איך אפשר לחסוך כסף בקנית ציוד לבית הספר. כמה כסף יעלה לנו השנה ללוות את ילדינו לכתה א' או ב' או...? מחברות, קלמר, טושים, עטיפות ועוד ועוד. בקנייה ראשונית ההוצאה יכולה להסתכם בכמה מאות שקלים, הנה כמה דרכים לחסוך כסף על ציוד לבית הספר:
1. ממש לא חייבים ללכת לקניות עם הילדים. נכון שזה כיף, זה גם מייקר את ההוצאה בהרבה כסף כי אנו קונים הכל ממותג יותר וקונים יותר. על הדרך אנו גם מצ'פרים את הילדים באיזו מתנה שהם בוחרים מהחנות, הם מבקשים כל מיני דברים שיש בחנויות כלי כתיבה, כמו מדבקות, פלסטלינה, דמויות לעפרונות, חבילות של טושים זרחניים או מכוניות. נו, באמת. כדי לשתף את הילד בחווית החזרה לבית הספר וגם להישאר שפויים ועם קצת כסף בארנק, אפשר ללכת איתו לקנייה קטנה, מדגמית משהו, של יומן, קלמר וכדומה. ולעשות לבד את הקנייה הגדולה: מחברות, עפרונות, טושים, מספריים, דבק, מחדד, עטיפות, קלסרים וכולי.
2. שיטת השילוב תמיד יעילה כדי לחסוך כסף רב: לקנות חלק מהציוד ממותג וחלק רגיל יחסוך לכם כסף. חבילת מחברות עם מותג וחבילה רגילה. מחדד אחד עם טריקים ושטיקים ואחד נורמלי ופשוט, שפשוט עובד! כנ"ל לגבי תיקיות, קלסרים וכולי. מה שקורה במהלך השנה זה שהציוד שעלה המון כסף מתכלה (עפרונות, מחברות, מחקים ואפילו המחדד אובד או מתקלקל מתישהו) ובמילא צריך לקנות חדש, ולילד כבר לא ממש משנה או לא שם לב אפילו מה יש בקלמר. אז אפשר להוציא קצת כסף כדי לתת לילדים הרגשה טובה לקראת החזרה לבית הספר ואת הקייה המסיבית לעשות באופן יותר פונקציונלי. גם ציוד לבית ספר לא-ממותג, "פשוט" לכאורה יכול להיות יפה וצבעוני ואפילו עם ציורים או דמויות, ועדיין לעלות חצי מכל מוצר ממותג אחר.
3. יומן לתלמיד: כדאי, בעיקר לכתות הנמוכות, לדחות את קניית היומן היקר והממותג, הילדים בכתות הנמוכות לא מתעניינים במה שכתוב ביומנים הללו (או אפילו לא יודעים לקרוא עדיין) שעולים המון כסף, מה גם שלכתות הנמוכות היומנים הללו אינם פונקציונליים כ"כ, הם צריכים יומנים עם מקום רב לכתיבה בכל יום. יומן שמחולק ליומיים בכל דף, בלי מיליון תמונות וכתוביות ישרת את הילד טוב יותר בכתות הנמוכות. יומנים כאלה זולים מאוד וקולעים טוב יותר למטרה.
4. מחברות: לכתות הנמוכות, כתה א או כתה ב, יבקשו פעמים רבות מחברות בעטיפות צבעוניות בפירוט מדויק, למשל: מחברת חשבון בעטיפה אדומה, מחברת כתיבה בעטיפה צהובה, מחברת טבע בעטיפה כחולה, מחברת חגים בעטיפה לבנה ומחברת מוסיקה בעטיפה ורודה. מה זה נותן לילדים? הם יכולים להוציא בקלות את המחברת השייכת לכל מקצוע בלי להצטרך לקרוא את הכתובית על המדבקה, מזהים מייד את המקצוע ואת המחברת. שיטת צבעים פשוטה שעוזרת להתארגנות. מה זה אומר? שאין שום טעם להוציא כסף על מחברות ממותגות כי במילא עוטפים אותן, ולא רואים את הציור, ועוד בעטיפה אחידה, כלומר בלי ציורים ומותגים.
1. ממש לא חייבים ללכת לקניות עם הילדים. נכון שזה כיף, זה גם מייקר את ההוצאה בהרבה כסף כי אנו קונים הכל ממותג יותר וקונים יותר. על הדרך אנו גם מצ'פרים את הילדים באיזו מתנה שהם בוחרים מהחנות, הם מבקשים כל מיני דברים שיש בחנויות כלי כתיבה, כמו מדבקות, פלסטלינה, דמויות לעפרונות, חבילות של טושים זרחניים או מכוניות. נו, באמת. כדי לשתף את הילד בחווית החזרה לבית הספר וגם להישאר שפויים ועם קצת כסף בארנק, אפשר ללכת איתו לקנייה קטנה, מדגמית משהו, של יומן, קלמר וכדומה. ולעשות לבד את הקנייה הגדולה: מחברות, עפרונות, טושים, מספריים, דבק, מחדד, עטיפות, קלסרים וכולי.
2. שיטת השילוב תמיד יעילה כדי לחסוך כסף רב: לקנות חלק מהציוד ממותג וחלק רגיל יחסוך לכם כסף. חבילת מחברות עם מותג וחבילה רגילה. מחדד אחד עם טריקים ושטיקים ואחד נורמלי ופשוט, שפשוט עובד! כנ"ל לגבי תיקיות, קלסרים וכולי. מה שקורה במהלך השנה זה שהציוד שעלה המון כסף מתכלה (עפרונות, מחברות, מחקים ואפילו המחדד אובד או מתקלקל מתישהו) ובמילא צריך לקנות חדש, ולילד כבר לא ממש משנה או לא שם לב אפילו מה יש בקלמר. אז אפשר להוציא קצת כסף כדי לתת לילדים הרגשה טובה לקראת החזרה לבית הספר ואת הקייה המסיבית לעשות באופן יותר פונקציונלי. גם ציוד לבית ספר לא-ממותג, "פשוט" לכאורה יכול להיות יפה וצבעוני ואפילו עם ציורים או דמויות, ועדיין לעלות חצי מכל מוצר ממותג אחר.
3. יומן לתלמיד: כדאי, בעיקר לכתות הנמוכות, לדחות את קניית היומן היקר והממותג, הילדים בכתות הנמוכות לא מתעניינים במה שכתוב ביומנים הללו (או אפילו לא יודעים לקרוא עדיין) שעולים המון כסף, מה גם שלכתות הנמוכות היומנים הללו אינם פונקציונליים כ"כ, הם צריכים יומנים עם מקום רב לכתיבה בכל יום. יומן שמחולק ליומיים בכל דף, בלי מיליון תמונות וכתוביות ישרת את הילד טוב יותר בכתות הנמוכות. יומנים כאלה זולים מאוד וקולעים טוב יותר למטרה.
4. מחברות: לכתות הנמוכות, כתה א או כתה ב, יבקשו פעמים רבות מחברות בעטיפות צבעוניות בפירוט מדויק, למשל: מחברת חשבון בעטיפה אדומה, מחברת כתיבה בעטיפה צהובה, מחברת טבע בעטיפה כחולה, מחברת חגים בעטיפה לבנה ומחברת מוסיקה בעטיפה ורודה. מה זה נותן לילדים? הם יכולים להוציא בקלות את המחברת השייכת לכל מקצוע בלי להצטרך לקרוא את הכתובית על המדבקה, מזהים מייד את המקצוע ואת המחברת. שיטת צבעים פשוטה שעוזרת להתארגנות. מה זה אומר? שאין שום טעם להוציא כסף על מחברות ממותגות כי במילא עוטפים אותן, ולא רואים את הציור, ועוד בעטיפה אחידה, כלומר בלי ציורים ומותגים.