הנציבות האירופית ביקשה באופן רשמי מאוסטריה לשנות את תקנות המס שלה המתייחסות למינוי נציגים כספיים. הנציבות טוענת כי החוקים הדורשים מקרנות השקעה, קרנות נדל"ן ומוסדות אשראי זרים למנות נציג כספי גורמים ליחס מפלה. כמו כן הנציבות אינה רואה בעין יפה את האיסור על מוסדות אשראי ורואי חשבון ציבוריים מורשים זרים להתמנות כנציגים כספיים עבור משקיעים בקרן השקעה או בקרן נדל"ן, והיא רואה בחוקים הללו כמנוגדים לחופש אספקת השירותים.
הבקשה הרשמית הוגשה כדעה מנומקת (השלב השני בהליך ההפרה לפי סעיף 226 באמנת הנציבות האירופית). אם תוך חודשיים לא תבוצע תגובה מספקת, הנציבות עשויה להחליט להפנות את המקרה לבית הדין לצדק של הקהילות האירופיות.
עניין זה נוגע לשני היבטים של החוקים האוסטריים בנוגע למינוי נציג כספי:
תחת החוקים האוסטריים, מוסדות אשראי מקומיים המנהלים קרנות השקעה מקומיות או קרנות נדל"ן פטורים מהדרישה למינוי נציג כספי. לעומת זאת, קרנות השקעה וקרנות נדל"ן זרות חייבות למנות נציג כספי כאשר הן פועלות באוסטריה. יותר מכך, מוסדות אשראי זרים המנהלים קרנות השקעה מקומיות או קרנות נדל"ן חייבים תמיד למנות נציג כספי. הנציבות סבורה שבחוקים הללו ישנה הגבלה דיס-פרופורציונאלית על החופש לספק שירותים.
בנוסף לכך, החוקים האוסטריים גורמים לאפליה נגד מוסדות אשראי זרים ורואי חשבון ציבוריים מורשים. רק מוסד אשראי מקומי או רואה חשבון ציבורי מקומי יכולים להתמנות לנציגים כספיים עבור משקיעים בקרן השקעה או בקרן נדל"ן. אפליה ישירה זו מבוססת על מקום ההקמה של ספק השירות. לדעת הנציבות, אוסטריה כשלה למלא את מחויבויותיה בשני המקרים בהתאם לסעיף 49 באמנת הנציבות האירופית וסעיף 36 בהסכם ה-EEA (האזור הכלכלי האירופי) בנוגע לחופש לספק שירותים.
הבקשה הרשמית הוגשה כדעה מנומקת (השלב השני בהליך ההפרה לפי סעיף 226 באמנת הנציבות האירופית). אם תוך חודשיים לא תבוצע תגובה מספקת, הנציבות עשויה להחליט להפנות את המקרה לבית הדין לצדק של הקהילות האירופיות.
עניין זה נוגע לשני היבטים של החוקים האוסטריים בנוגע למינוי נציג כספי:
תחת החוקים האוסטריים, מוסדות אשראי מקומיים המנהלים קרנות השקעה מקומיות או קרנות נדל"ן פטורים מהדרישה למינוי נציג כספי. לעומת זאת, קרנות השקעה וקרנות נדל"ן זרות חייבות למנות נציג כספי כאשר הן פועלות באוסטריה. יותר מכך, מוסדות אשראי זרים המנהלים קרנות השקעה מקומיות או קרנות נדל"ן חייבים תמיד למנות נציג כספי. הנציבות סבורה שבחוקים הללו ישנה הגבלה דיס-פרופורציונאלית על החופש לספק שירותים.
בנוסף לכך, החוקים האוסטריים גורמים לאפליה נגד מוסדות אשראי זרים ורואי חשבון ציבוריים מורשים. רק מוסד אשראי מקומי או רואה חשבון ציבורי מקומי יכולים להתמנות לנציגים כספיים עבור משקיעים בקרן השקעה או בקרן נדל"ן. אפליה ישירה זו מבוססת על מקום ההקמה של ספק השירות. לדעת הנציבות, אוסטריה כשלה למלא את מחויבויותיה בשני המקרים בהתאם לסעיף 49 באמנת הנציבות האירופית וסעיף 36 בהסכם ה-EEA (האזור הכלכלי האירופי) בנוגע לחופש לספק שירותים.
קונסטנטין לויטנסקי - מנהל לקוחות בחברת קומפני אקספרס. חברת קומפני אקספרס ישראל בע"מ שהינה סניף ישראלי של COMPANY EXPRESS GROUP. קומפני אקספרס מתמחה בפתיחת חברות בחו"ל במגוון מדינות, ובהן שוויץ, פנמה, קפריסין, סינגפור, ארה"ב ועוד. בנוסף, קומפני אקספרס מספקת גם שירותים נלווים כמו שירותי נאמנות (דירקטור נאמן ובעל מניות נאמן), תמיכה משפטית מול הרשויות בחו"ל, שירותי דואר ושירותי משרד וירטואלי, וסיוע בפתיחת חשבונות בנק, לחברות ולאנשים פרטיים, מגוון בנקים ומדינות.
http://www.com-exp.co.il
http://www.com-exp.co.il