנהגים אליו כך, ולמישהו אחר אחרת, ותמיד השאלה שלו וההצהרה שלו
כלפי עצמו תהיה " מה זה אומר עלי " ומכאן נוצרת התנהגות חדשה , מציאות חדשה.
היא אמנם מבוססת על מחשבה שהוצמדה באופן מקרי למעשה של הוריו,
ואילו היה משתף את הוריו בנושא - ההורה היה מספר לו את המניע האמיתי למעשה,
ובכך שרשרת שלימה של יצירת מציאות מעכבת הייתה או תהיה חדלה מלהתרחש בחייו של הילד. אך אם לא הופרח הקשר מקרי זה - הילד הופך לנער, ובסופו של דבר לאיש בוגר.
המושך לתוך חייו מציאות מעכבת.
אימון ילדים הוא מתנה של הורה לילד אשר כבר מצא את עצמו עם קשיי תקשורת ,
פחדים, חוסר הסתגלות.
אני רוצה לתת מס' דוגמאות להכרת מחשבות שהתקבעו בבית.
רכשו לעצמכם משחק מורכב כמו למשל היי קיוב - קוביות גאוניות ,או משחק כמו מבוך הקסם, או משחק הפירמידה הקטנה, אילו דוגמאות למשחקים המפעילים את התודעה.
שחקו עם הילד במשחקים שמפעילים את התודעה ומאלצים את הילד להתמודד עם רמות קושי, עם אכזבות. שחקו עם הילד וכתבו לעצמכם בצד את התגובות, את המילים, את הקיטורים.
אל תעירו לילד רק רשמו לעצמכם.
שחקו מס' פעמים ועשו טבלה אילו סוגי אירועים גורמים לילד לקטר, להתלונן, להתלהב. הניחו את מה שכתבתם בצד ואל תדברו עם הילד על כך ( אלו יהיו נתונים להמשך המשחק).
כעת בקשו מהילד שיכתוב עבורכם, את התגובות שלכם במהלך המשחקים הבאים.
שחקו מס' פעמים ושמישהו יכתוב את התגובות שלכם, בדיוק כמו שכתבתם עבור ילדכם
כעת רשמו לעצמכם כל תגובה איך היא מופיעה במציאות בתוך החיים .- כלומר:
בהקשר ליחסים בעבודה, בהקשר ליחסים עם ההורים שלכם ובהקשר ליחסים שלכם עם הכסף. אחרי שעשיתם את העבודה הזאת הראו לילד שלכם מה עשיתם וספרו לו אילו תובנות יש לכם לגבי עצמכם, לא לגביו.
כעת בחנו אם יש לו את הרצון גם לעשות רשימה זו גם עבורו.
אני רוצה להזכירכם : לא להגיד לו מי הוא, הוא ידע זאת בעצמו והפתרון שהוא יתן יפתיע גם אתכם
ומהירות היכולת שלו לשנות כשהוא ראה לבד את הפתרון, היא הרבה יותר גבוהה.
אני יודעת שקשה לנו לא לייעץ, להניח לו לעשות את העבודה בעצמו כי נדמה לנו שהוא קטן שהוא לא מבין, אני אגיד לכם בסודי סודות, מבלי שאף אחד ישמע , לגבי החיים שלו לגבי הבעיות והפחדים שהוא יצר בראשו, הוא המומחה הגדול ביותר. תאמינו בו הוא ימצא את הדרך לפתור את הפלונטר!
כשאני מקשיבה להם מספיק זמן הם מביאים את הפתרון ובד"כ הפתרונות שלם עובדים מצוין.
זאת ועוד- הרבה יותר קל להם להתמיד ולשמור על הפתרון שרכשו בעצמם כי הם יודעים את ההיגיון, כי הוא מרגש אותם כי דרך העבודה, על חיזוק השרירים התודעתיים בדרך אל הפתרון היא כיפית, היא תמיד סוג של משחק, היא תמיד בזווית שהם אוהבים, הנכונה להם
לכן אני מציעה לכם לנסות ואם אתם נתקלים בקושי, כתבו לי למייל ואני אענה, ואשמח לסייע.
אילת שלום
מאסטר לאימון התודעה
מנהלת הדרכה
sunvision-מאמנים לניווט התודעה.
טל' 03-5711882,054-7998799
http://www.sunvision-israel.com
shalomayelet@gmail.com
מאסטר לאימון התודעה
מנהלת הדרכה
sunvision-מאמנים לניווט התודעה.
טל' 03-5711882,054-7998799
http://www.sunvision-israel.com
shalomayelet@gmail.com