אחד הענפים המקוונים המתפתחים ביותר הוא ענף התיירות הכולל בתוכו, טיסות, חבילות נופש וטיולים מאורגנים לחו"ל.
טיול מאורגן לחו"ל הפך עם השנים למצרך מבוקש ביותר, התחרות בין החברות גדלה ומי שאמור להרוויח מכך הוא הצרכן.
טיולים מאורגנים מתחלקים לקטגוריות שונות, טיולי משפחות, טיולי בר מצווה, טיולים לשומרי מסורת, טיולים לדוברי רוסית, המגוון רחב מאד ומאפשר לכל מי שמעוניין בטיול מאורגן למצוא את הטיול המתאים ביותר עבורו.
אתרי האינטרנט מתפתחים ומנסים לספק את כל המידע הרלבנטי, אין כמעט יעד שהמידע עבורו איננו זמין, החל מאירופה וארצות הברית ועד לוייטנאם זנזיבר וטיבט, הגלובוס מכוסה.
מארגני הטיולים עושים מאמצים כדי לספק את הצרכים של הלקוחות שלהם ולספק להם את כל הפרטים עבור היעד הנבחר, טיול מאורגן לחו"ל יכול להבטיח שאפילו במספר ימים מועט ההספק של המטיילים יהיה גבוה, לעיתים גבוה וממצה בהרבה מאלו שבוחרים בטיול עצמאי.
מכיוון שהמידע הפך כה נגיש אחד הנושאים היחידים שיכול להבדיל חברה כזו מאחרת היא איכות ההדרכה לה זוכים המטיילים.
בנושא זה נכונה לי הפתעה, החברות השונות מספקות כמעט כל מידע אפשרי, החל ממסלול הטיול ועד לזמני הנחיתות אבל מהחיפושים שערכתי לא מצאתי מידע לגבי המדריכים והמדריכות שיתלוו אל הטיול.
בהלך הרוח המאפיין את התקופה הנוכחית אחד הדברים המרכזיים שמבדילים בין חברה אחת לאחרת הוא ההון האנושי. איכות ההדרכה מקבילה בעיני לאיכות השירות במסעדה, במקרה והמלצר איננו עושה את עבודתו נאמנה הלקוח יבחר בפעם הבאה במסעדה אחרת גם אם האוכל היה מצוין.
אם אני הייתי בוחר טיול מאורגן, עבורי או עבור אדם קרוב אלי, אחד הדברים החשובים ביותר לגביהם הייתי רוצה לקבל מידע הוא המדריך או המדריכה שיובילו אותי בטיול.
המבחר הגדול והאפשרויות הרבות הפכו את הלקוח לבעל ידע רב יותר ודרישותיו בהתאם.
חברות המכבדות את עצמן ישקיעו בתחום ההדרכה משאבים רבים על מנת לבחור את המדריכים הטובים ביותר, בתקופה בה המידע זמין עבור כל אחד הופך ההון האנושי למשמעותי הרבה יותר.
לטעמי לא ירחק היום בו הלקוח יקבל את החלטתו בעיקר על סמך המידע בנוגע למדריך ולא רק לפי היעד והמחיר.