שמחה היא מילת קסם ,שיש בתוכה עוצמות ומשמעות עמוקה. בחסידויות השונות עומדים על גודל מעלת השמחה, שהיא הכרחית לעבודת ה'. ר' נחמן מברסלב האמין שבאמצעות השמחה אדם מגיע מהעולם השפל והגשמי עד לדרגה רוחנית גבוהה ביותר בעבודת ה'.
המילה שמחה היא במשמעות ש- מחה. ש' היא בגימטריה המילה "יצר", ועל ידי שמחה מוחים את היצר, ואז נפתחות דלתות רבות, ומכאן, יש להרבות את השמחה ללא הרף.
ומכיוון שהשמחה היא באה מדברים שבלב, נותן לנו בורא עולם את הנגינה ,שהיא מפתח הלב, לסייע לנו במשימה.וכמו שנאמר על דוד שריפא את נפשו של שאול: "ולקח דוד את הכינור וניגן בידו. ורוח לשאול וטוב לו, וסרה מעליו הרוח הרעה".
תורה רל"ז: "הניגון והכלי שיר הביא לוי לעולם וזה שאמרה לאה הפעם ילווה אישי אלי-
שעתה הפעם שנולד לוי שע"י באה בחי' הניגון וכלי שיר לעולם, הפעם ילווה אישי אלי בבואי כי התחברות שני דברים הוא ע"י ניגון וכלי שיר".
אולי זו כמיהתה של לאה אמנו, הנה סוף סוף נתחבר אני ואישי יחד...אולי הפעם אזכה לאותו חיבור טבעי שיהיה לי וליעקב אישי.
ואומר לנו ר' נתן מברסלב בליקוטי הלכות (הל' נשיאת כפיים ה"ה, ס"ו)
"כי עיקר התחברות שני דברים הרחוקים זה מזה מאוד שהם כמו שני הפכים, עיקר התחברותם ע"י ניגון". ומפה מבאר ר' נתן את עניין עבודת ה' בשירה ובניגון: "כי עיקר הדבקות והתחברות לה' יתברך מזה העולם השפל והגשמי והנמוך מאוד הוא ע"י ניגון וזמרה. וכמו שרואים בחוש שאפילו האדם הרחוק מאוד מה' יתברך ומונח בדיותא התחתונא ע"פ רוב, ע"י ניגון נתעורר לה' יתברך ומזכיר לעצמו היכן הוא בעולם". וכמו שבכח הניגון האדם נדבק בה' כך קיימת גם תנועה הפוכה: "היינו, שכל קולות הנגינה שלו יהיו לשמיים, לקשר דברי התורה בליבו ועי"ז כתבם על לוח ליבו כי ע"י זה יזכה שיהיו נכתבים ונחקקים אותיות התורה בליבו".
הנה, קיבלנו מתנה נפלאה מבורא עולם, כלי מתווך, כלי מרפא, שבאמצעותו אנו מרוממים את עצמנו ואת זולתנו בעולם...איתו ניתן לעורר שמחה ולהיטיב עם סביבתנו.
המילה שמחה היא במשמעות ש- מחה. ש' היא בגימטריה המילה "יצר", ועל ידי שמחה מוחים את היצר, ואז נפתחות דלתות רבות, ומכאן, יש להרבות את השמחה ללא הרף.
ומכיוון שהשמחה היא באה מדברים שבלב, נותן לנו בורא עולם את הנגינה ,שהיא מפתח הלב, לסייע לנו במשימה.וכמו שנאמר על דוד שריפא את נפשו של שאול: "ולקח דוד את הכינור וניגן בידו. ורוח לשאול וטוב לו, וסרה מעליו הרוח הרעה".
תורה רל"ז: "הניגון והכלי שיר הביא לוי לעולם וזה שאמרה לאה הפעם ילווה אישי אלי-
שעתה הפעם שנולד לוי שע"י באה בחי' הניגון וכלי שיר לעולם, הפעם ילווה אישי אלי בבואי כי התחברות שני דברים הוא ע"י ניגון וכלי שיר".
אולי זו כמיהתה של לאה אמנו, הנה סוף סוף נתחבר אני ואישי יחד...אולי הפעם אזכה לאותו חיבור טבעי שיהיה לי וליעקב אישי.
ואומר לנו ר' נתן מברסלב בליקוטי הלכות (הל' נשיאת כפיים ה"ה, ס"ו)
"כי עיקר התחברות שני דברים הרחוקים זה מזה מאוד שהם כמו שני הפכים, עיקר התחברותם ע"י ניגון". ומפה מבאר ר' נתן את עניין עבודת ה' בשירה ובניגון: "כי עיקר הדבקות והתחברות לה' יתברך מזה העולם השפל והגשמי והנמוך מאוד הוא ע"י ניגון וזמרה. וכמו שרואים בחוש שאפילו האדם הרחוק מאוד מה' יתברך ומונח בדיותא התחתונא ע"פ רוב, ע"י ניגון נתעורר לה' יתברך ומזכיר לעצמו היכן הוא בעולם". וכמו שבכח הניגון האדם נדבק בה' כך קיימת גם תנועה הפוכה: "היינו, שכל קולות הנגינה שלו יהיו לשמיים, לקשר דברי התורה בליבו ועי"ז כתבם על לוח ליבו כי ע"י זה יזכה שיהיו נכתבים ונחקקים אותיות התורה בליבו".
הנה, קיבלנו מתנה נפלאה מבורא עולם, כלי מתווך, כלי מרפא, שבאמצעותו אנו מרוממים את עצמנו ואת זולתנו בעולם...איתו ניתן לעורר שמחה ולהיטיב עם סביבתנו.
שלכם בברכת צליל וחיוך,
אסתי קמאי, מוסיקאית, מנצחת מקהלות ומעבדת מוסיקלית, מנחה מעגלי שירה חוויתיים
054-2488868
http://esteekamai.com
Skype:estee.kamai
אסתי קמאי, מוסיקאית, מנצחת מקהלות ומעבדת מוסיקלית, מנחה מעגלי שירה חוויתיים
054-2488868
http://esteekamai.com
Skype:estee.kamai