בישראל קיימות מספר חברות לפיתוח עסקי ומספר רב של יועצים אסטרטגים המלווים את תהליכי פיתוח מערך השיווק בחברות רבות במשק.
ייעוץ עסקי מצריך השקעה לא קטנה בתהליך (תלוי בחברה המייעצת ובאיכות היועצים), מחירו של פרויקט לייעוץ אסטרטגי נע בין כמה עשרות אלפי שקלים למאות אלפי דולרים, לעיתים נדרשת תקופת זמן ארוכה על מנת לראות את השפעותיו של הייעוץ ולדעת האם הצליח.
יעוץ אסטרטגי הוא איננו יעוץ ארגוני, יעוץ ארגוני עוסק בעיקר במבנה הארגוני המתאים ובאווירה בארגון ופחות בצד העסקי כלכלי של החברה.
התהליך עצמו אורך מספר חודשים, במהלך תקופת זמן זו חולש צוות הייעוץ על החברה הנבדקת ומנסה לקבל כמה שיותר מידע וסטטיסטיקה מכל דוח אפשרי, לאחר ניתוח הפרטים ובהתאם למצב בשוק מנוסח קו אסטרטגי עסקי המומלץ לחברה.
בישראל קיימות מספר חברות, וותיקות וחדשות, חברות ייעוץ בינלאומיות וחברות ישראליות הפועלות בארץ, אם כי חלקן כבר מתחילות להתפתח מחוץ לגבולות ישראל.
בחירת חברה לייעוץ שיווקי קשורה במספר רב של שיקולים, חברות בינלאומיות בדרך כלל ידרשו מחירים גבוהים יותר בהסתמך על המוניטין ועל ההכרות שלה עם השוק הגלובלי בהתאם לניסיון הרב שצברה, רוב הסיכויים שחברה מובילה כבר יעצה בעבר כמעט לכל סוג חברה אפשרי.
הדרישות הכספיות של חברות ישראליות הן קטנות יותר, הן מסתמכות על הכרות מעמיקה עם השוק הישראלי על צרכיו המיוחדים.
חשיבות החברה היא ברורה, אבל בסופו של דבר ההון האנושי הוא זה שיקבע את איכות הייעוץ ואת הסיכויים להצלחתו, קחו בחשבון שהנציגים שיגיעו לפגישות הראשוניות אתכם לא בהכרח יהיו אלו שיטפלו בתיק שלכם, בררו לגבי מי שיעסוק ישירות בייעוץ, כמו בכל סוג של טיפול מדובר בהליך הדדי ואיכות התקשורת בניכם ובין החברה שבחרתם היא משמעותית ביותר.