כתיבה לאינטרנט (קופירייטינג) היא תחום התמחות ייחודי.
בניגוד למה שאנשים רבים חושבים, לא העיצוב היפה של האתר יביא לכם לקוחות, אלא ניסוח נכון ומקצועי של הטקסטים באתר.
מה זה ניסוח "נכון"?
הגישה שצריכה להוביל אתכם היא שיווקית.
במילים אחרות - כאשר אתם מנסחים את הטקסטים באתר, אל תחשבו על איך להציג אתכם או את המוצר שלכם בצורה היפה ביותר, אלא בצורה הרלוונטית ביותר עבור הלקוחות שלכם.
ניסוח נכון הוא כזה השם את הלקוח במרכז, ולא את החברה בעלת האתר.
ניסוח נכון עוקב אחר דרך החשיבה של הלקוח הפוטנציאלי, מנתח את צרכיו, ודואג לכך שהטקסט באתר יענה על צרכים אלו.
למשל, אינכם צריכים להלל ולשבח את עצמכם או את המוצר שלכם. זה לא ישמע אמין, וזה לא מה שהלקוח שלכם מחפש.
ניסוח נכון עונה על השאלה שהלקוח שואל את עצמו: למה כדאי לי להיות לקוח של החברה הזאת.
קופירייטינג ושיווק באינטרנט
כתיבה לאתרי אינטרנט צריכה להביא בחשבון לא רק את הגולשים, אלא גם את השיבוץ של האתר במנועי החיפוש האורגניים (כמו גוגל למשל). מנועי חיפוש כאלה הם מבוססי טקסט, ואם אתם רוצים שהאתר שלכם ישובץ במיקומים גבוהים במילות החיפוש הרלוונטיות לעסק שלכם, יש לוודא שמילים אלו משובצות באתר במקומות הנכונים, ובצפיפות הנכונה. למשל: בכותרות, בפתיחת פסקאות, סיום פסקאות, בכפתורים, בכותרות העמודים וכד'.
הגהה
כשאנו נכנסים לאתר כלשהו, הציפייה הבסיסית שלנו היא למצוא אותו נטול שגיאות כתיב, שגיאות תחביר ושגיאות פיסוק.
אם הוא אכן כזה - לא נקדיש כלל מחשבה לנושא (מתי בפעם האחרונה חשבתם "איזה יופי של אתר, אין בו אף שגיאת כתיב"?).
אך אם נתקלנו בשגיאות כאלה, הדבר מוריד מיידית (לא תמיד במודע) את ההערכה המקצועית שלנו לחברה בעלת האתר.
וללא הערכה מקצועית של הגולש כלפינו - לא נצליח להפוך אותו ללקוח!
מדוע צריך שירות הגהה מקצועי?
כמובן שאם יש לכם ידע טוב בשפה העברית, תוכלו להגיה את האתר שלכם בכוחות עצמכם.
יחד עם זאת, מי שאינו מיומן בכך, לא תמיד יכול לאתר את כל השגיאות בטקסט מסוים. מדוע?
מכיוון שהמוח שלנו בנוי בצורה המאפשרת לנו להבין טקסט, גם אם הוא כתוב בשגיאות.
קיראו לדוגמא את המשפט הבא:
הילל הקתן אלך לגן, ולכח עיתו בטיק קריח וטפואח.
נכון שהצלחתם להבין את המשפט?
זוהי כמובן דוגמא קיצונית. כאשר בתוך 10 משפטים (למשל) יש שגיאה אחת, רובנו נדלג עליה, וזאת מכיוון שאנו מורגלים להתמקדות בהבנת התוכן.
יחד עם זאת, העין שלנו ראתה את השגיאה, והמוח שלנו סיווג אותה כשגיאה. עובדה זו משפיעה על ההתרשמות שלנו מהמקצועיות של הטקסט וכמובן של מי שעומד מאחוריו.
להתרשמות זו תהיה השפעה ישירה על הנכונות של הגולש לבטוח בכם, כאלה העומדים מאחורי הטקסט, ולהפוך ללקוחות שלכם.
בניגוד למה שאנשים רבים חושבים, לא העיצוב היפה של האתר יביא לכם לקוחות, אלא ניסוח נכון ומקצועי של הטקסטים באתר.
מה זה ניסוח "נכון"?
הגישה שצריכה להוביל אתכם היא שיווקית.
במילים אחרות - כאשר אתם מנסחים את הטקסטים באתר, אל תחשבו על איך להציג אתכם או את המוצר שלכם בצורה היפה ביותר, אלא בצורה הרלוונטית ביותר עבור הלקוחות שלכם.
ניסוח נכון הוא כזה השם את הלקוח במרכז, ולא את החברה בעלת האתר.
ניסוח נכון עוקב אחר דרך החשיבה של הלקוח הפוטנציאלי, מנתח את צרכיו, ודואג לכך שהטקסט באתר יענה על צרכים אלו.
למשל, אינכם צריכים להלל ולשבח את עצמכם או את המוצר שלכם. זה לא ישמע אמין, וזה לא מה שהלקוח שלכם מחפש.
ניסוח נכון עונה על השאלה שהלקוח שואל את עצמו: למה כדאי לי להיות לקוח של החברה הזאת.
קופירייטינג ושיווק באינטרנט
כתיבה לאתרי אינטרנט צריכה להביא בחשבון לא רק את הגולשים, אלא גם את השיבוץ של האתר במנועי החיפוש האורגניים (כמו גוגל למשל). מנועי חיפוש כאלה הם מבוססי טקסט, ואם אתם רוצים שהאתר שלכם ישובץ במיקומים גבוהים במילות החיפוש הרלוונטיות לעסק שלכם, יש לוודא שמילים אלו משובצות באתר במקומות הנכונים, ובצפיפות הנכונה. למשל: בכותרות, בפתיחת פסקאות, סיום פסקאות, בכפתורים, בכותרות העמודים וכד'.
הגהה
כשאנו נכנסים לאתר כלשהו, הציפייה הבסיסית שלנו היא למצוא אותו נטול שגיאות כתיב, שגיאות תחביר ושגיאות פיסוק.
אם הוא אכן כזה - לא נקדיש כלל מחשבה לנושא (מתי בפעם האחרונה חשבתם "איזה יופי של אתר, אין בו אף שגיאת כתיב"?).
אך אם נתקלנו בשגיאות כאלה, הדבר מוריד מיידית (לא תמיד במודע) את ההערכה המקצועית שלנו לחברה בעלת האתר.
וללא הערכה מקצועית של הגולש כלפינו - לא נצליח להפוך אותו ללקוח!
מדוע צריך שירות הגהה מקצועי?
כמובן שאם יש לכם ידע טוב בשפה העברית, תוכלו להגיה את האתר שלכם בכוחות עצמכם.
יחד עם זאת, מי שאינו מיומן בכך, לא תמיד יכול לאתר את כל השגיאות בטקסט מסוים. מדוע?
מכיוון שהמוח שלנו בנוי בצורה המאפשרת לנו להבין טקסט, גם אם הוא כתוב בשגיאות.
קיראו לדוגמא את המשפט הבא:
הילל הקתן אלך לגן, ולכח עיתו בטיק קריח וטפואח.
נכון שהצלחתם להבין את המשפט?
זוהי כמובן דוגמא קיצונית. כאשר בתוך 10 משפטים (למשל) יש שגיאה אחת, רובנו נדלג עליה, וזאת מכיוון שאנו מורגלים להתמקדות בהבנת התוכן.
יחד עם זאת, העין שלנו ראתה את השגיאה, והמוח שלנו סיווג אותה כשגיאה. עובדה זו משפיעה על ההתרשמות שלנו מהמקצועיות של הטקסט וכמובן של מי שעומד מאחוריו.
להתרשמות זו תהיה השפעה ישירה על הנכונות של הגולש לבטוח בכם, כאלה העומדים מאחורי הטקסט, ולהפוך ללקוחות שלכם.
אביטל יוגב, עומדת בראש חברת אביטל יוגב.קום, המתמחה ביעוץ שיווקי לאתרי אינטרנט, ויוזמת תחרות שטרודל הזהב. החברה הפכה תוך זמן קצר למובילת דרך בענף, כאשר הייתה הראשונה לשלב קונספטים שיווקים בתוך אתרי אינטרנט, תוך הפיכתם מכלי תדמיתי בלבד לכלי שימושי המניב לקוחות.
שיווק באינטרנט, בניית אתרים, קידום אתרים
info@avitalyogev.com
שיווק באינטרנט, בניית אתרים, קידום אתרים
info@avitalyogev.com