עידן הביטוח הישיר- תחילת המהפכה
דמותו של סוכן הביטוח "בשר ודם", שפעם היה מגיע אלינו הביתה או אנחנו אליו למשרד על מנת למכור לנו ביטוח מקיף לרכב, החלה בהדרגה להעלם מנוף חיינו עם כניסתן לשוק של חברות הביטוח הישיר, דוגמת "ביטוח ישיר" או "AIG". במקביל להעלמות תפקיד המתווכים מעסקת הביטוח, החלו חברות הביטוח הישיר בפרסום קמפיינים שיווקיים בכל אמצעי המדיה. כך נוצרה תחרות בשוק וירידה במחיר הפוליסות, בעיקר בתחום ביטוח רכב וספציפית בנושא ביטוח מקיף, שבו יש מודולאריות רבה יותר לעומת ביטוח חובה.
השלב הבא- חברות הביטוח מחזרות אחרי הלקוח באינטרנט
ראו חברות הביטוח הישיר כי טוב ובמקביל לפריחת המדיה האינטרנטית, תחום ביטוח הרכב החל בצעדיו הראשונים בשיווק ביטוח מקיף או חובה ברשת. בשיטה הראשונית הלקוח הפוטנציאלי יצר קשר עם חברת הביטוח בשתי דרכים: הראשונה, דרך אתרים של חברות מסחריות, שאפשרו ללקוחות לקבל הצעות מחיר חינם וללא התחייבות ממספר חברות ביטוח ולבחור את המתאימה להם ביותר. השיטה השנייה היתה דפי אינטרנט ייעודיים של אתרי חברות הביטוח, שנועדו למשוך לקוחות פוטנציאליים להגיע אליהן על-פי מילות מפתח פופולאריות במנועי החיפוש ו"גוגל" בראשם (ביטוח מקיף, ביטוח רכב, ביטוח חובה וכד'). בשתי השיטות הלקוח למעשה "מחוזר" ע"י חברות הביטוח ועיקר האנרגיה שלו מופנית למילוי טופס קצר ולהשוואת מחירים, כאשר כל הנתונים בידו לאחר טלפון מנציג חברת הביטוח. כך הפך האינטרנט לזירת שיווק מרכזית בתחום ביטוח הרכב. כתוצאה מכך תקציבי הפרסום של חברות הביטוח באמצעי המדיה ה"ישנים" (טלוויזיה, רדיו, עיתונות) ירדו פלאים ביחס הפוך לתקציבי הפרסום ולהתמקצעות של שיווק הפוליסות באינטרנט.
השלב הנוכחי- ביטוח מקיף בלחיצת עכבר
מאחר וכל המידע שלקוח פוטנציאלי מחפש על ביטוח מקיף או ביטוח חובה זמין מיידית באתרי האינטרנט של חברות הביטוח, למעשה כיום אין צורך גם בנציג הטלפוני ולפחות בתחום ביטוח רכב, יכול היום הלקוח לקנות את הפוליסה אנונימית ומבלי לשוחח עם נציגי החברה. חברת "ביטוח ישיר" היתה הראשונה שהחלה לתת שירות זה בישראל. היתרונות בשיטה זאת הם מגוון המידע שהלקוח מקבל והמחיר הנמוך יותר עבור אותה פוליסה לעומת קנייתה באמצעות סוכן או נציג טלפוני. למי שמחפשים מחירים נמוכים עבור ביטוח מקיף ואינם מחפשים את הקשר האישי עם הסוכן או נציג השירות, זאת האפשרות האידיאלית.
דמותו של סוכן הביטוח "בשר ודם", שפעם היה מגיע אלינו הביתה או אנחנו אליו למשרד על מנת למכור לנו ביטוח מקיף לרכב, החלה בהדרגה להעלם מנוף חיינו עם כניסתן לשוק של חברות הביטוח הישיר, דוגמת "ביטוח ישיר" או "AIG". במקביל להעלמות תפקיד המתווכים מעסקת הביטוח, החלו חברות הביטוח הישיר בפרסום קמפיינים שיווקיים בכל אמצעי המדיה. כך נוצרה תחרות בשוק וירידה במחיר הפוליסות, בעיקר בתחום ביטוח רכב וספציפית בנושא ביטוח מקיף, שבו יש מודולאריות רבה יותר לעומת ביטוח חובה.
השלב הבא- חברות הביטוח מחזרות אחרי הלקוח באינטרנט
ראו חברות הביטוח הישיר כי טוב ובמקביל לפריחת המדיה האינטרנטית, תחום ביטוח הרכב החל בצעדיו הראשונים בשיווק ביטוח מקיף או חובה ברשת. בשיטה הראשונית הלקוח הפוטנציאלי יצר קשר עם חברת הביטוח בשתי דרכים: הראשונה, דרך אתרים של חברות מסחריות, שאפשרו ללקוחות לקבל הצעות מחיר חינם וללא התחייבות ממספר חברות ביטוח ולבחור את המתאימה להם ביותר. השיטה השנייה היתה דפי אינטרנט ייעודיים של אתרי חברות הביטוח, שנועדו למשוך לקוחות פוטנציאליים להגיע אליהן על-פי מילות מפתח פופולאריות במנועי החיפוש ו"גוגל" בראשם (ביטוח מקיף, ביטוח רכב, ביטוח חובה וכד'). בשתי השיטות הלקוח למעשה "מחוזר" ע"י חברות הביטוח ועיקר האנרגיה שלו מופנית למילוי טופס קצר ולהשוואת מחירים, כאשר כל הנתונים בידו לאחר טלפון מנציג חברת הביטוח. כך הפך האינטרנט לזירת שיווק מרכזית בתחום ביטוח הרכב. כתוצאה מכך תקציבי הפרסום של חברות הביטוח באמצעי המדיה ה"ישנים" (טלוויזיה, רדיו, עיתונות) ירדו פלאים ביחס הפוך לתקציבי הפרסום ולהתמקצעות של שיווק הפוליסות באינטרנט.
השלב הנוכחי- ביטוח מקיף בלחיצת עכבר
מאחר וכל המידע שלקוח פוטנציאלי מחפש על ביטוח מקיף או ביטוח חובה זמין מיידית באתרי האינטרנט של חברות הביטוח, למעשה כיום אין צורך גם בנציג הטלפוני ולפחות בתחום ביטוח רכב, יכול היום הלקוח לקנות את הפוליסה אנונימית ומבלי לשוחח עם נציגי החברה. חברת "ביטוח ישיר" היתה הראשונה שהחלה לתת שירות זה בישראל. היתרונות בשיטה זאת הם מגוון המידע שהלקוח מקבל והמחיר הנמוך יותר עבור אותה פוליסה לעומת קנייתה באמצעות סוכן או נציג טלפוני. למי שמחפשים מחירים נמוכים עבור ביטוח מקיף ואינם מחפשים את הקשר האישי עם הסוכן או נציג השירות, זאת האפשרות האידיאלית.