שלום,
רציתי לחלוק איתכם מספר טיפים הקשורים לתהליך חיפוש העבודה:
השימוש באינטרנט גובר בעולם, וכך מתווספות לחיינו השתייכויות וירטואליות.
אנחנו חברים באתר פייסבוק הפופולרי, או משתמשים באתר LinkedIn כאמצעי לחיפוש עבודה.
ככל שמתגברת הנוכחות ה"אונליינית" שלנו, כך מתגבר הצורך לנהל את הנוכחות, או היישות הזאת באופן קבוע.
הדבר הופך להיות יותר קריטי בתהליך חיפוש העבודה. הנה דוגמא:
שלחתם למעסיק את קורות חייכם. במסמך, החלטתם לא לרשום שעבדתם במקום עבודה מסויים מאחר ועבדתם שם תקופה קצרה, וגם פוטרתם. הגעתם למסקנה שאתם מעדיפים שמעסיקים פוטנציאליים לא ידעו על אותו מקום עבודה.
הגעתם לראיון, והמראיין מתעמת איתכם על העובדה שראה את אותו מקום עבודה מופיע בפרופיל שלכם באתר LinkedIn. לא נעים.
החשיבות של שימור על אחידות גלשה כבר מזמן מעבר לשמירה על אחידות מסמך קורות החיים בלבד, והפכה את "ניהול היישות הוירטואלית" שלנו לקריטית.
מעסיקים רבים הפכו להיות "בלשים קטנים" המחפשים מידע על עובדים המבקשים עבודה בחברתם.
להלן מספר טיפים לניהול יעיל של היישות הוירטואלית:
1. וודאו שניסיונכם התעסוקתי זהה בכל האתרים בהם אתם רשומים. במידה וביצעתם תרגום קורות חיים מעברית לאנגלית , וודאו שהמידע במסמך המתורגם זהה למקורי.
2. וודאו שבאתרים בהם אתם רשומים, לא מופיע מידע שלא היית רוצה שמעסיק פוטנציאלי יידע.
3. התנהגו בדיפלומטיות. אינכם יכולים לדעת מי מהאנשים איתם אתם משוחחים בצ'אטים או פורומים למיניהם יהיו מעסיקים פוטנציאלים או לקוחות עתידיים.
4. חפשו את שמכם המלא בגוגל ויאהו ובידקו מה מופיע תחת שמכם.
5. היו זהירים בשיתוף תמונות או קבצים עם אנשים. אתם אף פעם לא יודעים לאן הקבצים יגיעו בסוף.
6. במידה וזומנתם לראיון עבודה באנגלית, וודאו שאתם אומרים את אותם הדברים כמו בראיון בעברית.
רוצה לקבל סדרת טיפים בחינם לשיפור התקשורת העסקית הגלובלית והאנגלית העסקית?
מירון אבמרסון מנכ"ל חברת Add-Vantage. החברה עוסקת בליווי של אנשים ועסקים באינטראקציות עם חו"ל, ומציעה סדנאות קבוצתיות, ייעוץ אישי, ושירותים משלימים בתחום התקשורת העסקית הגלובלית.