האם יש דרכי קידום פסולות?
בוודאי שיש. אופטימזיציה למנועי חיפוש זה לא רק שורה של מצוות 'עשה', אלא גם שורת מצוות 'אל תעשה'. קראו היטב ושימו לב - אתרים שעוברים על כללים בסיסיים עלולים להיענש על ידי מנועי החיפוש ולהיכנס לרשימה השחורה.
מיסוך
קיימות דרכים טכנולוגיות לזהות מי גולש לאתרכם בכל רגע נתון. אופטימזיציה למנועי חיפוש שגויה, תהיה לזהות הגעה של עכביש/סוכן/רובוט/זחלן* ולתת לו לזחול בעמודים/תוכן שונים מאלו שגולש 'רגיל' עובר דרכם.
טקסט חבוי
שיטה מאד קלה לעשות ספאמינג של תוכן, היא טקסט חבוי. לדוגמא: פונט בצבע לבן על גבי רקע/תמונה בצבע לבן. למרות הקלות והפיתוי, מנוע החיפוש יעניש את אתרכם בעבור מעשה שכזה.
ריבוי דומיינים
רבים מאנשי אופטימזיציה שגויה למנועי חיפוש משתמשים בטריק הזה. הם פשוט רושמים כמות גדולה של שמות דומיין (לרוב, דומיינים שמכילים מילות מפתח רלוונטיות לתוכן האתר) ומפנים את כולם לאותו אתר. מנוע החיפוש יזהה לרוב את רשימת הדומיינים, יאנדקס רק את חלקם ולפעמים, אפילו ימחק את כל הרשימה מהאינדקס.
תוכן כפול
מנועי חיפוש אוהבים תוכן. מנועי חיפוש אוהבים בעיקר אתרים שמוסיפים ו/או מעדכנים תוכן על בסיס קבוע. מה שמנועי חיפוש שונאים בלשון המעטה, זה העתקת התוכן מעמוד אחד אל השני.
קישורים מוצלבים
כפי שאתם כבר יודעים, ה PR (Page Rank) של גוגל, נקבע ברובו ע"י כמות (ואיכות) הקישורים הנכנסים. כשגוגל רואה יותר מדי לינקים (קישורים) בתוך רשת של אתרים, הוא חושד. הוא בודק את תחום כתובת ה IP שלהם ומאבחן האם מדובר על רשת של אתרים שהמקשרים בינם לבין עצמם.
הצפת מילות מפתח - שימוש יתר במילות מפתח
דחיסות של מילות מפתח בעמוד הנה פרמטר מאד חשוב בהליך של אופטימזיציה למנועי חיפוש. זו טעות לשתול את מילות המפתח בכל מקום ללא התחשבות ברמת הדחיסות (הדחיסות הנה מדד, כמה מילות מפתח יש על כל קבוצת מילים 'רגילה').
חוות קישורים
ישנם אתרים, שנראים לרוב FFA (Free For All) שמאפשרים לכם (לכם ולעוד מיליון אחרים), לקשר לכל מקום. קישור מעמוד שבו יותר מ 100 קישורים, לא 'שווה' הרבה בעיני מנועי החיפוש.
האם גוגל באמת יכול לזהות אופטימזיציה שגויה למנועי חיפוש?
כן. מקובל לדבר על שלוש דרכים עיקריות בהן גוגל מזהה פעילות פסולה: 1. דגל אדום - כאשר זחלן מזהה את אחד (או יותר) מהפעולות האסורות הנ"ל, הוא מרים דגל אדום שמסמן את האתר ולעיתים זורק אותו מהאינדקס. 2. ישנן שמועות (די מבוססות) על כך שאנשי גוגל שורצים בפורומים ובודקים ידנית חשדות לפעילות אופטימזיציה שגויה למנועי חיפוש. 3. מנועי החיפוש מעודדים משתמשים להלשין על אתרים אחרים. לכל מנועי החיפוש הגדולים יש עמודים יחודיים לשליחת הלשנה.
TheRaveN
בוודאי שיש. אופטימזיציה למנועי חיפוש זה לא רק שורה של מצוות 'עשה', אלא גם שורת מצוות 'אל תעשה'. קראו היטב ושימו לב - אתרים שעוברים על כללים בסיסיים עלולים להיענש על ידי מנועי החיפוש ולהיכנס לרשימה השחורה.
מיסוך
קיימות דרכים טכנולוגיות לזהות מי גולש לאתרכם בכל רגע נתון. אופטימזיציה למנועי חיפוש שגויה, תהיה לזהות הגעה של עכביש/סוכן/רובוט/זחלן* ולתת לו לזחול בעמודים/תוכן שונים מאלו שגולש 'רגיל' עובר דרכם.
טקסט חבוי
שיטה מאד קלה לעשות ספאמינג של תוכן, היא טקסט חבוי. לדוגמא: פונט בצבע לבן על גבי רקע/תמונה בצבע לבן. למרות הקלות והפיתוי, מנוע החיפוש יעניש את אתרכם בעבור מעשה שכזה.
ריבוי דומיינים
רבים מאנשי אופטימזיציה שגויה למנועי חיפוש משתמשים בטריק הזה. הם פשוט רושמים כמות גדולה של שמות דומיין (לרוב, דומיינים שמכילים מילות מפתח רלוונטיות לתוכן האתר) ומפנים את כולם לאותו אתר. מנוע החיפוש יזהה לרוב את רשימת הדומיינים, יאנדקס רק את חלקם ולפעמים, אפילו ימחק את כל הרשימה מהאינדקס.
תוכן כפול
מנועי חיפוש אוהבים תוכן. מנועי חיפוש אוהבים בעיקר אתרים שמוסיפים ו/או מעדכנים תוכן על בסיס קבוע. מה שמנועי חיפוש שונאים בלשון המעטה, זה העתקת התוכן מעמוד אחד אל השני.
קישורים מוצלבים
כפי שאתם כבר יודעים, ה PR (Page Rank) של גוגל, נקבע ברובו ע"י כמות (ואיכות) הקישורים הנכנסים. כשגוגל רואה יותר מדי לינקים (קישורים) בתוך רשת של אתרים, הוא חושד. הוא בודק את תחום כתובת ה IP שלהם ומאבחן האם מדובר על רשת של אתרים שהמקשרים בינם לבין עצמם.
הצפת מילות מפתח - שימוש יתר במילות מפתח
דחיסות של מילות מפתח בעמוד הנה פרמטר מאד חשוב בהליך של אופטימזיציה למנועי חיפוש. זו טעות לשתול את מילות המפתח בכל מקום ללא התחשבות ברמת הדחיסות (הדחיסות הנה מדד, כמה מילות מפתח יש על כל קבוצת מילים 'רגילה').
חוות קישורים
ישנם אתרים, שנראים לרוב FFA (Free For All) שמאפשרים לכם (לכם ולעוד מיליון אחרים), לקשר לכל מקום. קישור מעמוד שבו יותר מ 100 קישורים, לא 'שווה' הרבה בעיני מנועי החיפוש.
האם גוגל באמת יכול לזהות אופטימזיציה שגויה למנועי חיפוש?
כן. מקובל לדבר על שלוש דרכים עיקריות בהן גוגל מזהה פעילות פסולה: 1. דגל אדום - כאשר זחלן מזהה את אחד (או יותר) מהפעולות האסורות הנ"ל, הוא מרים דגל אדום שמסמן את האתר ולעיתים זורק אותו מהאינדקס. 2. ישנן שמועות (די מבוססות) על כך שאנשי גוגל שורצים בפורומים ובודקים ידנית חשדות לפעילות אופטימזיציה שגויה למנועי חיפוש. 3. מנועי החיפוש מעודדים משתמשים להלשין על אתרים אחרים. לכל מנועי החיפוש הגדולים יש עמודים יחודיים לשליחת הלשנה.
TheRaveN
TheRaveN:
אני עוסקת בתחום קידום אתרים ואופטימיזציה למנועי חיפוש. אתם מוזמנים לבוא לקומונה של קידום אתרים ו אופטימיזציה למנועי חיפוש שבתפוז. בקומונה תוכלו לקרוא, לשתף מידע ולקבל מושג על עולם קידום האתרים.
לכניסה לפורום:
http://www.tapuz.co.il/communa/userCommuna.asp?Communaid=9782
אני עוסקת בתחום קידום אתרים ואופטימיזציה למנועי חיפוש. אתם מוזמנים לבוא לקומונה של קידום אתרים ו אופטימיזציה למנועי חיפוש שבתפוז. בקומונה תוכלו לקרוא, לשתף מידע ולקבל מושג על עולם קידום האתרים.
לכניסה לפורום:
http://www.tapuz.co.il/communa/userCommuna.asp?Communaid=9782