איך אדע היכן מודעת ה"גוגל Adwords" שלי תופיע?
כיצד נקבע המחיר אותו אשלם?
גוגל מספרים שהאחרון בתור אמור לשלם את המחיר המינימאלי, אז למה כשיש מעט מתחרים אני משלם לפעמים מחירים גבוהים לקליק?
איך אני יכול לקבל מושג על המחיר שמשלמים המתחרים שלי בגוגל אדוורדס?
כמה עובדות:
הפרמטרים לחישוב ציון האיכות בגוגל Adwords
גוגל כמובן מתחשבים בפרמטרים רבים וביניהם התאמת ביטוי החיפוש למודעה, רלוונטיות המודעה וביטוי החיפוש לעמוד האינטרנט ועוד אבל גם מתחשבים בהחלט בפעילות ההיסטורית של המודעה והחשבון כולו, אם קיבלת CTR גבוה עבור הביטוי, תוכל לראות כיצד ציון האיכות עולה ומשפיע ישירות על המחיר, סביר להניח שזה אחד הפרמטרים החשובים ביותר שהרי אחרי הכל, מודעה שמכניסה יותר כסף לגוגל, אמורה לקבל עדיפות.
אבל לא רק, מודעה שמקבלת CTR גבוה גם מצביעה על רלוונטיות שלה עבור הגולש ולגוגל חשוב לתת מודעות רלוונטיות על מנת להרגיל את הגולש לראות גם במודעות בתשלום תוצאות רלוונטיות לביטוי אותו הוא חיפש. אם אתה מפרסם מנוסה עם רקורד CTR גבוה בחשבון, גם מסעות פרסום חדשים יקבלו ציון איכות גבוה יותר! חשוב לדעת שישנם בסופו של תהליך ציונים לכל מסע פרסום וכנראה גם לכל אתר יעד, ישנם ניסויים מעניינים שנעשו על שיפור איכות מסע פרסום ולאחר מכן הפנייתו לכיוונים אחרים, חלק מהמשתמשים מדווחים של השפעה מהותית על התוצאות, זאת למרות שהעברה של ביטוי למסע פרסום אחר ב Adwords אמורה לשמר את ההיסטוריה שלו כמעט לחלוטין אף אם הדבר לא ניכר ברישומי הסטטיסטיקה הנראים.
הציון על אתר היעד יושפע גם מהרלוונטיות למודעה ולביטוי אך גם מפרמטרים הנגזרים ישירות מהתנהגות העמוד, האם הוא עולה במהירות סבירה? האם הוא לא מציק עם הקפצות חלונות מיותרים ועוד אבל יש לזכור כי יש ציון לא רק על דף הנחיתה אלא גם על הכתובת המוצגת (מאפשר מניפולציות מעניינות).
ואחרי הכל אנחנו הולכים לכיון של מיקוד לפי מיקום. אם אתה מפרסם את האטליז שלך בקונטיקט, סביר להניח שגולשים מציריך לא יוכלו להנות משרותיך. בארץ עדיין המיקוד לפי מיקום לקוי מאוד אך במדינות מתקדמות יותר, כבר ניתן לפלח, גם ידנית, לפי מיקומו המדויק של הגולש כשבעידן הגלישה הסלולרית, הדבר הופך להיות, כמובן, חשוב הרבה יותר.
כיצד ציון האיכות משפיע על המיקום והמחיר?
מכיון שלא ניתן לשחזר את כל התהליך שגוגל עושים במלואו, אין ברירה אלא לפשט אותו. נתייחס לפרמטרים הבולטים, ציון האיכות והמחיר. המודעה הנמוכה ביותר, תשלם כנראה את מחיר המינימום אבל כאן מגיעה ההתחכמות של גוגל. זו שלפניה, לא תשלם את המחיר הזה + אגורה, כאן מגיע חישוב מעניין יותר שמייקר את המודעות. המודעה שמעליה תשלם את מחיר ה BID של התחתונה *ציון האיכות (QS) בנטרול (חלקי) הציון שלה עצמה. כך אם המודעה התחתונה הציעה 1 ש"ח לקליק וקיבלה ציון איכות (QS) של 2 ושילמה 25 אגורות וזו שמעליה מחזיקה בציון איכות 4, המחיר יהיה:
P=(2*1)/4=0.5
בשיטה זו הגוזרת את מחיר הקליק ממחיר ה BID של המודעה שמתחתיה מייצרים מחיר שמושפע לא רק מכמות המתחרים אלא גם מזירת ואופי התחרות. מן הצד השני, בשיטה זו ניתן לומר באופן כללי כי אם תקבל ציון איכות כפול מהמודעה שמתחתיך תוכל להניח כי אתה משלם את מחצית מחיר הBID שלה, מה שהופך את המרוץ לQS למשתלם מאוד וככזה שיכול להוציא לנטרל מתחרים הנמצאים מעליך.
נשמע מסובך?
GO-SEO מתמחים בקידום ויעוץ עסקי, כי עם חשיבה נכונה האתר שלך יכול לתת לך הרבה יותר.