כל נער/ה רוצה 10 במתמטיקה !!
מבחני הבגרות והמייצב מראים, שהמצב לא טוב בתחום זה.
למרות עובדות סטטיסטיות אלו, מסתבר שהנוער יודע מתמטיקה!!
אני לא התבלבלתי - הנוער יודע מתמטיקה.
אם כך למה הם לא מצליחים להפוך את הידע במתמטיקה, להיות גם ציון 10?
כל נער רוצה 10 במתמטיקה, אבל משהו בתהליך, אי שם בדרך השתבש.
איך שהוא אחוז גבוה מהנערים והנערות לא מצליחים ליצור את המתמטיקה ברמה של 10, ברמה של מצוינות.
מהניסיון הנצבר שלנו, מסתבר שהנוער כן יודע מתמטיקה, אני לא טועה. הוא יודע אבל פוחד....
שני אלמנטים גורמים לחוסר הצלחה של הנוער במתמטיקה:
הם גם פוחדים, והם גם חסרים.
פירוש בעברית בבקשה??!!
פוחדים:
הפירוש בעברית הוא שהנוער פיתח פחדים ואפילו חרדות מהמקצוע הזה (דרך אגב ברור לנו שחלק מהנוער פיתח פחדים גם ממקצועות אחרים), כשאני אומרת חרדות אני מתכוונת:
נוער שנמצא לפני בחינות, אינו יכול לישון בלילה, לעיתים חש יובש בפה בזמן הבחינה, כאבי ראש או בחילות ביום הבחינה ו/או בזמן התרגולים, לעיתים ישנה תחושת הזעת יתר, כשעוסקים בתרגול.
לעיתים הם מתכננים ללמוד ולהתכונן, אבל בפועל הם בורחים לדבר אחר, כאילו משהו מונע או גורם להם לאבד את המציאות לרגע והנער/ה מוצא/ת את עצמו עסוק בדבר אחר, למרות שתכנן והתכונן ללמוד היום מתמטיקה.
אין צורך לעסוק בפרשנות של למה... הם פתחו את הפחדים הללו, אנו עוסקים בדרך ליצור / לגרום לפחדים הללו להתרכך ולהעלם להם לאט, לאט...
כשאמרתי חסרים למה התכוונתי:
מהניסיון הנצבר שלנו - כשאנחנו מזמינים את הנוער ללמוד מתמטיקה,
אנחנו הופכים את היוצרות ומבקשים מהם ללמד מתמטיקה, למה?
כי הם יודעים. הם כבר למדו מתמטיקה, הם היו בכיתה,
להפתעת כולם ( התלמידים המורים וההורים) מסתבר שהם בהחלט יודעים.
כשמתחיל קורס ההכנה ל-10 במתמטיקה.
אני מבקשת מכולם לחזור לנקודת ההתחלה, לחזור לבסיס.
כמו בכל משחק יש צורך לחזור לבסיס.
אנחנו בונים ביחד כללים למשחק, הסכמים ברורים המתהווים לכללים ברורים.
מתמטיקה זה משחק!!!!
משחק מרתק, משחק שאין אדם שלא מתלהב ממנו, זהו משחק של סולמות וחבלים משודרג, משחק שהוא חוויה מגניבה.
כשאנחנו משחקים את משחק המצוינות במתמטיקה:
אנחנו לומדים להיות 10 במתמטיקה.
אנחנו לומדים, את הדרך לשחק את משחק המצוינות בחיים.
דרך המשחק במתמטיקה אנחנו מפתחים אצל הנוער:
? הרגלי למידה:
o הרגלי עמידה בכללי משחק.
? הרגלי הצלחה:
o הרגלי עמידה בתנאי המשחק למרות שלפעמים קשה.
o הרגלי התמודדות עם ההצלחה.
o הרגלי התמודדות עם שכרון ההצלחה.
o הרגלי התמודדות עם הפסקת התרגול, בעקבות ההצלחה (עליה בסולם והישארות למעלה).
? הרגלי מצוינות:
o הרגלי עמידה בתנאי המשחק למרות שלפעמים נכשלים, נופלים ומאבדים נקודות, הרגלי נפילה בחבלים.
? הרגלי התמדה:
o הרגלי עמידה בתנאי המשחק, גם כשמחליטים שנימאס, שלא מתחשק לי להמשיך לשחק, גם כשמתחשק לי לצאת ל"הפסקה" מהמשחק).
o הרגלי מציאת פתרונות:
o במשחק המתמטיקה אנו מוצאים את עצמנו מול קשיי המשחק, מול החלקים החסרים בפאזל.
o לעיתים חסרים חלקים, שברור לנו, כיצד ניתן למצוא את נוסחת החיפוש.
o ולעיתים איננו יודעים את נוסחת החיפוש. כאן נדרשת יכולת חדשה יכולת הנמצאת בכל אחד ואחת מהנערים, אך היא לא פותחה. כדי להיות מצוין במתמטיקה יש צורך לפתחה.
? בעצם כדי להיות מצוין בכל דבר אנו נדרשים ליכולת זו.
? אם כך כדי להיות מצוין במתמטיקה, כדי להיות 10 - במתמטיקה.
? אנו נדרשים להיות 10 - בהרגלי עמידה בכללי משחק החיים, משחק הלמידה.
אתם הנוער - מוזמנים להצליח.
אתם ההורים - מוזמנים לתמוך, לפרגן ולסמוך עליהם כי יצליחו.
.
הלמידה בקבוצות קטנות מאוד !!!
נא לקבוע פגישת התאמה, למסגרת ההתחייבות ולקבוצה המתאימה.
ההצלחה נמצאת בתודעה,
התודעה תאיר לך את הדרך להצלחה.
התוכנית כוללת ליווי עד הבחינה וכוללת ימים מרוכזים בתקופת ההכנה לבחינות הבגרות קיץ או חורף.
אילת שלום
מאסטר לאימון התודעה
התמחות באימון נוער להצלחה בבגרויות במתמטיקה.
sunvision-מאמנים לניווט התודעה.
טל' 03-5711882,054-7998799
http://www.sunvision-israel.com
shalomayelet@gmail.com
מאסטר לאימון התודעה
התמחות באימון נוער להצלחה בבגרויות במתמטיקה.
sunvision-מאמנים לניווט התודעה.
טל' 03-5711882,054-7998799
http://www.sunvision-israel.com
shalomayelet@gmail.com