התפיסה הארגונית של CRM היא לא רק שימוש בטכנולוגיה היא תפיסה ארגונית שלמה המציבה את הלקוח בראש הפרמידה ומעניקה לו את מלוא החשיבות. חברה המטמיעה תוכנת CRM יוצרת הרתמות של כל יחידות החברה לפעילות ממוקדת סביבה הלקוח.
הצורך בהטמעת מערכת CRM נובע מהעובדה שהשוק משתנה כל הזמן והופך להיות יותר ויותר תחרותי , ובנוסף לכך יש עליה מתמידה בכוחו של הלקוח, כל חברה מבינה היום יש צורך ליצור קבוצה של לקוחות נאמנים , חברות רבות יודעות כבר מזמן ששימור לקוח קיים הוא זול הרבה יותר מחיפוש אחר לקוחות חדשים, מכירה של מוצר חדש ללקוח חדש תהיה רווחית פחות מאשר מכירה של מוצר חדש ללקוח קיים ונאמן ,
מערכת CRM מאפשרת לארגונים שלמים לזהות מיהם הלקוחות שעומדים לנטוש, מיהם הלקוחות הנאמנים והמרוצים, ומיהם הלקוחות שיש להם פוטנציאל לבצע רכישות גדולות שיכניסו לחברה רווחים גדולים?
חברה שמטמיעה תוכנת CRM אינה מטמיעה רק תוכנה, היא צריכה להכשיר את עובדי החברה לנהל קשרי לקוחות בצורה טובה יותר ומקצועית יותר, היא משנה את כל תרבות הארגון ויוצרת אסטרטגיה ארגונית חדשה. .CRM מאפשרת לארגון כולו להגיע למצב שבו כל עובדי החברה הן ממחלקת שירות והן ממחלקת מכירות יודעים הכל על כל לקוח ולקוח שמגיע, ויודעים גם הכל על השוק, (מהם המוצרים הנמכרים וכד') ובהתאם לכך יוצרים הצלבה בין צרכי הלקוח הספציפי לבין מה שהחברה מסוגלת למכור לו.
כתוצאה מהתהליך הארגוני הזה יש עליה במספר הלקוחות הנאמנים , יש מספר מצומצם של לקוחות בלתי מרוצים, עליה במכירות והפחתה של עלויות השיווק ,משום שהשיווק הופך להיות שיווק אישי וממוקד ולא שיווק המוני . וכתוצאה מכל התהליכים הללו ביחד נוצרת רווחיות גדולה לחברה והיא מצליחה להיות רווחית יותר מהחברות המתחרות.
חברות המשתמשות בתוכנת CRM יוצרות לעצמן מועדון לקוחות נאמן ומסור שממשיך להשתמש בשירותי החברה לאורך זמן ושומר על מכירות החברה ועל רווחיות החברה.
כדי לשמור על מועדון לקוחות נאמן צריכים עובדי מחלקת שירות לדעת מיהם בדיוק הלקוחות הנאמנים שיש לשמר אותם ומיהם הלקוחות שעומדים לנטוש וכדאי לפנות אליהם ולהציע להם הצעות כדאיות שיגרמו להם להיות מרוצים מהחברה ולהמשיך להשתמש בשירותי החברה.
לסיכום ניתן לומר שבעזרת CRM מחלקות השירות, המכירות והשיווק מתמקצעות ופועלות בשיתופיות מלאה שמאפשרת לקוחות נאמנים, מכירה של מוצרים שנמכרים, ושיווק בעלויות נמוכות.
הצורך בהטמעת מערכת CRM נובע מהעובדה שהשוק משתנה כל הזמן והופך להיות יותר ויותר תחרותי , ובנוסף לכך יש עליה מתמידה בכוחו של הלקוח, כל חברה מבינה היום יש צורך ליצור קבוצה של לקוחות נאמנים , חברות רבות יודעות כבר מזמן ששימור לקוח קיים הוא זול הרבה יותר מחיפוש אחר לקוחות חדשים, מכירה של מוצר חדש ללקוח חדש תהיה רווחית פחות מאשר מכירה של מוצר חדש ללקוח קיים ונאמן ,
מערכת CRM מאפשרת לארגונים שלמים לזהות מיהם הלקוחות שעומדים לנטוש, מיהם הלקוחות הנאמנים והמרוצים, ומיהם הלקוחות שיש להם פוטנציאל לבצע רכישות גדולות שיכניסו לחברה רווחים גדולים?
חברה שמטמיעה תוכנת CRM אינה מטמיעה רק תוכנה, היא צריכה להכשיר את עובדי החברה לנהל קשרי לקוחות בצורה טובה יותר ומקצועית יותר, היא משנה את כל תרבות הארגון ויוצרת אסטרטגיה ארגונית חדשה. .CRM מאפשרת לארגון כולו להגיע למצב שבו כל עובדי החברה הן ממחלקת שירות והן ממחלקת מכירות יודעים הכל על כל לקוח ולקוח שמגיע, ויודעים גם הכל על השוק, (מהם המוצרים הנמכרים וכד') ובהתאם לכך יוצרים הצלבה בין צרכי הלקוח הספציפי לבין מה שהחברה מסוגלת למכור לו.
כתוצאה מהתהליך הארגוני הזה יש עליה במספר הלקוחות הנאמנים , יש מספר מצומצם של לקוחות בלתי מרוצים, עליה במכירות והפחתה של עלויות השיווק ,משום שהשיווק הופך להיות שיווק אישי וממוקד ולא שיווק המוני . וכתוצאה מכל התהליכים הללו ביחד נוצרת רווחיות גדולה לחברה והיא מצליחה להיות רווחית יותר מהחברות המתחרות.
חברות המשתמשות בתוכנת CRM יוצרות לעצמן מועדון לקוחות נאמן ומסור שממשיך להשתמש בשירותי החברה לאורך זמן ושומר על מכירות החברה ועל רווחיות החברה.
כדי לשמור על מועדון לקוחות נאמן צריכים עובדי מחלקת שירות לדעת מיהם בדיוק הלקוחות הנאמנים שיש לשמר אותם ומיהם הלקוחות שעומדים לנטוש וכדאי לפנות אליהם ולהציע להם הצעות כדאיות שיגרמו להם להיות מרוצים מהחברה ולהמשיך להשתמש בשירותי החברה.
לסיכום ניתן לומר שבעזרת CRM מחלקות השירות, המכירות והשיווק מתמקצעות ופועלות בשיתופיות מלאה שמאפשרת לקוחות נאמנים, מכירה של מוצרים שנמכרים, ושיווק בעלויות נמוכות.
ברק CRM - תוכנה לניהול לקוחות וניהול שירות - משמשת לניהול משימות שונות :ניהול מכירות, ניהול שירות- Help desk , ניהול משרד, ניהול משימות, איסוף שעות, ארכיון ארגוני ממוחשב, שיתוף דוא"ל ויומנים ועוד...
ברק CRM מאגדת את נתוני הלקוחות (מאפיינים, מסמכים, פעילויות, מוצרים, שעות) בצורה יעילה ומהירה,ומאפשרת גישה מהירה לצורך הכנסת נתונים או צפייה בנתוני הארגון בחתך הלקוחות / ספקים / מחלקות /עובדים.
ברק CRM מאגדת את נתוני הלקוחות (מאפיינים, מסמכים, פעילויות, מוצרים, שעות) בצורה יעילה ומהירה,ומאפשרת גישה מהירה לצורך הכנסת נתונים או צפייה בנתוני הארגון בחתך הלקוחות / ספקים / מחלקות /עובדים.