תוכנת CRM היא תוכנת מחשב שנבנתה בהתאם לצרכים השונים של עסקים וחברות שמעונינים לנהל מערכת קשרי לקוחות אפקטיבית ויעילה עבור הארגון שלהם.
התפריטים והשדות שמופיעים בתוכנת CRM קשורים לכמה תחומי עבודה בעסק שהם בעיקר , שירות, מכירות ושיווק.
תוכנת ה-CRM היא בעצם בסיס נתונים ענק שיוצר תעודת זהות לכל אחד מהלקוחות של הארגון, ומאפשר לארגון לנהל מערכת יחסים שלמה עם כל לקוח ולקוח בהתאם לצרכים המשתנים של הלקוח ולמאפיינים המשתנים של הלקוח.
ייעודו של ה-CRM הוא להיות אחראי על כל הפעילות השיווקית , המכירתית והשירותית שקיימת בארגון.
קיימות היום תוכנות CRM שונות שמטרתן לאפשר ניהול קשרי לקוחות איכותי ויעיל , באמצעות התוכנות הללו ניתן להביט מבט כולל של 360 מעלות על כל הפעולות של הלקוחות השונים ועל פעולות הארגון שנעשו בהתאם לכך.
אז מה יכולה לעשות חברה הפועלת בעזרת תוכנת CRM?
מכירות:
* איסוף מידע על כמות המכירות שבוצעו בהשוואה לכמות הלידים (התענינות של הלקוח) , עריכת השוואה כמותית בין כמות המכירות שביצע כל איש מכירות, מעקב אחר לידים נכנסים ואחר ההתפתחות של כל ליד וליד, השקעת הזמן במכירות ללקוחות רציניים וצמצום הזמן המושקע במכירות ללקוחות לא רציניים
שירות:
* מעקב אחר אנשי השירות, איסוף מידע על תלונות של לקוחות בנוגע לרמת השירותיות, ניהול מעקב אחר הזמן שהשקיעו אנשי השירות, בדיקת מצב לקוחות כמה לקוחות מרוצים מהשירות וכמה לא? , ואיסוף מידע חשוב המגיע מאנשי במכירות שיש להם מגע ישיר עם הלקוחות. .
שיווק
* איסוף מידע לגבי קמפיינים שיווקים של החברות המתחרות, איסוף מידע לגבי מוצרים מבוקשים, ביצוע קמפיינים שיווקים ממוקדים לקבוצות צרכנים ממוקדת, בחירת ערוצי פרסום שיש להם עדיפות בקרב הצרכנים.
אלו הם רק חלק מהפעולות שניתן לנקוט כאשר יש בידינו מערכת CRM חכמה שמאפשרת לנו לנהל מדיניות שירותית, מכירתית ושיווקית שמותאמת לבסיס המידע שנוצר בארגון.
התפריטים והשדות שמופיעים בתוכנת CRM קשורים לכמה תחומי עבודה בעסק שהם בעיקר , שירות, מכירות ושיווק.
תוכנת ה-CRM היא בעצם בסיס נתונים ענק שיוצר תעודת זהות לכל אחד מהלקוחות של הארגון, ומאפשר לארגון לנהל מערכת יחסים שלמה עם כל לקוח ולקוח בהתאם לצרכים המשתנים של הלקוח ולמאפיינים המשתנים של הלקוח.
ייעודו של ה-CRM הוא להיות אחראי על כל הפעילות השיווקית , המכירתית והשירותית שקיימת בארגון.
קיימות היום תוכנות CRM שונות שמטרתן לאפשר ניהול קשרי לקוחות איכותי ויעיל , באמצעות התוכנות הללו ניתן להביט מבט כולל של 360 מעלות על כל הפעולות של הלקוחות השונים ועל פעולות הארגון שנעשו בהתאם לכך.
אז מה יכולה לעשות חברה הפועלת בעזרת תוכנת CRM?
מכירות:
* איסוף מידע על כמות המכירות שבוצעו בהשוואה לכמות הלידים (התענינות של הלקוח) , עריכת השוואה כמותית בין כמות המכירות שביצע כל איש מכירות, מעקב אחר לידים נכנסים ואחר ההתפתחות של כל ליד וליד, השקעת הזמן במכירות ללקוחות רציניים וצמצום הזמן המושקע במכירות ללקוחות לא רציניים
שירות:
* מעקב אחר אנשי השירות, איסוף מידע על תלונות של לקוחות בנוגע לרמת השירותיות, ניהול מעקב אחר הזמן שהשקיעו אנשי השירות, בדיקת מצב לקוחות כמה לקוחות מרוצים מהשירות וכמה לא? , ואיסוף מידע חשוב המגיע מאנשי במכירות שיש להם מגע ישיר עם הלקוחות. .
שיווק
* איסוף מידע לגבי קמפיינים שיווקים של החברות המתחרות, איסוף מידע לגבי מוצרים מבוקשים, ביצוע קמפיינים שיווקים ממוקדים לקבוצות צרכנים ממוקדת, בחירת ערוצי פרסום שיש להם עדיפות בקרב הצרכנים.
אלו הם רק חלק מהפעולות שניתן לנקוט כאשר יש בידינו מערכת CRM חכמה שמאפשרת לנו לנהל מדיניות שירותית, מכירתית ושיווקית שמותאמת לבסיס המידע שנוצר בארגון.
ברק CRM - תוכנה לניהול לקוחות וניהול שירות - משמשת לניהול משימות שונות :ניהול מכירות, ניהול שירות- Help desk , ניהול משרד, ניהול משימות, איסוף שעות, ארכיון ארגוני ממוחשב, שיתוף דוא"ל ויומנים ועוד...
ברק CRM מאגדת את נתוני הלקוחות (מאפיינים, מסמכים, פעילויות, מוצרים, שעות) בצורה יעילה ומהירה,ומאפשרת גישה מהירה לצורך הכנסת נתונים או צפייה בנתוני הארגון בחתך הלקוחות / ספקים / מחלקות /עובדים.
ברק CRM מאגדת את נתוני הלקוחות (מאפיינים, מסמכים, פעילויות, מוצרים, שעות) בצורה יעילה ומהירה,ומאפשרת גישה מהירה לצורך הכנסת נתונים או צפייה בנתוני הארגון בחתך הלקוחות / ספקים / מחלקות /עובדים.