הגדלת הכנסות היא אחת המשימות המרכזיות המוטלות על כל מנהל שיווק.
יש מספר לא גדול של אמצעים להשגת היעד הזה:- העמקת נתח לקוח (הגברת המכירות ללקוחות קיימים), רכישת לקוחות חדשים, החדרת שרותים/מוצרים חדשים והעלאת מחירים (כשהמחירים אינם בפיקוח) ואולי עוד אמצעי אחד או שניים.אלא שנקיטת כל אחד מאמצעים אלה כרוכה בהשקעות כבדות בעוד שהתוצאות אינן מובטחות. אבל לא אלמן ישראל. הראש היהודי הוא הראש היצירתי והפורה ביותר והוא מעשיר את עולם העסקים והשיווק בהמצאות מקוריות, ללא גבול.
דוגמה טובה לכך היו הבנקאים שלנו שהמציאו את רעיון העמלות והפכו אותו
למקור הכנסות בלתי נדלה וכאשר עברו כל גבול וחוייבו לצמצם את מספר העמלות, הכנסותיהם
רק גדלו. איך? פשוט מאוד . הם ייקרו את העמלות שנותרו.
ההמצאה האחרונה, בתחום, הגיעה מבית מדרשה של בזק. הנהלת בזק הודיעה שכל מי שישלם את חשבון הטלפון שלו באמצעות נציג שרות יחויב בתשלום בסך 5 ש"ח.
"מטרת המהלך היא לייעל ולשפר את השרות ללקוחות החברה". אתם הבנתם את זה?
מה עושים הגויים כשהעומס על המוקדים של חברתם גדול מדי? פשוט מאוד, הם מוסיפים מוקדנים. אחרי הכל מדובר בשרות. ולא סתם שרות אלא שרות לקבלת כסף.
אבל בבזק יושבים יהודים ולא גויים. והם למדו באקדמיה שהשיווק עוסק בהפיכת בעיות להזדמנויות. והנה נקרתה לידיהם בעיה שניתן להפוך אותה להזדמנות גדולה. במקום הוספת מוקדנים שרק מגדילה את ההוצאות, אפשר לגבות כסף תמורת שירותיהם ולהעביר אותם לסעיף הכנסות. מדהים לא?
מהנהלת בזק נמסר ש"רק 2-3% מהלקוחות משלמים באמצעות נציגי השרות ועל כן לא צפויה פגיעה רבתי בלקוחות" . הם צודקים. אבל מי אלה אותם 3%? בעיקר מבוגרים, זקנים או עולים חדשים שלא כל כך מסתדרים עם תלאות המענה האוטומטי. אז שישלמו 5 ש"ח, מה זה כבר משנה? אלא שחישוב מהיר וגס ביותר מראה שהקנס החדש יכניס לבזק למעלה מ-9,000,000 ש"ח בשנה. וכל זאת מבלי להשקיע אגורה. יפה ,לא?
סמנכ"ל השיווק של בזק הוא המועמד שלי לתואר "איש השיווק של השנה" מטעם האיגוד הישראלי לשיווק.
אני בטוח, שברגע זה ממש, עוד אתם קוראים טור זה, יושבים מנהלים ברשות הדואר, מכים על מצחם ושואלים את עצמם איך הם לא חשבו על זה קודם? והם כבר שקועים בפיתוח הרעיון לייצר מסלולים מהירים בסניפי הדואר העמוסים.
וכל מי שלא ירצה להשחית את זמנו בתורים הארוכים יוכל לעבור למסלול המהיר
תמורת 5 ש"ח.
גם בעיריות כבר שוקלים לאמץ את הרעיון של בזק ולחייב תמורת שרות אנושי.
בחברות הכבלים והלוויין המתחבטות קשות בשאלה איך להגביר הכנסות,
יתחילו לגבות תשלום עבור כל פניה למוקד השרות ולא ירחק היום שגם ברשתות השיווק יציעו לקונים , קופות במסלול מהיר תמורת תשלום מיוחד.
מי שירצה לשלם בכרטיס אשראי יחויב בדמי טיפול (זה הרי עולה להם)
ומי שישלם במזומן יחוייב בדמי ספירה ומי שישלם בהמחאה יחוייב בדמי גביה.
ואז יבואו שוב הבנקאים ויראו שהם היו הראשונים ונשארו היצירתיים מכולם
ויחייבו אותנו, באמצעות חברות כרטיסי האשראי שלהם תמורת השימוש בכרטיס ב1 ש"ח לחודש דמי טיפול/גבייה/שמירה/ פיקוח או כל שם אחר שיעלה במוחם הקודח ויעשו לנו חשבון ש"כולה" 1 ש"ח לחודש או 12 ש"ח בשנה. בוטנים! אבל בשבילם זאת הכנסה שנתית של עשרות מיליוני שקלים. בלי לעשות כלום.
והנה, נוכל לרשום עוד המצאה אדירה לזכות הראש היהודי:- תשלום תמורת הזכות לשלם.
נ.ב
אל תצפו שהגויים יעתיקו מאיתנו את הרעיון הזה. התמימים האלה עדיין
מאמינים ששרות הוא מנוף שיווקי ולא מקור להגדלת הכנסות.
הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת
פורסם ב-YNET ב-13.4.09
יש מספר לא גדול של אמצעים להשגת היעד הזה:- העמקת נתח לקוח (הגברת המכירות ללקוחות קיימים), רכישת לקוחות חדשים, החדרת שרותים/מוצרים חדשים והעלאת מחירים (כשהמחירים אינם בפיקוח) ואולי עוד אמצעי אחד או שניים.אלא שנקיטת כל אחד מאמצעים אלה כרוכה בהשקעות כבדות בעוד שהתוצאות אינן מובטחות. אבל לא אלמן ישראל. הראש היהודי הוא הראש היצירתי והפורה ביותר והוא מעשיר את עולם העסקים והשיווק בהמצאות מקוריות, ללא גבול.
דוגמה טובה לכך היו הבנקאים שלנו שהמציאו את רעיון העמלות והפכו אותו
למקור הכנסות בלתי נדלה וכאשר עברו כל גבול וחוייבו לצמצם את מספר העמלות, הכנסותיהם
רק גדלו. איך? פשוט מאוד . הם ייקרו את העמלות שנותרו.
ההמצאה האחרונה, בתחום, הגיעה מבית מדרשה של בזק. הנהלת בזק הודיעה שכל מי שישלם את חשבון הטלפון שלו באמצעות נציג שרות יחויב בתשלום בסך 5 ש"ח.
"מטרת המהלך היא לייעל ולשפר את השרות ללקוחות החברה". אתם הבנתם את זה?
מה עושים הגויים כשהעומס על המוקדים של חברתם גדול מדי? פשוט מאוד, הם מוסיפים מוקדנים. אחרי הכל מדובר בשרות. ולא סתם שרות אלא שרות לקבלת כסף.
אבל בבזק יושבים יהודים ולא גויים. והם למדו באקדמיה שהשיווק עוסק בהפיכת בעיות להזדמנויות. והנה נקרתה לידיהם בעיה שניתן להפוך אותה להזדמנות גדולה. במקום הוספת מוקדנים שרק מגדילה את ההוצאות, אפשר לגבות כסף תמורת שירותיהם ולהעביר אותם לסעיף הכנסות. מדהים לא?
מהנהלת בזק נמסר ש"רק 2-3% מהלקוחות משלמים באמצעות נציגי השרות ועל כן לא צפויה פגיעה רבתי בלקוחות" . הם צודקים. אבל מי אלה אותם 3%? בעיקר מבוגרים, זקנים או עולים חדשים שלא כל כך מסתדרים עם תלאות המענה האוטומטי. אז שישלמו 5 ש"ח, מה זה כבר משנה? אלא שחישוב מהיר וגס ביותר מראה שהקנס החדש יכניס לבזק למעלה מ-9,000,000 ש"ח בשנה. וכל זאת מבלי להשקיע אגורה. יפה ,לא?
סמנכ"ל השיווק של בזק הוא המועמד שלי לתואר "איש השיווק של השנה" מטעם האיגוד הישראלי לשיווק.
אני בטוח, שברגע זה ממש, עוד אתם קוראים טור זה, יושבים מנהלים ברשות הדואר, מכים על מצחם ושואלים את עצמם איך הם לא חשבו על זה קודם? והם כבר שקועים בפיתוח הרעיון לייצר מסלולים מהירים בסניפי הדואר העמוסים.
וכל מי שלא ירצה להשחית את זמנו בתורים הארוכים יוכל לעבור למסלול המהיר
תמורת 5 ש"ח.
גם בעיריות כבר שוקלים לאמץ את הרעיון של בזק ולחייב תמורת שרות אנושי.
בחברות הכבלים והלוויין המתחבטות קשות בשאלה איך להגביר הכנסות,
יתחילו לגבות תשלום עבור כל פניה למוקד השרות ולא ירחק היום שגם ברשתות השיווק יציעו לקונים , קופות במסלול מהיר תמורת תשלום מיוחד.
מי שירצה לשלם בכרטיס אשראי יחויב בדמי טיפול (זה הרי עולה להם)
ומי שישלם במזומן יחוייב בדמי ספירה ומי שישלם בהמחאה יחוייב בדמי גביה.
ואז יבואו שוב הבנקאים ויראו שהם היו הראשונים ונשארו היצירתיים מכולם
ויחייבו אותנו, באמצעות חברות כרטיסי האשראי שלהם תמורת השימוש בכרטיס ב1 ש"ח לחודש דמי טיפול/גבייה/שמירה/ פיקוח או כל שם אחר שיעלה במוחם הקודח ויעשו לנו חשבון ש"כולה" 1 ש"ח לחודש או 12 ש"ח בשנה. בוטנים! אבל בשבילם זאת הכנסה שנתית של עשרות מיליוני שקלים. בלי לעשות כלום.
והנה, נוכל לרשום עוד המצאה אדירה לזכות הראש היהודי:- תשלום תמורת הזכות לשלם.
נ.ב
אל תצפו שהגויים יעתיקו מאיתנו את הרעיון הזה. התמימים האלה עדיין
מאמינים ששרות הוא מנוף שיווקי ולא מקור להגדלת הכנסות.
הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת
פורסם ב-YNET ב-13.4.09
נכתב ע"י גינגי פרידמן , מנכ"ל ADMAN.
החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת
http://www.adman.co.il
החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת
http://www.adman.co.il